לדלג לתוכן

משתמש:DiplomaticBear/בית חינוך בית אב"י

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של DiplomaticBear.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של DiplomaticBear.
סמל בית הספר
קרן אמיתי, מנהלת בית הספר
נציגי נובל אנרג'י בבית הספר בית אב"י, אבן יהודה

בֵּית חִינּוּךְ בֵּית אב"י הוא בית ספר יסודי הנמצא באבן יהודה. בית הספר הוקם בשנת 2011. בשנה הלימודית 2020–2021, בית הספר יהפך לשמונה-שנתי (בית ספר יסודי וחטיבת ביניים).

מנהלת בית הספר היא קרן אמיתי.

בבית החינוך יש 18 כיתות (3 כיתות בכל שכבה, מכיתה א' ועד כיתה ו').

אוכלוסיית בית הספר מונה כ־600 תלמידים, בעיקר תושבי היישוב אבן יהודה וכפר הנוער הדסים.

השם "בית אב"י" נבחר מתוך האמונה שיש לחזק את הקשר למורשת החינוכית מבית אבא, למורשת היישובית ולמורשתו של אליעזר בן יהודה.

בית הספר משתתף בתוכניות כמו הקשר הרב-דורי, תחרויות ספורט, תחרות ה"ממציא הצעיר", תחרות ה"כיתה הירוקה", ובה מעודדים למחזר בקבוקים ולשמור על הסביבה, מקהלה בית-ספרית, שיעורי כינור, חלילית ויוקולילי, קמפוסים, ובהם יש לתלמידים זכות בחירה.

תלמידי כיתות ה', עורכים יריד מדינות מסביב לים התיכון, ובו התלמידים מציגים את המדינה שהם קיבלו, מידע, וגם מאכלים תרבותיים ונפוצים במדינה.

תוכנית צמרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תָּכְנִית צַמָּרוֹת היא תוכנית ייחודית לבית הספר בית חינוך בית אב"י, אבן יהודה. התכנית החלה משיתוף פעולה בין הורי קהילת בית אב"י לבין צוות בית הספר. התכנית התחילה בשנת 2019. כל שנה תוכן התכנית משתנה, ובשנה הנוכחית, הנושא היה אסדות הגז, ובעיקר אסדת לוויתן.

התכנית משלבת מקצועות מתוכנית הלימודים כמו: מדעים, שפה, כישורי חיים, אומנות, גאוגרפיה עם מיומנויות של תקשוב (בניית אתרים, מצגות אפקטיביות ועוד), דיבור מול קהל, שפת גוף ויכולת שכנוע.

מטרת התכנית, היא לחשוף את הילדים לעולם הצדק והמשפט סביב הנושא האקטואלי, אסדות הגז, ובעיקר על אסדת הקידוח "לוויתן".

במסגרת התכנית, התלמידים ביקרו בבית משפט השלום בהרצליה, למדו על הגז הטבעי, והשוו את אסדות הגז בארץ לעומת העולם והתחלקו לשתי קבוצות: תביעה והגנה.

הילדים איתרו וראיינו עדים, מצאו ראיות וחשפו את תלמידי בית הספר כדי לעורר חשיבה ביקורתית ולהעלות את המודעות לנושא.

הילדים הביעו את החוזקות שלהם לאורך כל התהליך, יצרו שותפויות, למדו במרחבים השונים והתמודדו עם מציאות משתנה.

לאורך התכנית הילדים השתתפו בהרצאות בנושאים שונים כמו: רטוריקה, הכנת מצגת אפקטיבית, חקירה נגדית ועוד. כל ההרצאות הועברו על ידי אנשי מקצוע מקהילת אבן יהודה בהתנדבות.

נציגים מחברת נובל אנרג'י, הגיעו לתת הרצאה בנושא אסדת הקידוח לוויתן ונציגים מעמותת שומרי הבית העבירו הרצאה לקבוצת התביעה, ושמרו על קשר ישיר איתם.

בתוכנית השתתפו תלמידים מצטיינים ומחוננים משכבות ד-ו, מבית הספר בית אבי. התלמידים בתוכנית למדו ארבע שעות שבועיות ביחד.

כיום ניתן לראות שהילדים יודעים לקיים דיון, בו הם יכולים להביע את דעתם באופן משכנע ומנומק ולכבד דעה שונה מהדעה שלהם. כמו כן, הילדים מגלים אכפתיות כלפי הסביבה וסוחפים אחריהם.

המשפט בין קבוצת ההגנה לקבוצת התביעה, לגבי אסדת לוויתן עמד להיות אירוע השיא של התכנית, אך לאור התפרצות מגפת הקורונה, המשפט נדחה. בנוסף לזאת, הוקם אתר ובו מציגים את שני הצדדים, וכל אחד יכול להביע את דעתו - בעד או נגד אסדות קידוח.

צמרות בבית משפט השלום, הרצליה.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:אבן יהודה