משתמש:M.B/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של M.B.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של M.B.


m.brosenblatt


רכב אספנות הוא רכב שגילו עולה על הגיל שבו בדרך כלל מופסק השימוש של כלי רכב מסוגו, ונשמר למטרות אספנות. במדינות שונות ישנן הגדרות שונות לפרטים המדויקים המגדירים רכב כ"רכב אספנות".

בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בישראל, מוגדר רכב אספנות ככלי רכב שחלפו למעלה משלושים שנים משנת ייצורו, שנרשם ככזה במשרד התחבורה ושהינו אופנוע, מכונית, אוטובוס או משאית שמשקלה אינו עולה על 12 טון[1]. לאחרונה הותר רישום רכב אספנות גם לכלי רכב המוגדר כ"רכב חילוץ" (אמבולנסים, כבאיות וכדומה). [דרוש מקור]

בישראל זוכה רכב במעמד אספנות למספר הטבות המקלות על שימור הרכב כפריט אספני: העברת בעלות גם ללא רישיון רכב תקף, הנחה בסך 75% בביטוח החובה, ביצוע מבחן רישוי שנתי (טסט) אחד בהשוואה לשני מבחנים לרכב מיושן, ופטור מבדיקת מעבדה מוסמכת במידה ורישיונו לא בתוקף בתקופה העולה על 24 חודשים. מנגד, רכב אספנות אינו רשאי לנוע בדרכים בין השעות 7-9 בבוקר בימי חול.

בישראל רשומים כיום אלפי כלי רכב בקטגורית "רכב אספנות"[דרוש מקור], חלקם מיובאים כרכבי אספנות וחלקם השתמרו לאחר שימוש בישראל. כמו כן בישראל מספר מועדוני אספנות רכב כאשר המוביל והגדול הוא מועדון החמש המאוגד במסגרת עמותה רשומה ובו יותר מ-800 חברים. המועדון גם מוציא לאור את האבטומוביל בטאון העוסק ברכבי אספנות.


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ [רכב אספנות] באתר משרד הרישוי