משאלה אירית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
משאלה אירית
Irish Wish
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ג'אנין דמיאן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי מייקל דמיאן,
תסריט קירסטן הנסן
עריכה סקוט היל
שחקנים ראשיים לינדזי לוהן
אדוארד ספלירס
אלכסנדר ולאהוס
מוזיקה נתן לנייר
צילום גרהם רובינס
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 15 במרץ 2024 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 93 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט פנטזיה, סרט רומנטי עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

משאלה איריתאנגלית: Irish Wish) הוא סרט קולנוע אמריקאי מסוגת פנטזיה רומנטית משנת 2024 בבימויו של ג'אנין דמיאן, עם לינדזי לוהן, אדוארד ספלירס ואלכסנדר ולאהוס בתפקידים הראשיים.

הסרט הוקרן לראשונה בשירות הסטרימינג נטפליקס ב-15 במרץ 2024 וזכה לצפיות רבות.

העלילה מתרחשת ברובה באירלנד שבה בריג'יד הקדושה מסוגלת למלא משאלות. כאן היא ממלאת משאלה של צעירה להינשא לאהוב ליבה אך כשהמשאלה מתמלאת מסתבר שהיא מובילה לתוצאות בלתי צפויות.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאדי קלי (לינדזי לוהן) היא עורכת ספרים מוצלחת. לאחרונה ערכה את ספרו של פול קנדי (אלכסנדר) שהפך לרב מכר. בטקס ההשקה היא נפגשת עם פול ומציגה לפניו את חברותיה הת'ר (איישה קארי) ואמה (אליזבת טן). היא מאוהבת בפול ומחכה שיציע לה נישואים. פול מזמין אותה לשיחה אך במקום הצעת נישואין הוא מציע לה לערוך את ספרו הבא לאכזבתה של מאדי ואימה רוזמרי (ג'יין סימור) העובדת כמורה בדה מוין.

כעבור זמן מתאהב פול דווקא באמה והם מחליטים להתחתן. מאדי מקבלת הזמנה לחתונה באירלנד ובנמל התעופה באירלנד היא נתקלת בג'יימס תומאס (אדוארד ספלירס) ורבה אתו על מזוודה שמסתבר אחר כך שהיא שלו. היא מגיעה לבסוף לבית משפחתו של פול שהוא וילה ענקים מוקפת בגנים.

כולם מתכוננים לחתונת פול ואמה בה תהיה מאדי לצערה שושבינה. ג'יימס שהוא צלם טבע מגיע במקרה לאותו כפר לאירוע גז כבשים וכשהאירוע מתבטל הוא מסכים לשמש כצלם בחתונה. פול יוצא לשיט עם הת'ר ואמה באגם ומאדי מתיישבת על סלע ולעיניה מתגלה בריג'יד הקדושה. היא מבקשת ממנה משאלה - להינשא לפול.

למחרת היא קמה לעולם שבו המשאלה התמלאה. היא חובטת בפול מאחר שישן במיטתה ועדיין לא תופסת שהיא נמצאת בעולם אחר - משאלתה התמלאה. היא נוסעת עם ג'יימס לצילומי בצוקי מוהר ובדרך חזרה יורד גשם ועץ חוסם את הכביש. הה נכנסים לפאב, שותים, רוקדים ומתאהבים.

בחזרה היא מבחינה בקשר ההדוק בין פול לאמה ומבינה שאינה רוצה להתחתן איתו. לטקס החתונה המפואר היא נכנסת בשמלה פשוטה ומודיעה להפתעתו ולהפתעת האורחים שאינה רוצה להתחתן איתו. היא רצה לאגם ומבקשת מבריג'יד הקדושה שתבטל את המשאלה שלה. הכל מתהפך - פול ואמה נישאים. מאדי מודיעה לפול כי אם ברצונו להמשיך פעולה עליו לציין את שמה בספר הבא וכשהוא מסרב היא עוזבת אותו, נפגשת עם ג'יימס ומגלה לו כי ברצונה לחיות איתו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות
לינדזי לוהן מאדי קלי
אדוארד ספלירס ג'יימס תומאס
אלכסנדר ולאהוס פול קנדי
איישה קארי הת'ר
אליזבת טן אמה טיילור
ג'יין סימור רוזמרי קלי
דון ברדפילד בריג'יד הקדושה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]