משתמש:יוסף שמח/ארגז חול:dott

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יומו של הטנטקל הוא משחק מחשב הומוריסטי מסוגת משחקי ההרפתקאות, ששוחרר בשנת 1993 על ידי חברת Lucas Arts. הוא היה המשחק השמיני שהשתמש במנוע SCUMM של החברה המשחק שוחרר בגרסת דיסקטים (Floppy) ובגרסת הדיסק (CD-ROM). המשחק פותח על ידי דייב גרוסמן וטים שפר.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יומו של הטנטקל הוא משחק הרפתקאה דו ממדי בממשק "הצבע והקלק" (עם העכבר), והוא המשכו של המשחק "אחוזת המטורפים". המשחק הוא השמיני שהשתמש במנוע SCUMM, בממשק זה השחקן מדבר עם דמויות ואוסף פריטים שיתבררו כחיוניים להמשך המשחק. במשחק 3 דמויות שניתן לשלוט באחת מהן כל פעם וניתן לעבור בין דמות לדמות בכל זמן נתון. הדמויות גם יכולות להעביר ביניהם פריטים ל-inventory.

ב"אחוזת המטורפים" (המשחק הקודם בסדרה), ניתן היה להיהרג בדרכים רבות ואף להיתקע במשחק (בדומה לרוב משחקי סיירה). לוקאס ארטס החלו באידיאולוגיה חדשה למשחקים, שאי אפשר יהיה להיתקע בגלל שהשחקן שכח לקחת חפץ חיוני להמשך המשחק או להיהרג, ובשנת 1990 יצא "הסוד של אי הקופים" שהחל את האידיאולוגיה שנמשכה עד שנת 2000 עם הוצאת משחק ההרפתקאה האחרון של החברה, "הבריחה מאי הקופים".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיסקה הבאה כוללת פרטי סיום ("ספוילרים") מפורטים שככל הנראה יהרסו את ההנאה מצפיה בסרט.
הפיסקה הבאה כוללת פרטי סיום ("ספוילרים") מפורטים שככל הנראה יהרסו את ההנאה מצפיה בסרט.

המשחק מהווה המשך ל-Maniac Mansion ומשתמש בחלק מהדמויות שהופיעו בו, אך אין קשר עלילתי חזק בין השניים והוא עומד בפני עצמו. העלילה מתרחשת באחוזתו של ד"ר פרד, מדען מטורף שיצר שני טנטקלים (זרועות תמנון) תבוניים ומהלכים. בתחילת המשחק שותה הטנטקל הסגול שפכים רעילים הנפלטים מהמעבדה של ד"ר פרד, ואלו הופכים אותו לגאון מרושע הזומם להשתלט על העולם. הטנטקל הירוק קורא לעזרה לברנרד, אחת הדמויות מהמשחק המקורי, וברנרד מביא איתו את חבריו, הואגי ולוורן. לאחר שברנרד משחרר בטעות את הטנטקל הסגול, מחליט ד"ר פרד שהדרך היחידה להצלת העולם היא לחזור בזמן ולהפסיק את פליטת השפכים מהמעבדה, כך שהטנטקל הסגול לא יוכל לזכות בכוחותיו.

לרוע המזל, ד"ר פרד משתמש ביהלום מזוייף להפעלת מכונת הזמן, והמכונה, במקום שתעבוד כנדרש, שולחת את הואגי 200 שנים לעבר, ליום שבו מתכנסים באחוזה האבות המייסדים של ארצות הברית ג'ורג' וושינגטון, בנג'מין פרנקלין, ג'ון הנקוק ותומס ג'פרסון (שגם לוקחים חלק פעיל במשחק), את לוורן 200 שנים לעתיד (הנשלט על ידי הטנטקלים), ואת ברנרד היא משאירה בהווה. כעת ברנרד צריך למצוא יהלום חדש כדי שהמכונה תפעל, והואגי ולוורן צריכים למצוא דרך להפעיל את המכונות בזמנם שלהם ולחזור להווה, ולאחר כל זה עדיין עליהם לעצור את הטנטקל הסגול.

החידות במשחק אינן קשות מאד, אך לעתים הן דורשות דרך חשיבה לא שגרתית. השחקן במשחק שולט בכל שלוש הדמויות בתקופות הזמן השונות, וזרמי הזמן השונים משפיעים זה על זה (מעשים שנעשו בעבר משפיעים על העתיד, וניתן להעביר חלק מהחפצים בין שלוש הדמויות). המשחק גם מצטיין בדיאלוגים הומוריסטיים ארוכים עם הדמויות השונות והמשונות שמאכלסות את האחוזה בזרמי הזמן השונים.

ניתן לשחק ב"אחוזת המטורפים" במשחק זה. אם תלכו לחדר של אספן הבולים ותפעילו את המחשב תוכלו לשחק במשחק. {{סוף פרטי עלילה}}


ניתן לשחק במשחק גם על מחשבים מודרניים באמצעות המנוע ScummVM.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]