לדלג לתוכן

משתמש:דיידרים/Love Story

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
"Love Story"
קובץ:Taylor Swift - Love Story Single Cover.jpg
סינגל בביצוע טיילור סוויפט
מתוך האלבום Fearless
יצא לאור 12 בספטמבר 2008
הוקלט מרץ 2008
סוגה קאנטרי
אורך 3:57
חברת תקליטים Big Machine‏ • Universal Republic
כתיבה טיילור סוויפט
הפקה נייתן צ'פמן • סוויפט
כרונולוגיית סינגלים של טיילור סוויפט
""Change""
(2008)
"דיידרים/Love Story"
(2008)
""White Horse""
(2008)

"Love Story" (בעברית: סיפור אהבה) הוא שיר של הזמרת-היוצרת האמריקאית טיילור סוויפט. השיר נכתב על ידי סוויפט והופק על ידה ועל ידי נייתן צ'פמן. הוא יצא ב-12 בספטמבר 2008 דרך Big Machine Records, כסינגל המוביל מאלבומה השני של סוויפט, Fearless ‏(2008). השיר נכתב על מושא אהבה של סוויפט שלא היה פופולרי בקרב בני משפחתה וחבריה של סוויפט. סוויפט הרגישה קשורה לעלילת המחזה של ויליאם שייקספיר, רומיאו ויוליה (1597) והשתמשה בו כמקור השראה ליצירת השיר. עם זאת, היא שינתה את הסוף הטרגית של העלילה המקורית של רומיאו יוליה לסוף טוב. קצב השיר הוא בינוני והשירה בו היא בקול סופרן חולמני, בעוד המנגינה נבנית בהתמדה. המילים הן מנקודת מבטה של יוליה.

השיר זכה להצלחה ביקורתית; המבקרים החמיאו לסגנון הכתיבה של סוויפט ולעלילה של השיר. הוא היה גם להצלחה מסחרית, ומכר מעל 8 מיליון עותקים ברחבי העולם, אחד הסינגלים הנמכרים ביותר בכל זמנים. בארצות הברית, השיר הגיע למקום הרביעי במצעד בילבורד הוט 100, ונמכר בלמעלה מ-5.8 מיליון עותקים, מה שהפך אותו לשיר הנמכר ביותר של סוויפט ולשיר הקאנטרי של זמרת הנמכר ביותר בכל הזמנים. השיר הוא אחד הסינגלים הנמכרים ביותר בארצות הברית והיה בעבר שיר הקאנטרי הנמכר ביותר בכל הזמנים שם. הוא הגיע למעמד פלטינה מתומנת מטעם איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי (RIAA). במישור הבינלאומי, "Love Story" היה הסינגל הראשון של סוויפט שהגיע למקום הראשון באוסטרליה, שם הגיע למעמד פלטינה משובעת מטעם איגוד תעשיית ההקלטות האוסטרלי (ARIA).