משתמש:Galamatan/טוקיו מיו מיו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טוקיו מיו מיו
東京ミュウミュウ
עטיפת הכרך הראשון של המאנגה
עטיפת הכרך הראשון של המאנגה
טוקיו מיו מיו
סוגה שוג'ו
יוצר רייקו יושידה
מאנגה
יוצר רייקו יושידה
מאייר מיה יקומי
הוצאה Kodansha
התפרסם לראשונה במגזין Nakayoshi
תקופת הפרסום המקורית ספטמבר 2000פברואר 2003
מספר הכרכים שהתפרסמו 7
אנימה
אורך פרק 25 דקות
במאי נוריוקי אבה
תסריטאי מאסאשי שוגו
אולפני אנימציה Pierrot
Tokyu Agency
AEON (פרקים 1-35)
We've (פרקים 36-52)
רשת שידור TV Aichi
תקופת שידור מקורית 6 באפריל 200229 במרץ 2003
מספר העונות 2
מספר הפרקים 52
משחק: האמפאן טוקיו מיו מיו
מפתח(ים) Winkysoft
מפיץ Takara
סיווג פאזל, הרפתקאות
פלטפורמות Game Boy Advance
תאריך שחרור 11 ביולי 2002
משחק: טוקיו מיו מיו - כנסו למיו מיו החדש! - שרתו את כולם ביחד
מפתח(ים) Winkysoft
מפיץ Takara
סיווג תפקידים
פלטפורמות PlayStation
תאריך שחרור 5 בדצמבר 2002
מאנגה
יוצר מיה יקומי
מאייר מיה יקומי
הוצאה Kodansha
התפרסם לראשונה במגזין Nakayoshi
תקופת הפרסום המקורית אפריל 2003פברואר 2004
מספר הכרכים שהתפרסמו 2

טוקיו מיו מיויפנית: 東京ミュウミュウ) היא סדרת שוג'ו מאנגה יפנית שנכתבה על ידי רייקו יושידה ונוצרה על ידי מיה יקומי. במקור שודרה מספטמבר 2000 עד פברואר 2003 ולאחר מכן פורסמה כמנגה נפרדת בעלת שבעה חלקים על ידי קודנשה מפברואר 2001 עד אפריל 2003. הסדרה מדברת על חמש בנות בעלות דנ"א של חיות נדירות שנותן לכל אחת מהן יכולות מיוחדות ומאפשר להן להפוך ל "מיו מיו". החמש, בהנהגת איצ'יגו מומומיה, מגנות על כדור הארץ מפני חייזרים, אשר מנסים להשתלט עליו.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

המיו מיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרויקט שנוצר במקור על ידי אביו של שירוגנה (מת בשרפה גדולה ביחד עם אימו של שירוגנה) וכשהיה שירוגנה בן 10 נשבע בפני אקסקה שאז היה עוזרו של אביו של שירוגנה שימשיך אותו. חמש בנות (שלכל אחת מהן יש יכולות של חיה שונה) משתתפות בפרויקט. אחד המאפיינים של המיו מיו הוא מין סימן שמופיע על גופן (כך איצ'יגו זיהתה את שאר המיו מיו) .הן נלחמות נגד החייזרים במטרה להגן על כדור הארץ.

איציגו מומומיה (桃宮 いちご)
איצ'גו היא המנהיגה של המיו מיו והדמות הראשית של הסדרה. כשהיא בצורתה האנושית יש לה שיער אדום אסוף בשתי קוקיות וכשהיא בצורת המיו מיו שיערה הופך לוורוד. יש לה דנ"א של חתול וכשהיא מיו מיו היא מקבלת זנב ואזניים של חתול (שמופיעים גם בכל פעם שהיא מתרגשת), דבר שגורם לה לא מעט צרות. בהמשך, עם התחזקות הכוחות שלה, היא הופכת לחתול קטן ושחור בכל פעם שמישהו מנשק אותה, וצריכה לקבל נשיקה כדי לחזור למצב הטבעי שלה.

היא מאוהבת בהאוימה ופוחדת שהוא יגלה שהיא מיו מיו - פוחדת שהוא יחשוב שהיא מוזרה. בתחילת הסדרה, היא בטוחה שהוא אדיש כלפיה, אך זה מתגלה בהמשך כלא נכון והם מתחילים לצאת. לאחר מכן, בכל פעם שהיא בצרה, מופיע זר מסתורי בשם "האביר הכחול" שמציל אותה וכמובן שיש גם את קישו החייזר שמחזר אחריה באופן קבוע והיא ממשיכה לדחות אותו. בפרק האחרון, קישו נפצע קשות ואף על פי שגם אז היא לא יכולה לקבל את בקשתו לאהבתה, היא בוכה וממשיכה להחזיק את גופו עד שהוא מת. איצ'יגו מתה לאחר העברת כוח החיים שלה להאוימה לאחר שהוא הורג את עצמו ואת כחול עמוק. היא קמה לתחיה על ידי כוח המיו אקווה האחרון שנמצא בגופו של האוימה. לפני שהאוימה טס ללמוד באנגליה, הוא ואיצ'יגו מקיימים חתונה מזויפת. איצ'יגו מגלה כי איבדה ת כוחותיה עקב השפעת המיו אקווה ומצטרפת להאוימה באנגליה. היא חוזרת ליפן לאחר שכוחותיה חוזרים על מנת להתמודד עם אויבים חדשים.

בגרסה האנגלית של הסדרה היא נקראת זואי הנסון.

מינטו אייזואה (藍沢 ミント)
מינטו היא המיו מיו השנייה שהופיה בסדרה. יש לה שיער כחול, שמשנה את הגוון שלו כשהיא הופכת למיו מיו. יש לה גנים של ציפור כחולה. בצורת המיו מיו ישלה זנב של ציפור וכנפיים. יש לה אופי שחצני ומפונק עקב העובדה שהיא נולדה למשפחה עשירה. בהמשך הסדרה אופיה משתנה והיא מתגלה כאמפתית ודואגת לחבריה. היא מעריצה את זאקורו פוג'יוורה, גם לפני שהיא הייתה חלק מהמיו מיו.

בגרסה האנגלית נקראת קורינה בוקסוורת'.

רטסו מידוריקווה (碧川 レタス)

המיו מיו השלישית. צבעה ירוק ובעלת גנים של פוקנה הודית. כשהיא מתחת למים רגליה משתנות לזנב, אשר משפר את יכולות השחייה שלה והופך אותה למעין בת ים. בגרסה של האנימה זה קורה רק כשהיא נמצאת בקרבת מיו אקווה. היא ביישנית, חכמה וחסרת ביטחון עצמי. בתחילת הסדרה קבוצה של בנות מבית הספר שלה משפילות אותה לעתים קרובות. בהתחלה, היא מפחדת מהכוחות שלה, אך בהמשך לומדת להסתדר אתם. את בעיית הבריונות פותרות איצ'יגו ומינטו שבאות לעזרתה. בהמשך, תחושת חוסר הביטחון שלה פוחתת. יש לה רגשות עזים לריו והיא אפילו מנשקת אותו פעם אחת, דבר שרק פורין יודעת.

בגרסה האנגלית נקראת ברידג'ט ורדאט.

פורין פונג (黄 歩鈴)
המיו מיו הרביעית. צבעה צהוב ויש לה גנים של טמרין רעמתי זהוב. פורין היא בלונדינית ובצורת המיו מיו היא מקבלת זנב ואזני קוף. היא הכי צעירה מבין המיו מיו. היא ילדותית, חמודה ומצחיקה. בתחילת הסדרה רואים אותה עושה תעלולים בפארק כדי להרוויח כסף בשביל משפחתה - חמשת אחיה הצעירים שעליה לדאוג להם בזמן שאביה לא נמצא. במנגה לא מדובר על אמה, אך האנימה קובעת שהיא מתה. באחד הפרקים מגיע אדם שטוען שאביה של פורין נתן לו את ידה. פורין מסרבת להתחתן בטענה שהיא צעירה מדי. בסוף הפרק הוא מסכים לסגת.

איפשהו במהלך העלילה של המנגה, פורין מתיידדת עם טארט, בזמן שזה מחזיק אותה בשבי. היא מסרבת להלחם בו במהלך הקרב הסופי, עד שלא הייתה להם ברירה ובוכה כאשר הוא מובס. בסוף, היא מנשקת אותו ואומרת שהיא לא רוצה "שזה יהיה להתראות". הוא עונה לה שהוא יחזור כדי לפגוש אותה.

באנימה, מערכת היחסים ביניהם הרבה יותר מפורטת. השינוי העיקרי כאן, הוא שבמקום שהמיו מיו יצילו אותו, טארט עצמו מציל את פורין.

בגרסה האנגלית פורין נקראת קיקי בנג'מין.

זאקורו פוג'יווארה (藤原 ざくろ)
המיו מיו האחרונה. הבוגרת והרצינית ביותר. צבעה סגול והיא בעלת גנים של זאב. בהתחלה, מוצגת כמפורסמת הקרה והאנוכית, שלא רוצה להצטרף למיו מיו, אך בסוף מצטרפת ומתחברת אל שאר הבנות. בצורת המיו מיו מקבלת זנב ואזני זאב.

בגרסה האנגלית נקראת רנה רוברטס.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החייזרים מנסים להשיג מיו אקווה, כדור כחול זוהר בעל המון כוח שבעזרתו הם יצליחו להשתלט על כדור הארץ. מה שמאפיין את כל החייזרים זה צבע העור החיוור, האוזניים הענקיות בצידי הראש והיכולת להתעתק ממקום למקום.

  • כחול עמוק - המנהיג של החייזרים. בהתחלה מוצג רק כצללית ואנו שומעים את קולו. לקראת הסוף, מתגלה שכחול עמוק הוא בעצם האוימה, או, ליתר דיוק, חלק ממנו.
  • קישו - נשלח לכדור הארץ בפקודת כחול עמוק כדי להשיג מיו אקווה. מאוהב באיצ'יגו וממשיך לחזר אחריה גם אחרי שהיא דוחה אותו שוב ושוב.
  • טארט - אחד משני החייזרים שנשלחים לכדור הארץ כדי לעזור לקישו, אחרי שזה ממשיך להיכשל בגלל המיו מיו. הוא הצעיר מבין החייזרים ובעל שיער אדום - חום. מאוהב בפורין.
  • פאי - אחד משני החייזרים שנשלחים לכדור הארץ כדי לעזור לקישו, אחרי שזה ממשיך להיכשל בגלל המיו מיו. החייזר הבוגר מבין השלושה. הוא הכי נחוש במשימה וממשיך לעמוד לצדו של כחול עמוק, גם אחרי שקישו וטארט מחליטים לעזור למיו מיו.
  • החימרות - יצורים שיוצרים החייזרים על ידי לקיחת בעל חיים, צמח או אפילו בן אדם ולהכניס בו מעין רוח מכושפת שהופך אותו ליצור אכזר ומרושע שהם שולטים עליו.

דמויות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • מסאיה האוימה - החבר של איצ'יגו, נער יתום טוב לב חובב טבע ומגן עליו. מתגלה בסוף גם כאביר הכחול וגם ככחול עמוק.
  • האביר הכחול - דמות מסתורית שמופיעה בכל פעם שאיצ'יגו בצרה ומצילה אותה. רק בסוף מגלים שזה האוימה.
  • ראיו שירונגנה - אחד האחראים על פרויקט המיו מיו. בתחילת הסידרה נודע כאדם לא רגיש שכל הזמן מחפש איך להציק לאיצ'יגו בן אם אלה הבגדים שלה או על העבודה בבית הקפה בהמשך הסדרה מתגלה כנער טוב לב ומתחשב אשר מגן על חבריו בכל מחיר. בהמשך הסדרה נודע שבגיל עשר היה לו iq מעל 180ו בנוסף נשבע להמשיך את פרויקט אביו לאחר שהוריו מתו בשריפה גדולה שנוצר על ידי חימרה, גם לו יש סימן על הצוואר שהוא מסתיר בעזרת סרטים. יודע להפוך לחתול אפור.
  • קאיצ'רו אקסקה - המנהל של קפה מיו מיו - הקפה שבו עובדות בנות המיו מיו כסיפור כיסוי והוא בעצם המפקדה הסודית שלהן, ג'נטלמן אמיתי טוב לב וחכם. בצעירותו היה עוזרו של דוקטור שירוגנה אביו של ראיו. קאיצ'רו הוא האחראי הראשי עליהן והוא עוזר להן ומפקח עליהן.
  • מאשה - רובוט שתוכנת לזהות חימרות. נראית ככדור פרוותי וורוד מעופף שתמיד מזהיר את המיו מיו כשיש חימרה בסביבה. בגרסה האנגלית נקרא מיני-מיו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:סדרות אנימה משנות ה-2000