משתמש:Ronie kas/הקייטנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ronie kas.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Ronie kas.


הקייטנה הקייטנה הינה קבוצת חברים מפורסמת מנווה שאנן, חיפה. הקייטנה עוסקת בתחומים רבים, הבולטים שבהם הם התנדבויות במרחב הקהילתי, יצירת תוכן אינטרנטי, לימוד בישיבות והובלה חברתית. לקייטנה יש יריבה מושבעת "המעבדה של נווה שאנן"

חברי הקייטנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אהרון קרסניקר- ידוע בכניו רוני יודע בשל האגו הגבוהה שלו. זומן לעבודות דוגמנות ומשחק ברשתות הנחשבות של ישראל אך דחה זאת מפאת אורח חייו הדתי. הוא ידוע בשל מוחו החריף(בארני), יכולות הזיכרון שלו(שרלוק), וחוסר היכולת להבין סרקזם(שלדון). אהרון ידוע בשל פעילותו בעריכת סרטים, פרסום כתבות ספורט בYnet, ופרסום מוצרים מוזלים באינטרנט כחלק מהמיזם Dr. Shopping Israel. כיום אהרון לומד בישיבת מעלות יעקב, שם הוא עוסק בלימוד תורה והתפתחות אישית. בנוסף, הוא ידוע בחיבתו לביגוד איכותי ואלגנטי שכולל בעיקר חליפות ובלייזרים. בעברו הדריך בבני עקיבא נווה שאנן. כותב מספר ספרים בו זמנית, הקרוב צפוי לצאת בסוף 2019.

יונתן אלפרין- מנהיג הקייטנה ידוע בתור ג'ליה, מרשמלו וגם כ"דובון אכפתלי" יונתן נישא ב23 אוקטובר 2018 לאריה נחמיאס (ג'ס). פעילותו במרחב הקהילתי בתור מדריך שבט יובל זכתה לציון רב ואף זכה ב[1]. הדביק את הביטוי "ספייסי מיטא-בלו" בקרב השכונה. (ככל הנראה מבטא איטלקי לspicy meatball). יוצר ממים קבועה בקבוצת הפייסבוק "דף מימז לתלמידי חכמיז". לומד בישיבת אורות שאול ברעננה.

יצחק בן חמו- אייזיק, סקווידוויד ו"יצ". האדם היחיד שחבר גם בהמעבדה של נווה שאנן וגם בקייטנה. במקור מבת גלים אך עבר לנווה שאנן ב2012[2]. ידוע בשל אפו הגדול (מכאן נקרא סקוויד, על שם סקווידוויד). בזמנו הפנוי מתנדב רבות בגמח נותנים באהבה. הדריך בתור מדריך חיצוני בסניף פאר.

אלידע דויטש- התאום של יותם. הדריך בסניף נו"ש, ידוע בשל יכולתו הכריזמטית ושמחתו התמידית. סוחף תמידי וכך השפיע רבות על ילדי השכונה לבוא להתנדבויות הקבועות בבית אבות הספרדי בנווה שאנן בכל שבת, ובשמחת תורה בבית החולים רמבם בחיפה. משמש כדבק החברתי של הקייטנה, משכין שלום ומוציא לפועל.

קובץ:יותם.jpg
יותם מנתדב כשליח בבני עקיבא

יותם דויטש- התאום של אלידע. בחור רציני שלומד בישיבת מעלה אדומים. ידוע בשל צבע עורו הבהיר וחזותו הרזה במיוחד ("שחיף" ו"בריסטול"). גורר את חברי הקייטנה להתנדבויות ממניעים נסתרים. סרקזם קבוע הוא אחד ממאפייניו הרבים. פעל רבות בסניף פאר כחלק מ"צוות מאי".

מידן זהבי- בחור חביב על כולם. "מיידי" "שמיידי". חבר פעיל מאוד הקייטנה, מארח רבים ממפגשי התדרוך בביתו. ידוע בשל מעמד ממחטות הטישו הייחודי שעומד במרכז ביתו. באופן בלתי מוסבר יד ימינו חזקה וגדולה בהפרש מיד שמאל. פעל רבות בסניף פאר כחלק מ"צוות מאי".

איתם טננבאום- בחור פעלתן אשר לומד בישיבת ישיבת מעלות יעקב. "ג'ינג'י מן" "דוד המלך". ידוע בשל חזותו הג'ינג'ית, אף כי שערו אינו ג'ינג'י. פעל רבות בסניף פאר כחלק מ"צוות מאי", ואף שימש כקומנר בפועל. הוא ידוע כבחור חרטטן אשר מתלהב בהישגים בדויים, אף על פי כן הישגיו ברבים נודעים, יכולתו הלימודית גובה ואף קיבל מכתב הצטיינות מיו"ר החמד שמואל אבואב (גם אהרון קיבל אחד כזה). טענה נוספת [בעיקר בפי יותם] היא שהוא "יותר טוב מרוני" אף שהיא חסרת כל בסיס.

אביעד שימלקובסקי- "שומר" ו"שימל". לומד בישיבת ישיבת אור וישועה. יכולת הגיימינג שלו, הבנתו בקומיקסים וב[[Marvel cinematic universe|יקום הקולנועי של מארוול]. מתכנת ועורך משחקים. נעדר רבות ממפגשי הקייטנה בשל עומסו הרב.

פעילות התנדבותית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:הקייטנה בהתנדבות.jpeg
יותם איתם ואהרון בהתנדבות

הקייטנה עוסקת בפעילות חברתית נרחבת בקו לחיים, בבני עקיבא, בלהושיט יד, בגמח נותנים באהבה, בבית אבות הספרדי.

היווצרות הקייטנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקייטנה נוצרה בהתהוות לאורך זמן כאשר המנהיגים החברתיים הללו למדו ביחד בבית הספר היסודי ובמקום להילחם על מקומם בחברה החליטו להתאגד ולהוביל חברתית.

מקור השם[עריכת קוד מקור | עריכה]

השם נתבע על ידי אמו של אביעד באחד המפגשים בצעירותם כאשר היא טענה שהיא מנהל "קייטנה" בשל הבלגן שנוצר בבית בעקבות ההכנות לחודש ארגון בבני עקיבא. הקייטנה נוצרה בפועל אחרי הקמת קבוצת הווצפ המקורית ב2013[3].

קבוצות בקייטנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:חיפאים עילאים ומתנשאים.jpeg
חיפאים עילאים ומתנשאים- יונתן אהרון ויצחק בטקס החינה של יונתן

חיפאים עילאים ומתנשאים- אהרון, יונתן ויצחק למדו יחד בכפר הרואה וקיבלו כינוי זה על ידי חבריהם מסיבה שאינה ברורה.

צוות "מא"י"- ראשי תיבות של מידן, איתם ויותם אשר התנדבו יחד למשך זמן רב בסניף המצוקה בשכונת פאר של בבני עקיבא.

היריבות עם המעבדה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המעבדה הינה קבוצה של חברים מסוממים ובלתי אחראים מנווה שאנן, אשר יוצאים הרבה לבלות במועדנים, מעשנים נרגילה וסיגריות ולפי דיווחים שאינם מאומתים גם מריחואנה. המעבדה טונת שהיא מובילה על הקייטנה. אך המדד שלהם מתבטא ביציאות חברתית בשביל הכיף ולא בהישיגים אישיים וחברתיים. יצחק, אשר חבר בשתי הקבוצות מסרב לדבר על הנושא.

פעילויות גיבוש[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:באולינג הקייטנה.jpeg
חברי הקייטנה בבילוי אופנתי בבאולינג

הקייטנה, שחבריה דתיים לאומיים ושומרי שבת נוהגים להיפגש בשבת בערב במת"ד נווה שאנן, בבוקר במתחם ישיבת אור וישועה ובין מנחה לערבית בבית אחד החברים. הקייטנה שומרת על מסורת מ2012 של הליכה לכל סרטי מארוול החדשים בקולנוע. יציאות קבועות לבאולינג ולפק"ל על החוף.

המוטו של הקייטנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:Dont grwo-evolve.png
המם עליו מבוסס המוטו

we don't grow up we evolve מבוסס על מימ רפרנס לסדרה פוקימון שהייתה פופלריות בילדותם. המסר האמיתי הוא שתמיד יש לאן להתפתח.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://www.facebook.com/dr.shopping.israel כתבה של אהרון באתר https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5308160,00.html וגם כאן https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5233240,00.html.

האתר של https://alphaedit.wixsite.com/alpahedit וגם בhttps://www.google.co.il/search?ei=TxDkW_OiIZCPlwSPzZyYCA&q=%D7%90%D7%9C%D7%A4%D7%90+%D7%90%D7%93%D7%99%D7%98+%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94&oq=%D7%90%D7%9C%D7%A4%D7%90+%D7%90%D7%93%D7%99%D7%98+%D7%97%D7%99%D7%A4%D7%94

https://www.facebook.com/groups/216694885687403/

אתר האינטרנט של נותנים באהבה http://www.notnim.org.il/About אתר האינטרנט של בית אבות הספרדי http://www.ba-sfaradi.co.il אתר האינטרנט של מתד נוה שאנן https://www.bamerkaz.org.il/index.php

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ פרס הוקרה זקוק לאימות
  2. ^ זקוק לאימות
  3. ^ דרוש בירור