משתמש:Amir3343/סטודיו סנובול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


סטודיו סנובול(Snowball Studios) (הוקם בשנת 2004 בתל אביב ע"י יוני כהן) סנובול היא חברת הפקה וסטודיו לאנימציה בתלת מימד. פעילות החברה מגוונת וכוללת הפקות של סדרות טלווזיה בארץ ובחו"ל, סרטים קצרים וסרטים באורך מלא, פרסומות פרומואים.

בין לקוחותיה הבולטים:מפעל הפיס, בזק, קוקה קולה, bbc ועוד..


הרקע להקמת הסטודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:תוכי על כבל.jpg
bezeq commercial character
קובץ:Yashir.jpg
character design and animation for insurance company
קובץ:Lotomania.jpg
character design and animation for the national lottery

יוני כהן ושי גולדברג, מקימי הסטודיו, עבדו ביחד ביחידת ההסרטה של צה"ל, שם הכירו ולאט לאט נרקם הרעיון של הקמת סטודיו לאנימציה אשר יוכל לספק תוכן ברמה גבוהה גם לעומת מתחרים אחרים בניהם גם אולפני דיסני .

לאחר שירותם הצבאי הוקם הסטודיו תחת האג'נדה של ליצר דברים טובים יותר ויפים יותר תמורת המחיר המקובל בשוק. בתחילה פנו לשוק האזרחי עם התמקדות בתעשיות הבטחוניות,להן הכינו סרטונים שיווקיים למוצרים שונים.

עם כל פרוייקט שלקחו על עצמם התאפשרה להם גישה לפרוייקטים גדולים יותר ומורכבים יותר ועם הזמן ניסו לחדור לתחום הפרסום,דבר שלא הגיע בקלות, עד שהתמזל מזלם ונתבקשו לעבוד עם עידו אנג'ל, במאי הסדרה ויפו הכלב המעופף.

את העבודה הצליחו לסיים הרבה לפני הסטודיו המתחרה ובסופו של דבר זכו בתקציב. הסדרה לה הכין הסטודיו 26 פרקים, שודרה עד היום מלמעלה מ140 מדינות.

בשביל לעמוד במשימה היו צריכים בסנובול להתרחב ולגייס עוד עובדים דבר אשר הרחיב את היכולות שלהם והגדיל את הסטודיו בעוד כ 15 עובדים וגם תרם להקמת יחידת תוכנה שתפקידה היה להקל על העבודה עם הטכנולוגיה שהייתה ברשותם.

נקודת התפנית של הסטודיו, נעשתה כשאר נתבקשו לעבוד עבור שי אגסי, על פרוייקט בטר פלייס, המכונית החשמלית הישראלית.

אגסי שהתחבר אל יוני ושי ,החליט להשקיע בעסק שלהם ולעזור בהקמת חברת ההפקות והתוכן שלהם, דבר שהקפיץ את העסק קדימה הגדיל את הסטודיו ועזר להפוך את סנובול לאחד החברות הגדולות בתחומה בארץ.


ב2007 מוזגה חברת סנובול עם סטודיו Imaginar בניו יורק, שמתפקדת כסניף של החברה בשיתוף פעולה עם אמנים מקומיים על מנת לספק תוכן ברמה גבוהה במספר גדול של תחומים,

פעילות הסטודיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום סטודיו סנובול נחשב לאחד הגדולים בארץ בתחום הגרפיקה והאנימציה ומספק ללקוחותיו תוכן בתחומים של: מיתוג דמויות לאנימציה, אפקטים ויזואלים ומדיה, אתרי אינטרנט ועיצוב תוכן.

לסטודיו 60 עובדים והוא אחראי על מספר גדול של פרסומות ואריזות גרפיות להן אנו נחשפים בטלוויזיה בארץ וכן גם על פרוייקטים לחברות גדולות בחו"ל.

לסנובול 4 סניפים:טורונטו,ניו יורק,תל אביב ולונדון והחברה משתפת פעולה עם סטודיו agressive - קולקטיב יוצרים גדול הממוקם בניו יורק ומתמחה באנימציות לפרסומות עם לקוחות כמו מייקל ג'קסון, mtv ועוד...

רשימת לקוחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסטודיו עובד עם מגוון רחב של חברות וגופים משלל תחומים מהארץ ומהעולם:

מהארץ
אבן קיסר,אורנג',פלאפון,דלתה(DELTA),ביטוח ישיר, בנק דיסקונט,לוטו ישראל, קשת, רשת, מיט"ב, סמינר הקיבוצים, שטראוס, מוזיאון תל אביב, טבע.

מהעולם
888,Baby TV, BBC, Beeline(mobile), Bioguard, Cartoon Network, Cisco, Coca-Cola, Coke Zero, Danone, Dragon play, Electro Paulo
, Fanta, Fifa, Nestea ,Femina, Life Ukraine, Midas Canada, NBC, Renault, Nissan, Sprite, Stylab(DARIO), Verizon, Vipo

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס אסיף הזהב-טקס פרסי האנימציה השנתי על הפרסומות שלשיכון-בינוי.

פרס אייפל הזהב 2011,2013-על הפרסומות ללוטו ישראל

פרס אייפל הזהב 2013-על הפרסומת של חברת בזק.

עוד מידע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]