משתמש:סיגסי/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של סיגסי.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של סיגסי.

חן נרדי[עריכת קוד מקור | עריכה]

דר' חן נרדי (נולד ב-4.4.1953), בעל תואר דוקטור בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת תל אביב, פסיכותראפיסט שותף במכון דיאלוג, מטפל זוגי ופרטני,סופר, פעיל חברתי, מרצה, יועץ ומנחה קבוצות גברים וממייסדי התנועה לגבריות חדשה והתנועה לשיוויון ולשלום בין המינים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חן נרדי נרדי נולד במושב חירות בשרון, בהמשך עברה המשפחה להתגורר בדרום תל אביב. בהיותו כבן תשע עברו ההורים לצפון תל אביב.

נרדי שירת בצה"ל 22 שנה ופרש בשנת 1992 בדרגת סגן אלוף. בתקופת שירותו היה בתפקידי פיקוד, ביניהם, מפקד בסיס טירונים. כקצין בריאות נפש בכיר בצבא טיפל והנחה קבוצות לטיפול בנפגעי הלם קרב, ויעץ למפקדים בנושא ההתמודדות עם לחצים וטראומות. עם שחרורו מהצבא הצטרף כשותף למכון "דיאלוג" שהוקם ומנוהל על ידי דר' רבקה נרדי, רעייתו. הוא בוגר תואר שני באוניברסיטת תל אביב משנת 1984 ונושא התזה שלו היה: פגיעה עצמית של חיילים- גורמים סביבתיים. משנת 1998 הינו בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת תל אביב.

חן מרצה ומנחה סדנאות בתחומים: התמודדות במצבי לחץ, זוגיות ויחסי גברים נשים, אבות וילדיהם, יחסי הורים ילדים, אסרטיביות בעולם המשפחה, העבודה, בניהול ובפוליטיקה, התמודדות עם שינוי בארגונים ושיפור שירות באירגונים, התמודדות עם פרישה ופיטורין. כמו כן הוא מנחה סדנאות לגברים: "אח בטבע". מדובר במפגשים של גברים למספר שעות ביער , הכוללים בצד הדלקת מדורה והכנת אוכל גם שיחות נפש. נרדי פועל מתוך תפיסה כי בדומה לדיכוי שעוברות נשים, עוברים גם גברים דיכוי ונדחסים למשבצת בה אין מרחב לביטויים של רוך, אינטימיות וחום. נרדי פיתח מודל לעבודה קבוצתית עם גברים בשם: שיחת גברים. מהפיכת שחרור האישה מכבלי אי השיוויון, וכן התפתחויות חברתיות, כלכליות וטכנולוגיות, יצרו הזדמנויות לגברים לבחון מחדש את תפקידיהם הסטריאוטיפיים המסורתיים ולקחת לעצמם את הזכות להשתחרר ולהגמיש תפיסות ותפקידים גבריים סטריאוטיפיים. נרדי מעודד ותומך בתהליך שינוי זה כמנחה קבוצות. כמנחה הוא מעודד גברים לבטא התנהגויות החורגות מהקוד הגברי המסורתי: לבקש עזרה, להקשיב באמפתיה, לספר על כשלונות, להתנצל, לתת ולקבל חיבה, להיות חבר, להסיר מסכות כוחניות ולבטא באותנטיות את יחודיותם של גברים כבני אדם ולא רק כגברים במובן הסטריאוטיפי של המילה.

נרדי נשוי לדק' רבקה נרדי, הם גרים בקדימה ולהם שלושה ילדים.

התנועה לגבריות חדשה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנועה לגבריות חדשה היא עמותה ישראלית העוסקת בשוויון בין גברים ונשים בחברה וחן נרדי הוא אחד ממקימיה. התנועה נועדה במקור להתמודד עם אתגר מניעת אלימות גברית במשפחה ובחברה, וכיום עוסקת באופן רחב יותר בנורמות החברתיות הגבריות המתקשרות לתפקידי המגדר המקובלים בחברה.

התנועה פועלת לשינוי חברתי שיאפשר לגברים לממש את החופש האישי שלהם להיות מי שהם רוצים ויכולים להיות, ולא רק מה שהם נאלצים להיות בגלל ציפיות החברה מהם בשל היותם גברים. התנועה פועלת לפיתוח מערכות תמיכה וסיוע לגברים, תוך מתן דגש ליחסים המבוססים על שוויון וכבוד הדדי בין גברים לנשים.

התנועה לשוויון ולשלום בין המינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנועה קמה בתל אביב ביולי 2004 כיוזמה משותפת של "התנועה לגבריות חדשה" ותנועת ש.י.ן.- שוויון ייצוג נשים, נרדי נמנה בין מייסדיה ובשנת 2008 הפכה לעמותה רשומה. היא תנועה חברתית הפועלת בזירה התקשורתית, החינוכית והפוליטית למען הגמשת התבניות המגדריות הנהוגות בחברה, למען תיקון ושיפור דרכי השיח והתקשורת בין המינים ולמען השגת שוויון זכויות ושוויון הזדמנויות מלא לנשים ולגברים.

ייחודה של התנועה על מפת ארגוני השינוי החברתי בישראל הוא בחתירתה להשגת מטרות אלו באמצעות פעולה משותפת של נשים וגברים, מתוך הכרה בצורך הקיים כיום- בעקבות הישגי התנועה הפמיניסטית- לפעול יחדיו, למען חיים משותפים המבוססים על הוגנות וכבוד הדדי.

חזונה של התנועה הוא כינון חברה בעלת תפיסות מגדריות גמישות, שוויוניות וסובלניות, המאפשרת לכל אישה ולכל גבר להיות מי שהם רוצים ויכולים להיות, ולא רק מה שהם נאלצים להיות בשל דיכוי, כפייה או ציפיות החברה מהם בשל היותם גברים או נשים. התנועה חרתה על דגלה להבטיח את מימושם של עקרונות אלו בכל תחומי החיים המשיקים ומשפיעים על היחסים בין נשים וגברים בישראל, ללא הבדל דת, גזע, לאום, עדה, העדפה מינית, מעמד כלכלי ושונות פיזית או אחרת. ערכי התנועה: הומניזם ואהבת נשים וגברים באשר הם בני אדם. כל בני האדם שווים בערכם זה לזו, ויש לכבד את היותם שונים זה מזו. כבוד לחופש הפרט, המוגבל באי פגיעה בזולת, ומאוזן באחריות הפרט כלפי הקהילה. צדק חברתי ושלילת תופעות של קיפוח, דיכוי, אפליה, עושק, סחיטה, אלימות, ניצול והשפלה. שיוויון זכויות והזדמנויות לגברים ולנשים בכל תחומי החיים. תשומת לב מתקנת לנשים או לגברים, או לקבוצות מוחלשות בחברה, לפי הצורך. פתרון מחלוקות בדרך של הידברות, סובלנות וכבוד הדדי.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

"להיות דולפין"- התמודדות עם חולשה ותוקפנות בהורות, בזוגיות, בעבודה ובצבא. בשיתוף דר' רבקה נרדי, מודן 2006.

"מים גנובים- על גברים ובגידות" מודן 1996.

"שיחה זוגית"- בשיתוף דר' רבקה נרדי. הוצאת הדים 2010. נקודת המבט בספר מעוגנת בחשיבה פמיניסטית- הומניסטית שרואה את הזוגיות כאבן בוחן ליכולתנו ליצור חברה שוויונית והוגנת. הספר מנתח שבעה מצבים קיומיים בזוגיות שכל בני זוג חווים בדרך צמיחתם האישית והזוגית. לספר תרומה סוציולוגית נכבדה להבנת הדינמיקה של היחסים הזוגיים בחברה משתנה שמדברת על שוויון ובפועל רחוקה ממנו. פרקי הספר השונים מעמיקים את התובנה שהפרק הזוגי בחיינו הוא חלק בלתי נפרד מנורמות ומערכים חברתיים והם שמכתיבים לכולנו את כללי המשחק.

"גברים בשינוי- בדרך לגבריות אחרת"- בהשתתפות דר' רבקה נרדי, הוצאת מודן 1992. הספר עוסק ביסודות המאצ'ואיזם, ביטויי הגבריות הסטריאוטיפית ומחירם, התמכרות לעבודה, תקשורת כוחנית, מילכוד הכוחניות ביחסים עם נשים ועוד.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

 מכון דיאלוג www.dialog-nardi.co.il
 "דרך האושר" 10.5.2007- ראיון עם העתונאי שחר בן פורת
 שיחת גברים- מידעו"ס, 53, 2009.
 ויקיפדיה- התנועה לגבריות חדשה
Shivion-haminim.org.il

קישורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

http://www.dialog-nardi.co.il shivion-haminim.org.il