ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/תבנית:מבנה הנדסי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד תגובה
שורה 57: שורה 57:
:::לפני כשלוש וחצי שנים הוסיף Shinaimm את תבנית מורשת לתבנית '''מבנה הנדסי'''. מדוע לא עלה בדעתו להציע את מחיקת התבנית כבר אז?
:::לפני כשלוש וחצי שנים הוסיף Shinaimm את תבנית מורשת לתבנית '''מבנה הנדסי'''. מדוע לא עלה בדעתו להציע את מחיקת התבנית כבר אז?
:::בעוד מספר ימים אכתוב בדף המשתמש שלי על [[איתן אורנשטיין]] ועל [[אפי נוה]]. [[משתמש:35 of May|<span style="color:#008EB6;">'''מאי'''</span>]] – [[שיחת משתמש:35 of May|<span style="color:#00BAF0;">'''שיחה'''</span>]] 19:58, 28 במרץ 2024 (IST)
:::בעוד מספר ימים אכתוב בדף המשתמש שלי על [[איתן אורנשטיין]] ועל [[אפי נוה]]. [[משתמש:35 of May|<span style="color:#008EB6;">'''מאי'''</span>]] – [[שיחת משתמש:35 of May|<span style="color:#00BAF0;">'''שיחה'''</span>]] 19:58, 28 במרץ 2024 (IST)
::::אתחיל מהסוף. אפשר לשנות את הדעה וגם למזג בהמשך עוד ועוד תבניות, אם זה מתאים ויש הסכמה באולם הדיונים. כעת למשל יש רצון למזג את פילוסוף ומדען, בעבר זה לא התאפשר אבל כרגע רוצים להסיר שדות ואז זה מסתדר. הכל בסדר. לא יודע למה לא מיזגתי בעבר את תבנית מבנה הנדסי. גם לי אין אינסוף זמן... אני מבין שנפגעת ונעלבת בגלל השינויים, אבל קודם כל כדאי להציע שינויים ולהסכים עליהם באולם. גם ב[[תבנית:תבנית מידע/אתר מורשת]] הוספת שדה בלי דיון ואישור ולא אמרנו כלום. לא צריך לשבור את הכלים על כל דבר ולייצר הצבעות מיותרות.
::::במהלך ההסבה שמתי לב שיש ערכים עם רכבלים שדורשים את עדכון והרחבת תב:קו רכבת, ואז הצבה שלהם.
::::יש ערכים שלהם יכולות להתאים כמה תבניות, למשל תעלת סואץ כמו שציינת. את הסכר באמת היה צריך לתקן. אתה מוזמן לתקן נקודתית ולהחליף תבניות.
::::היה דיון באולם הדיונים בו הייתה הסכמה על האיחוד, אף אחד לא התנגד חוץ ממך, תבנית היא כלי טכני ולא זכורה לי הצבעת מחלוקת נגד מיזוג תבניות... [[משתמש:Shinaimm|Shinaimm]] ⁃ [[שיחת משתמש:Shinaimm|שיחה]] 20:43, 28 במרץ 2024 (IST)


== הצבעה ==
== הצבעה ==

גרסה מ־21:43, 28 במרץ 2024

<תבנית:מבנה הנדסי

  • תאריך תחילת ההצבעה: 22:54, 23 במרץ 2024 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 23:53, 30 במרץ 2024 (IST)

דיון

לצערי, נעשו כלפי תבנית זו פעולות שלא מצאתי להן הצדקה:

  1. קראתי את החומה הגדולה של סין, שנראתה לי מתאימה לתבנית:מבנה הנדסי במקום תבנית:מבנה המוצבת בה כעת. החומה הסינית איננה מבנה. אורכה הוא 8,851 קילומטר, יותר מכפליים המרחק מניו יורק ללוס אנג'לס, שהוא 3,957 קילומטר.
  2. לפיכך שיפרתי את תבנית מבנה הנדסי במרחב שלי, והצעתי את הגרסה המשופרת באולם הדיונים של התבניות.
  3. בורה בורה עיין במבט חטוף בתבנית המשופרת בלי לבדוק את דבריי, והעלה טענה שתיקנתי מייד.
  4. Shinaimm התנגד לתבנית המשופרת, והחל להמיר לתבנית "מבנה" ערכים עם תבניות "מבנה הנדסי": תחנת הכוח רמת חובב, תחנת הכוח הגרעינית לנינגרד-2, תחנת הכוח IGCC בקמפר, תחנת הכוח הגרעינית רוסטוב, תחנת הכוח התרמית עקבה, חוות הרוח במעלה גלבוע, חוות הרוח הימית אנהולט, תחנת הכוח הגרעינית סמולנסק, מתקן התפלה שורק, מתקן התפלת מי-ים מינג'ור, גשר מיו (ציין כ"עיר" את עמק הנהר טארן, שהגשר חוצה אותו), גשר מצר טקומה (לחיצה על הקישורים מראה את המחיקה בכל ערך). בין השאר המיר למבנה את סכר ביגהורן במקום להמירו לתבנית:סכר, ואת חומת אדריאנוס המיר למבנה במקום לתבנית:אתר ארכאולוגי.
  5. טענת Shinaimm הייתה כאילו כל מה שנוצר על ידי אדם הוא "מבנה".
  6. Shinaimm גם העתיק את כל השדות "החסרים" מתבנית מבנה הנדסי לתבנית מבנה, אחרי "אישור" מבורה בורה. דוד שי קבע כי בורה בורה איננו המנהל הראשי של ויקיפדיה העברית.
  7. לטעמי יש להשאיר את תבנית מבנה הנדסי עבור גשרים, מנהרות, חומות, מתקני התפלה, תחנות כוח, חוות רוח והמוביל הארצי. עלות המוביל הייתה כ-4 מיליארד ₪ במונחי 2021. אין "מבנה" שעלה כך. עלות האמפייר סטייט הייתה 41 מיליון דולר, ועלות מרכז הסחר העולמי הייתה 901 מיליון דולר.
  8. אם הקהילה תאשר את מחיקת תבנית מבנה הנדסי, השלבים הבאים יהיו מחיקת התבניות "מבנה צבאי" (אין הבדל בין "מבנה הנדסי" לבין "מבנה צבאי"), מוסד לימודי, תחנה מרכזית, תחנת רכבת, שדה תעופה, נמל, בית חולים, בית מלון, נציגות דיפלומטית, ספרייה, אצטדיון, דרך (אין הבדל בין דרך או מחלף ובין גשר).
  9. לטעמי יש להצביע נגד מחיקת תבנית "מבנה הנדסי" ולהסב חזרה לתבנית זו את כל הערכים שהוסבו לתבנית מבנה, פרט לסכר ביגהורן ולחומת אדריאנוס, שאותם יש להסב לתבניות המתאימות. מאישיחה 22:54, 23 במרץ 2024 (IST)
@בורה בורה איילשיחה 00:12, 24 במרץ 2024 (IST)

דוד שי. מאישיחה 00:20, 24 במרץ 2024 (IST)

דיונים קודמים על הערך

דיון נוכחי

אחרי הדיון שנערך בדף השיחה של התבנית, שבו הביעו שלושה עורכים תמיכה במחיקת תבנית מבנה הנדסי, אני מביא להכרעת הקהילה את ההחלטה אם למחוק תבנית זו, או להשאירה ולהחזיר אליה את הערכים שנמחקו ממנה: תחנות כוח קונבנציונליות וגרעיניות, חוות רוח ימיות ויבשתיות, מתקני התפלת מים וגשרים. מאישיחה 22:54, 23 במרץ 2024 (IST)

אין ספק שיש הבדל מהותי בין החומה הגדולה של סין למגדלי עזריאלי, אבל האם מכך נובע שנדרשים להם תבניות מידע שונות? את זה צריך להוכיח, באמצעות הצגת ההבדלים שבין התבניות. האם כל הנתונים שמוצגים באמצעות תבנית:מבנה הנדסי מוצגים גם באמצעות תבנית:מבנה? אם כן, מדוע יש צורך בתבנית:מבנה הנדסי? אם לא, מדוע אין להציגם? נראה לי שרק אחרי מענה לשאלות אלה ניתן יהיה להצביע. דוד שישיחה 04:31, 24 במרץ 2024 (IST)
דוד שי, בבקשה שאל את עצמך שאלה זו לגבי תבנית:מבנה צבאי. מה ההבדל בין הבור ובין עזריאלי? מה ההבדל בין עזריאלי ובין איכילוב? מלון דן? מדוע צריך כל מבנה כזה תבנית אחרת? בסופו של יום תגיע לכל התבניות שרשמתי למעלה. מדוע לעצור שם? המשך לפוליטיקאי ולשחקן קולנוע. את רונלד רייגן אתה ודאי מכיר. על יאיר לפיד, מרב מיכאלי ושלי יחימוביץ' אינני צריך לפרט. מאישיחה 07:09, 24 במרץ 2024 (IST)
כפי שהוסכם בדיון בוק:אד התבנית תמוזג עם תב:מבנה, הצגנו הרבה נימוקים כבר מספר פעמים, דוד שי גם הציג מספר טיעונים טובים (תודה!) אני לא יודע איך לבטל את ההצבעה הזו שכן על התבנית להימחק אבל רק לאחר מיזוגה לתבנית מבנה.
לגבי מבנה צבאי, אם יש מספיק שדות חופפים אולי נמזג גם אותה. כל המרבה במיזוגים הרי זה משובח. Shinaimmשיחה 12:50, 24 במרץ 2024 (IST)
תבנית:מבנה צבאי זה סתם שם מטעה, כי התבנית אינה עוסקת במבנה כי אם בצבא - מתקנים צבאיים, בסיסים, נמלים, שדות תעופה וכיוצ"ב. לא שייך לענייננו. כמהנדס מזה 35 שנה בקירוב, אני לא יודע להבדיל בין "מבנה" לבין "מבנה הנדסי", ואין זה מקרה שאין ערך כזה. התבנית הזו מיותרת. עמית - שיחה 16:04, 24 במרץ 2024 (IST)
354 פריטים מקושרים לתבנית מבנה הנדסי, לרבות המוביל הארצי, תעלת פנמה ומנהרות הכרמל. מה ההבדל בפרמטרים בין הבור בקריה ובין מנהרת התעלה? מאישיחה 18:13, 24 במרץ 2024 (IST)
מאי אייל.
תוכלו לפרט איזה מאפיינים קיימים במבנה הנדסי שחסרים במבנה? בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ד 14:17, 25 במרץ 2024 (IST)
לבלוב, אין פרטים שחסרים. זה בדיוק העניין ולכן אנחנו ממזגים את התבנית לתוך תבנית מבנה. כבר עדכנתי את תבנית מבנה וכעת מחכים לכמה תיקונים טכניים והסבה באמצעות בוט ההסבה / AWB. Shinaimmשיחה 05:14, 26 במרץ 2024 (IST)
בן ג., חמויישֶה, יודוקוליס שימו לב שהתבנית לא באמת נמחקת, היא מוחלפת בתבנית מבנה וכבר יש בה את כל הפונקציונליות הנדרשת. אין טעם להחזיק תבניות כפולות וליצור תחזוקה מיותרת. Shinaimmשיחה 05:17, 26 במרץ 2024 (IST)
תיוג סלקטיבי של מצביעים אחרי שכבר הצביעו הוא אסור. כבר כתבתי זאת בדיון החשיבות.
כש-Shinaimm הודה לדוד שי על דבריו בדיון זה, הוא לא תייג אותו (אני תייגתי את דוד שי אחרי שבורה בורה תויג), אבל תייג את המצביעים בעד השארת התבנית.
כך נכתב בוק:הצבעה:
"גיוס קולות, בהם מזמינים באופן אקטיבי וסלקטיבי להצבעה או לדיון, עורכים שהפונה מאמין שצפויים לתמוך בצד מסוים של הדיון – נוגדים את ערכי המיזם, ולכן אסורים. הזמנת עורכים לדיון או הצבעה, ניתן לבצע במידת הצורך אך ורק בשקיפות מלאה, באופן כוללני ושווה".
נא לראות זאת כאזהרה אחרונה.
אין מקום לטענה כאילו תבנית מבנה הנדסי דורשת "תחזוקה כפולה". תבנית מבנה צבאי דורשת בדיוק את אותה התחזוקה כמו תבנית מבנה הנדסי, אבל עמית התנגד למחיקת תבנית מבנה צבאי.
ערכים דורשים תחזוקה יותר גבוהה מתבניות, ואף אחד לא הציע למחוק ערכים רק מטעמי תחזוקה. רוב התבניות מוגנות לעורכים ותיקים ומעלה, ואין צורך להחליף בהן פרמטר כל שני וחמישי. גם כאן, ערך מתעדכן הרבה יותר מתבנית.
אין רגליים לטענה שתבנית מבנה הנדסי לא תימחק אלא תישאר בתוך תבנית מבנה. זה כמו למחוק בית שלם ולהציע לדייר לגור בחדר שנמצא בבית אחר. אחר כך אפשר למחוק גם את חלון החדר (מטעמי "תחזוקה"), ובסוף את דלת החדר.
לפי הדיונים שקראתי, זה די תקוע. עדיף להצביע בעד השארת תבנית מבנה הנדסי, ולהחזיר אליה את כל הערכים שנמחקו ממנה. מאישיחה 06:30, 26 במרץ 2024 (IST)
ראו נא מחיקה היום של תבנית מבנה הנדסי, בלי להמתין לתוצאות ההצבעה הנערכת כעת. תעלת קורינתוס היא תעלת מים, לא מבנה. אפשר לראות שתבנית מבנה איננה ערוכה כפי שצריך. האורך הוא 6,343 מטר ללא ציון מידת האורך, אבל העומק הוא 8 מטר עם ציון המידה (לא נוספה אוטומטית). הרוחב כתוב פעם אחת עם מידה, ופעם שנייה ללא מידה. עורך מן המניין יתקשה במילוי תבנית כזו.
תעלת סואץ נמצאת בתבנית {{גוף מים}}. כבר כתבתי קודם על תבנית מבנה בסכר ביגהורן (במקום תבנית סכר) ועל תבנית מבנה בחומת אדריאנוס (במקום תבנית אתר ארכאולוגי). מאישיחה 22:17, 26 במרץ 2024 (IST)
תגובה להילה: לא רציתי להגיב בגוף ההצבעה.
מה עם תבנית {{בית חולים}}? גם בה אין בעיה להוסיף "שדות" בתבנית "מבנה", שיפעלו רק כשהערך יהיה על בית חולים. ונתב"ג? מה ההבדל בינו ובין מנהרת התעלה? מה ההבדל בין מטוס ובין רכב? גם כביש הוא "מבנה". העיקר הוא "הפרמטרים", לא איך קוראים לתבנית.
אם הייתה יוזמה עצמאית להסב את תבנית מבנה הנדסי לתבנית מבנה, מן הסתם לא הייתי פותח הצבעה זו.
כל השינויים בתבנית "מבנה" וכל המחיקות בערכים שהייתה בהם תבנית מבנה הנדסי, נעשו אך ורק אחרי ששיפרתי את תבנית מבנה הנדסי.
לפני כשלוש וחצי שנים הוסיף Shinaimm את תבנית מורשת לתבנית מבנה הנדסי. מדוע לא עלה בדעתו להציע את מחיקת התבנית כבר אז?
בעוד מספר ימים אכתוב בדף המשתמש שלי על איתן אורנשטיין ועל אפי נוה. מאישיחה 19:58, 28 במרץ 2024 (IST)
אתחיל מהסוף. אפשר לשנות את הדעה וגם למזג בהמשך עוד ועוד תבניות, אם זה מתאים ויש הסכמה באולם הדיונים. כעת למשל יש רצון למזג את פילוסוף ומדען, בעבר זה לא התאפשר אבל כרגע רוצים להסיר שדות ואז זה מסתדר. הכל בסדר. לא יודע למה לא מיזגתי בעבר את תבנית מבנה הנדסי. גם לי אין אינסוף זמן... אני מבין שנפגעת ונעלבת בגלל השינויים, אבל קודם כל כדאי להציע שינויים ולהסכים עליהם באולם. גם בתבנית:תבנית מידע/אתר מורשת הוספת שדה בלי דיון ואישור ולא אמרנו כלום. לא צריך לשבור את הכלים על כל דבר ולייצר הצבעות מיותרות.
במהלך ההסבה שמתי לב שיש ערכים עם רכבלים שדורשים את עדכון והרחבת תב:קו רכבת, ואז הצבה שלהם.
יש ערכים שלהם יכולות להתאים כמה תבניות, למשל תעלת סואץ כמו שציינת. את הסכר באמת היה צריך לתקן. אתה מוזמן לתקן נקודתית ולהחליף תבניות.
היה דיון באולם הדיונים בו הייתה הסכמה על האיחוד, אף אחד לא התנגד חוץ ממך, תבנית היא כלי טכני ולא זכורה לי הצבעת מחלוקת נגד מיזוג תבניות... Shinaimmשיחה 20:43, 28 במרץ 2024 (IST)

הצבעה

על פי מדיניות ההצבעה רק משתמשים רשומים בעלי ותק של 30 ימים ו־100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) הם בעלי זכות הצבעה. כמו כן, ההצבעה אסורה על עורך בתשלום. על פי מדיניות המחיקה, למחיקת תבנית נדרש רוב רגיל. נא לא לנהל דיונים בגוף ההצבעה.

למחוק (תמוזג לתבנית "מבנה")

  1. עמית - שיחה 16:05, 24 במרץ 2024 (IST)
  2. נימוקיהם של עמית ושל דוד מקובלים עלי. Ldorfmanשיחה 02:05, 26 במרץ 2024 (IST)
  3. התבנית כאמור תמוזג לתוך תבנית מבנה, ולא תימחק באמת, זה פשוט עניין טכני... אבל אם מכריחים אותי להצביע אז בבקשה. מבקש לא למחוק את התבנית עד לאחר ביצוע פעולת מיזוג מסודרת על ידי בוט ההסבה. Shinaimmשיחה 05:09, 26 במרץ 2024 (IST)
  4. בברכה, לבלוב📜בתגובתך, נא תייגני • ט"ז באדר ב' ה'תשפ"ד 08:25, 26 במרץ 2024 (IST)
  5. התבנית כאמור תמוזג. בורה בורהשיחה 10:23, 26 במרץ 2024 (IST)
  6. Danny Gershoniשיחה 14:34, 28 במרץ 2024 (IST)
  7. סומכת לחלוטין על בורה בורה ושיניים, אם התבנית מבנה כוללת את כל הנתונים בתבנית מבנה הנדסי אין זה קריטי מה שם התבנית כי זה שקוף לקוראי הערך Hila Livneשיחה 19:11, 28 במרץ 2024 (IST)

להשאיר

  1. בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 03:13, 24 במרץ 2024 (IST)
  2. חמויישֶהשיחה 09:43, 25 במרץ 2024 (IST)
  3. יודוקוליסהמכולת • הצטרפו למיזם יחסי החוץ! 23:05, 25 במרץ 2024 (IST)
  4. ניבשיחה 11:46, 26 במרץ 2024 (IST)
  5. Balbergשיחה 07:32, 28 במרץ 2024 (IST)

תוצאות ההצבעה

תפורסמנה בתום ההצבעה.