משתמש:Pasta Gerev/ביכורים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"פסטה גרב???"[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם המשתמש שלי בויקיפדיה עשוי להישמע מצחיק. אז קודם כל - מעולה! הצחוק טוב לבריאות, גם כי כך אומרת הקלישאה, אך גם כי פיזיולוגית פעולת הצחוק גורמת לשחרור אנדורפינים ולירידה בהורמוני הדחק ובראשם הקורטיזול. עכשיו, אחרי שצחקנו - נעבור לחלק האומנותי. שם המשתמש שלי מורכב מהשמות של הכלבות שלי, כמחווה לכלבה גרב המנוחה ולכלבה פסטה, אשר משפחתי ואני אימצנו לאחרונה. אגב, גם גידול חיית מחמד - ובייחוד כזו שניתן ללטף - הוא סגולה לאריכות ימים, לפחות על פי ממצאים ממחקרים בנושא (כן, גם הליטוף משחרר אנדורפינים, אבל יש גם סיבות נוספות).

המשפחה והעם הם הדברים החשובים לי ביותר והם אשר מהווים עבורי גם תכלית, גם השראה וגם מקור כוח. בנוסף להם, עיסוקי הוא באדם. למדתי פסיכולוגיה ובתארים השני והשלישי התמקדתי בהנדסת גורמי אנוש ובייחוד בחיבור בין הגוף והנפש, כלומר - בפיתוח שיטה חדשנית למדידת לחץ פסיכולוגי באמצעות מדד פיזיולוגי. החיבור בין אקדמיה ועשייה בעולם האמיתי, כפי שאני עושה בחיי המקצועיים ב-17 השנים האחרונות, טומן בחובו אפשרויות לפרוץ דרכים חדשות ולתרום לאדם (ולכל הפחות למשתמשים של מערכות שבהן אני מעורב), בנוסף לעניין הרב שאני מוצא בו באופן אישי.

אולם, לעיסוק במחקר יש גם מחירים וביניהם - שהצורך לקרוא חומר כתוב רב בנושאי מדע מכלה את הכוח והרצון לפתוח ספר סתם כך, לשם ההנאה בלבד. לפני הלימודים קראתי המון, כולל מדע בדיוני, ספרות יפה, היסטוריה, שירה ועוד. לאחרונה, לאחר שפחת אצלי מעט העומס בקריאה האקדמית, חזרתי לשמחתי לקרוא להנאתי ולסקרנותי הכללית (ולאו דוקא המקצועית).

ויקיפדיה ואני[עריכת קוד מקור | עריכה]

בויקיפדיה אני משתדל לתרום בתחומים שבהם יש לי ידע, מטבע הדברים - בעיקר תחומים הקשורים לעיסוקי המקצועיים. כשאני נתקל באי-דיוקים או כשאני מחפש ערך ומוצא שאינו קיים בעברית בויקיפדיה - שם אני מוצא את ההזדמנות שלי לתרום. בתקשורת עם ויקיפדים אחרים אני משתדל לנהוג בנימוס (כמו בחיי מחוץ לויקיפדיה) ולהיות נאמן לאמת, כמיטב הבנתי וידיעתי. אני מאמין בפתיחות למגוון דעות ורעיונות, תוך סובלנות לדעה אחרת וכיבוד כללי הקהילה. לדעתי ויקיפדיה העברית היא מפעל חשוב, אשר שם את ישראל "במפה" באופן נוסף. אני מאמין שויקיפדיה העברית צריכה לשמור על צוויונה האנציקלופדי, המקיף ומעמיק ונאמן לאמת, כמו גם על צוויונה העברי, בתור אחד המקורות המשמעותיים והחשובים למידע בקרב הציבור בישראל. בהתאם, אני מאמין שעלינו, כעורכים בויקיפדיה העברית, לנהוג באחריות ובכבוד (כפי שנכתב בספיידרמן - "עם כוח גדול באה אחריות גדולה").

תודה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חשוב לי להודות להרבה אנשים טובים שעזרו (ועוזרים עדיין) בכניסתי לעריכה בויקיפדיה. כדי לא לקפח אף אחד - לא אנקוב בשמות. אני מודה לויקיפדים שלימדו אותי איך עורכים, מהם כללי הקהילה, הצביעו על טעויות שלי ונתנו לי הזדמנות לתקן וללמוד, פתחו לי דלתות לדרכים נוספות שבהן אוכל לתרום ולבוא לידי ביטוי - ולא פחות - שהיו שם לצידי ברגעים פחות נעימים וקלים, תמכו בי וחיזקו אותי. תודה לכולכם!