משתמש:נתן נשבון/בניי לאפה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


בניי לאפה

בְּנַיִּי לַפֶּהאנגלית: Benay Lappe; נולדה ב-1960) היא רבה לסבית קונסרבטיבית[1][2] זוכת "פרס הברית" של "קרן הברית" (The Covenant Foundation) שבחסות איש העסקים האמריקאי ג'יימס קרוון (אנ')[3], על ישיבה ללימודי חשיבה יצירתית-רדיקלית לאור התלמוד לסטודנטים בשיקגו שלאפה נמנית על מייסדיה.

הישיבה נקראת "סברא" (כמו המונח התלמודי סברא) והיא מוצגת באתר הרשמי שלה בתור "סברא: ישיבה רדיקלית מסורתית" (SVARA: A Traditionally Radical Yeshiva), לאפה עצמה מוצגת באתר זה כראש הישיבה. במשך עשר שנות קיומה של התכנית השתתפו בשיעוריה אלפי סטודנטים, מהם 700 ב-2016[דרוש מקור][4].

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

היא גדלה במשפחה דתית שומרת מצוות. היא למדה בבית כנסת אורתודוכסי בסקוקי שבאילינוי. בשנת 1977 סיימה לאפה את לימודי התיכון שלה בגימנסיית אוונסטון (אנ'), היא המשיכה את לימודיה באוניברסיטת אילינוי באורבנה-שמפיין וסיימה את לימודי התואר הראשון בשנת 1981. לאחר האוניברסיטה, היא חיה ביפן במשך כעשור שנים. בשנת 1997 סיימה בניי לאפה לימודי תואר ראשון[דרושה הבהרה] בבית המדרש לרבנים באמריקה (JTS).

ב-2003 השיקה יחד עם אלי קנפלר (Ellie Knepler) את מה שכונה הישיבה ההומו-לסבית[דרושה הבהרה] "סְבָרָא" (SVARA), תכנית העשרה ברוח התלמוד ו"ישיבה רדיקלית מסורתית" לפי הגדרת מייסדיה.[5][6]

בשנת 2016 זכתה ב"פרס הברית" של "קרן הברית" (The Covenant Foundation) של ג'יימס קרוון (אנ').

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ABOUT RABBI LAPPE באתר ישיבת סברא
  2. ^ Rabbis 2014: Rabbi Benay Lappe באתר הפורוורד
  3. ^ [1] Three Jewish Educators Honored at 2016 Covenant Award and 25th Anniversary Ceremony November 14, 2016 jeducationworld.com.
  4. ^ [2] ‘Radical’ yeshiva finds Talmud study engaging multitudes of millennials by Toby Tabachnick, Senior Staff Writer Nov 30, 2016 The Jewish Chronicle
  5. ^ Gay yeshiva takes its methods on an unusual cross country tour [3] jpost.com (באנגלית)
  6. ^ Talmud, Tora und Transgender [4] juedische-allgemeine.de (בגרמנית)
ערך זה הוא קצרמר בנושא אישים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.




קטגוריה:ראשי ישיבות בתפוצות קטגוריה:רבניות