משתמש:סטודיו בשלישית/מיתוג באינטרנט e-branding

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המונח E-Branding נוצר באבולצייה ובהמשך לרוח השוק הנושבת עם צמיחת עולם השיווק באינטרנט. השם הינו נגזרת של האות E המיצגת את המונח Electronics ו- Branding מונח מעולם השיווק אשר הגיע בבסיסו מארה"ב של תחילת המאה הקודמת, בה צרבו בעלי החוות סימנים מסחריים ומספרים על הבהמות בכדי לשייך אותם אליהם. מטרת העוסק בתחום ה- E-Branding היא להמשיך ולמנף את ערכי המותג וזכירותו, כאשר המדיה האלקטרונית משנה את חוקי המשחק עקב האינטראקטיביות עם הגולש.

מיתוג באינטרנט E branding[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחום זה בעצם מתבסס על חוקי המיתוג המסורתיים, שחוקיהם תפסו במהלך השנים, אך השוני העיקרי הוא מהירות המידע, לה הלקוח הפוטנציאלי (הגולש במקרה הזה), חשוף והיכולת לבנות מערכת יחסים אישית עם לקוח זה. מותג אינטרנטי חזק, “יתפוס” את הגולש ב-8 השניות הראשונות בהן הוא נחשף אליו לראשונה. במדיה הדיגיטלית ניתנת האפשרות למדוד את תנועותיו, העדפותיו ורצונותיו של הגולש ועל ידי אגירת נתונים אלו, ניתוחם ושימוש במסקנות, ניתן ליצור לגולש סביבה ידידותית, שמגישה לו קישורים וגישה לתחומים שמעניינים אותו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צעדיו הראשונים וחיתוליו של המיתוג באינטרנט החל באמצע שנות התשעים, כאשר אתרי האינטרנט החלו לשלב תמונות ונראות (Look & Feel) מתוך דברי הדפוס של החברות והתאגידים. אחת החלוצות בעניין היא חברת דיסני (Deisny) אשר שילבה באתריה את הדמויות המאוירות והקו הצבעוני אשר ייצג אותה מבחינה חזותית מאז הקמתה. אתרים כאלו היו פורצי דרך היות והם הגדירו מחדש את האינטרנט כחוויה אישית מעבר היותם ספקי מידע ותוכן. בזכות מהירות הגלישה והתקדמות הטכנולוגיה, הפך האינטרנט לכלי שיווקי המעביר מסרים ישירים לגולשים ומשתמש במגוון אפשרויות העומדות כגון: צבעוניות, תמונות, וידאו, מוסיקה, אנימצייה ועוד. משנה לשנה מתפתחות תובנות לגבי יכולות השיווק באינטרנט כאשר שחקנים חדשים נכנסים להיכל התהילה כגון FaceBook, MySpace וכו.

מושגי יסוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוויה - הבסיס העומד מאחורי מטרת ה-E-Branding, על ידי יצירת חוויה לגולש המתבטאת בחיבור רגשי בין האתר לגולש. החוויה יכולה להיבנות במספר צורות ואופנים אולם המטרה והיעד צריכים להיות אחד - תהודה (Resunans)

עיצוב - העיצוב הגרפי צריך לחזק ולהעצים את ערכי המותג הבסיסים אשר נקבעו בספר המותג. העיצוב צריך להכיל את האלמנטים כמו צורה, צבע וגופן מתוך הגדרות הנראות של החברה או התאגיד.

נתינה - אתר אינטרנט הוא אכן כלי שיווקי, דהיינו החברה המסחרית מנסה “למכור” משהו לגולש. בכדי להעלות את רמת האמינות והחיבה (עיין ערך חוויה) אצל הגולש, איש המיתוג האינטרנטי צריך לחפש את נקודת המגוז של הנתינה. מספר דוגמאות לנתינה אינטרנטית: מידע חיוני, מחשבונים, מתכונים, טיפים, המלצות משחקים חינם וכו’

ממשק משתמש (User Interface) - זוהי אחת מהנקודות הקריטיות בהצלחת אתר ממותג העומד בקריטריונים של אתר E-Branding: היכן יושב כל חלק באתר, הגדרות גודל, כמות טקסט, יחסי כוח וכו. מיתוג של אתר יכול לקום וליפול על נקודה זו. איש המקצוע חייב להגדיר אסטרטגית את נקודות שיווי המשקל והמסרים אותם הוא רוצה לדחוף ולקדם. בהתאם לכך יתוכנן ממשק המשתמש ורק אח”כ יגיע שלב העיצוב.

מבחן 8 השניות - זהו המבחן הבודק האם אתר עומד בסטנדרטים של אתר E-Branding. האם הגולש עבר את השלב הזה והחל ליצור חיברות עם המותג, או במקרה הגרוע, עבר לאתר אחר.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • The End of Marketing as We Know It, Sergio Zyman, Harper Business, 1999,2000
  • Don Peppers,,ONE TO ONE FUTURE