משתמש:Robinzon k/ארגז חול/וויזר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות, מקור ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

וויזר
קובץ:Weezer logo.jpg
סוגה רוק אלטרנטיבי
פאוור פופ
גיק פופ
חברת תקליטים MCA Music
Geffen
חברים
ריברס קומו
פטריק ווילסון
בריאן בל
סקוט שרינר
חברים לשעבר
ג'ייסון קרופר
מט שארפ
מיקי וולש

וויזר (אנגלית Weezer) היא להקת רוק אמריקנית. מאז הקמתה בשנת 1992, פרסמה הלהקה חמישה אלבומים מלאים, שלושה אלבומי EP ו-DVD. אלבומם האחרון, Make Believe יצא לשוק ב-10 במאי, 2005.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ימים ראשונים (1992-93)[עריכת קוד מקור | עריכה]

וויזר נוסדה בלוס אנג'לס ב-14 בפברואר, 1992 ע"י ריברס קומו, פטריק ווילסון, ג'ייסון קרופר, ומט שארפ. חמישה שבועות לאחר הווסדה הופיעה הלהקה לראשונה כלהקת חימום ללהקתו של קיאנו ריבס, דוגסטר. משם המשיכה הלהקה להופיע במקומות קטנים בכל רחבי לוס אנג'לס. לבסוף הלהקה משכה את תשומת ליבה של חברת התקליטים "גפן" (Geffen Records) שחיפשה אחר להקות רוק אלטרנטיבי וב-2 ביולי, 1993 חתמה הלהקה על חוזה בחברת התקליטים.

האלבום הכחול (1993-94)[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום הראשון של הלהקה נקרא על שמה, אך לרוב הוא מכונה "האלבום הכחול". את האלבום שהוקלט בניו יורק, הפיק ריק אוקסק, יוצא להקת "המכונית" (The Car). תוך כדי הקלטת האלבום עזב ג'ייסון קרופר הבאסיסט את הלקה והוחלף בבריאן בל. כניסתה הגדולה של הלהקה לתודעת הקהל התרחשה עם שחרור הקליפ השני שלהם לשירם Buddy Holly. הקליפ, אותו ביים ספייק ג'ונז, מתקיים ב"מזנון של ארנולד" מסדרת הטלוויזיה "ימים מאושרים" (Happy Days). הקליפ זכה להצלחה אדירה והוקרן רבות ברשת ה-MTV. בנוסף זכה הקליפ ב-4 פרסי המוסיקה של MTV, כולל התואר פריצת השנה והקליפ הטוב ביותר בקטגוריית רוק אלטרנטיבי. אחד המאורעות שמסמל את כניסת הלהקה לתודעת המאזינים היא בחירתה של חברת מיקרוסופט לצרף את הקליפ לתקליטור ההתקנה של מערכת ההפעלה חלונות 95, על מנת להדגים את יכולות המולטימדיה של המערכת.

כיום האלבום הכחול הוא האלבום הנמכר ביותר בכל הזמנים של הלהקה. האלבום מדורג במקום ה-297 ברשימת 500 האלבומים הטובים ביותר של המגזין רולינג סטון.

"שירים מהחור השחור" ופינקרטון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסוף דצמבר 1994


לינק לאנגלית