משתמש:Mr. Mister~hewiki/פוקימון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

http://en.wikipedia.org/upload/7/77/Pikachu.png

פוקימון (אנגלית: Pokémon) הוא שמו של עולם הפנטזיה המופיע בסדרות של משחקי וידאו, אנימה, מנגה וקלפים, וכמו כן הוא שם כולל ליצורים המצויים בעולם זה (דהיינו, הפוקימונים). פוקימון נוצר על ידי סאטושי טג'ירי והופיע לראשונה בסדרת משחקים לקונסולת המשחקים Game Boy ביפן בשנת 1996. השם פוקימון הוא קיצור ל-Pocket Monsters (בעברית: מפלצות כיס).

זכויות היוצרים על פוקימון שייכות לענק המשחקים היפני נינטנדו, ומשחקי הסדרה ראו אור בקונסולות ה-Game Boy, נינטנדו 64, Game Boy Advance ו-GameCube. מרבית משחקי הסדרה הם משחקי תפקידים המאפשרים לשחקנים לתפוס, לאסוף ולאמן פוקימונים בעלי יכולות שונות ולהלחם איתם באוספי פוקימונים אחרים. על-ידי כך, השחקנים (הקרויים במשחק "מאמנים") יכולים לחזק את כוחם ועוצמתם של פוקימוניהם. קרבות פוקימונים מבוססים על ספורט מזרחי וידידותי של לחימה בחרקים; בקרבות אלה, הפוקימונים לעולם לא מדממים או מתים. סיסמת הסדרה שמלווה אותה מימיה הראשונים היא "Gotta catch 'em all!" (בעברית: "נתפוס את כולם"). כיום (2005) כבר לא משתמשים בה באופן רשמי כיוון שבשני המשחקים האחרונים בסדרה לא ניתן לתפוס את כל 387 סוגי הפוקימונים הקיימים.

סדרת הטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאמור, ישנה סדרת אנימה יפנית המבוססת על עולם הפוקימון. נכון לינואר 2005, הסדרה כוללת שש עונות. בסדרה מסופר על ילד בשם אַש קַטְצָ'ם שמקבל את רשיון מאמן-הפוקימון שלו כמו גם את פיקאצ'ו, סוג של פוקימון עכבר חשמלי. במהלך הסדרה, נרקמים בין אש ופיקאצ'ו יחסי ידידות אמת. חלום חייו של אש הוא להעפיל לגמר ליגת הפוקימונים ולנצח; כך הוא יהיה פוקימון מאסטר, או מאמן פוקימונים בדרגת רב אמן. במהלך מסעו הוא פוגש את מיסטי, שמצטרפת אליו בשל אופניה ההרוסים על-ידי הפיקאצ'ו של אש; לאחר מכן פוגשים השניים את ברוק, שחובר אליהם במסגרת תכניתו להיות מגדל פוקימונים.

בעונה הראשונה של הסדרה, אש מתחרה בליגת הפוקימונים "אינדיגו" ומפסיד לחברו הטרי ריצ'י. למרות הפסד זה, אש וריצ'י ממשיכים להיות חברים.

בעונה השניה, אש, מיסטי וברוק ממשיכים במסעם ומכוונים לאי ולנסיה, כדי לקחת פּוֹכַּדוּר (מכשיר בצורת כדור לנשיאת פוקימון) מיוחד מפרופסור אייוי. ברוק נשאר באי הזה ובמקומו מצטרף טרייסי. אש מתחרה בליגת "תפוז" ומנצח את המאמן דרייק ואת פוקימון הדְרָגוֹנָיְיט שלו.

בעונה השלישית, ברוק מתאחד עם החבורה ולאחר שטרייסי נשאר אצל פרופסור אוק, אש מתחרה בליגת "ג'וֹטוֹ" ומפסיד למאמן האריסון.

לאחר שאש מפסיד בליגת "ג'וטו" נפרד הוא ממיסטי ומברוק ונח קצת בביתו שבעיר פאלט. צוות רוקט שעוקב אחרי אש גונב את פיקאצ'ו, מחשמל אותו וגורם לו לשכוח מי המאמן שלו. אחרי שאש משחרר את הפוקימון האהוב שלו, הוא הולך למרכז הפוקימונים (המתפקד כמרפאת פוקימונים) על-מנת לרפאו. בעודו בדרכו, ילדה בשם מיי שהולכת לבחור את הפוקימון הראשון שלה מתנגשת בו ופיקאצ'ו מחשמל בלא כוונה את האופניים שעליהם רכבה (כשם שקרה למיסטי בעונה הראשונה). אש כועס על ההפרעה ונחפז הלאה.

בינתיים, כשאש ופיקאצ'ו נחים במרכז הפוקימונים נכנסת מיי לחדר של אש כדי לבקש ממנו סליחה. אש, שסולח לה, גם מתאהב בה. לאחר שפיקאצ'ו מתאושש מחליטים אש ומיי ללכת יחד לליגת "הוון" ולאחר שפוגשים במקס (אחיה הקטן של מיי) ובברוק הם ממשיכים יחדיו במסעם ובהרפתקאותיהם.

מיסטי פוגשת את החבורה ורוצה לחזור לשורותיה, אולם היא מבחינה במיי ומקנאה בה בגלל שגם לה יש רגשות כלפי אש ולכן היא מחליטה שוב לעזוב את החבר'ה.

כעת (לפי גרסת יפן), בעונה השישית, אש קרוב לליגת "הוון" ומתמודד בה מול מאמנים אחרים.

בעונות הבאות יופיע הדור הרביעי של הפוקימונים באזורים חדשים ועם משחקים חדשים.

בישראל העונה החדשה של הסדרה תתחיל בקיץ 2005.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]