משתמשת:קורי/לידרס2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לידרס
קובץ:LeadersLogo.png
נתונים כלליים
סוג שיווק, פרסום, טכנולוגיה
מוטו Influencers Marketing
תקופת הפעילות 2009–הווה (כ־15 שנים)
משרד ראשי תל אביב
מנכ"ל ערן ניזרי
 
https://www.ldrsgroup.com

לידרס היא חברת פרסום וטכנולוגיה ישראלית המתמחה בשיווק באמצעות מובילי דעה (אנ') באינטרנט - קידום מוצרים ומותגים בדפים האישיים של פעילים בולטים ברשתות החברתיות. לידרס הוקמה בתל אביב בשנת 2009, ומציעה למותגים ברחבי העולם כלים טכנולוגיים לאיתור משפיענים חדשים והתאמה אוטומטית בין מותגים לבין מובילי דעה אינטרנטיים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לידרס הוקמה בשנת 2009 בתל אביב, על ידי ערן ניזרי, בעברו מנכ״ל משרד הפרסום "אלנבי". בשנותיה הראשונות התמקדה החברה בשיווק מסיבות ואירועים באמצעות משתמשים פופולריים בפייסבוק. שיווק באמצעות משפיענים ברשתות החברתיות היה אז בחיתוליו, הן בשל בתוליות המדיום והן בשל ההגבלות על מספר החברים שפייסבוק הטילה על משתמשיה והקשו על השימוש בה לפעולות שיווקיות מסוג זה. שינוי משמעותי בתחום התחולל ב-2010, עם פריצתה של אינסטגרם, שאינה מגבילה את כמות העוקבים של משתמשיה ומבוססת על תוכן גולשים ויזואלי המתאים מאוד לפרסום ושיווק והפכה לאפיק מרכזי בו משגשגות אושיות רשת[1]. עם צמיחתה המהירה של אינסטגרם החלה לידרס להתמקד יותר ויותר בזירה האינטרנטית וספציפית באינסטגרם, וניהלה בה קמפיינים מבוססי משפיענים לחברות כמו ריבוק, סמסונג, לוריאל, מאפיית ברמן ופיאט.[דרושה הבהרה] חלק משמעותי מהאסטרטגיה של החברה מתבסס על העדפה של קמפיינים המפוזרים בין מספר משפיענים בסדר גודל בינוני או קטן בנישה ממוקדת, על פני השקעת התקציב כולו בפרסום בפוסט של סלבריטי מן השורה הראשונה[2]. על-פי מנכ״ל החברה, ערן ניזרי, "דווקא האפקט של מוביל דעה אנונימי חזק לפעמים מזה של סלב, כי הגולשים היום יותר מפוכחים, מודעים לזה שיש קמפיינים מסחריים באינסטגרם ומאמינים יותר למפרסמים ה'רגילים'"[3]. בשנת 2016 התפתחה לידרס מחברת שיווק לחברה טכנולוגית, המציעה כלים אוטומטיים לחיבור בין מותגים למשפיענים רלוונטיים ברשתות החברתיות השונות (אינסטגרם, יוטיוב, סנאפצ'ט וכדומה)[4]. בתחילה התמקדו כלים אלו בניתוח ותמחור של משפיענים ישראלים למותגים מקומיים ובינלאומיים[5][6][7], אך בהמשך שיכפולם והתאמתם של הכלים הטכנולוגיים לשפות ושווקים בינלאומיים אפשרו ללידרס להתרחב באמצעות שיתופי פעולה עם חברות בינלאומיות בספרד, בפורטוגל, בהולנד, באיטליה ובסקנדינביה[8].

טכנולוגיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטכנולגיה שפיתחה לידרס מתרכזת במתן כלים ללקוחות לניהול קמפיינים מבוססי משפיענים באופן עצמאי. לחברה ארבעה כלים טכנולוגים מרכזיים. הראשון נקרא Discovery והוא מאפשר למפרסמים לאתר משפיענים עם מעל 10,000 עוקבים, הרלוונטיים לעולם התוכן של הקמפיין (לייף סטייל, ספורט, משפחה וכו) ושהעוקבים שלהם תואמים את קהל היעד של המותג מבחינת גיל, מין ומיקום גאוגרפי. הכלי משתמש בלוגיקה הדומה לזו של מנוע הפרסום של פייסבוק על מנת לתמחר את שיתוף הפעולה עם המשפיען והעלות הכוללת של הקמפיין[3]. הבסיס לחישוב הוא הערכה של כמות הלייקים והתגובות שפוסט ממוצע של המשפיען מקבל. הכלי השני, Management, מאפשר למפרסם ליצור ולנהל קמפיין משפיענים באופן עצמאי. הכלי השלישי, Dashboard, מאפשר למפרסמים לקבל גישה לנתוני המדיה של הקמפיין ולניתוח של מידת האפקטיביות שלו. הכלי הרביעי, Naomi, מציע ריטרגטינג (פרסום חוזר ממוקד) של הקמפיין לגולשים שהביעו עניין במותג דרך הפוסטים שפרסמו המשפיענים. בעוד בפוסטים המקוריים לרוב רק מוזכר המותג, התוכן שמייצר כלי זה כולל לינק ישיר לרכישה[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Katherine Rosman, Your Instagram Picture, Worth a Thousand Ads, The New York Times
  2. ^ איתמר אייכנר, שגרירי האינסטגרם, באתר ידיעות אחרונות, ‏10.10.2016
  3. ^ 1 2 ענת ביין-לובוביץ', האם שווה לשלם לסלבס על פרסום באינסטגרם - וכמה?, באתר גלובס, ‏25.2.2016
  4. ^ דורי בן ישראל, לידרס ובית הקונספטים אלנבי משיקים פלטפורמת ניטור של משפיעני אינסטגרם, באתר המזבלה, ‏4.1.2016
  5. ^ אסף גולן, מי הם הישראלים הפופולאריים ביותר באינסטגרם?, באתר nrg, ‏5.1.2016
  6. ^ אחיה שוורץ, כוכבי הרשת: האנשים שכנראה תכירו רק בזכות אינסטגרם, באתר מעריב, ‏13.1.2016
  7. ^ אסף גולן, מערכת חדשה תגלה כמה אתה שווה באינסטגרם, באתר nrg, ‏3.3.2016
  8. ^ משה בנימין, Leaders מייצאת לחו"ל: תפתח נציגויות ב-4 ערים באירופה, באתר אייס, ‏28.8.2017
  9. ^ אתר החברה