ויקיפדיה:ביכורים/Urielevy

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שיחת ביכורים

שלום לכולם, שמי אוריאל לוי, בן 29 גדלתי בקיבוץ משמר הנגב, כיום אני חי בקיבוץ המחנכים של תנועת דרור ישראל במצפה רמון. כנער אהבתי מאוד את הקיבוץ ואת תנועת הנוער העובד והלומד וחששתי שיום אחד אצטרך לחיות כמו מבוגר (לעבוד, להתקבע וכו') ולכן יצאתי לשנת שירות ב"חוות הכשרה" של הנוער העובד והלומד. בשנה זו חייתי בשיתוף מלא עם "גרעין המשך". מאז אנחנו חיים יחד בקומונה, עוסקים בחינוך, מאמינים בכוח של בני האדם לשנות ולהשתנות. אני ציוני, אוהב את ארץ ישראל ואת עם ישראל, סוציאליסט, משתתף מאז גיל 18 בהפגנות נגד הפרטה, פגיעה בחלשים והחלשת מעמדות נמוכים, בעד הגברת מעורבות הממשלה במשק, בעד הגדלת תקציב המדינה או במילים אחרות: "צדק חברתי". אני מאוגד בהסתדרות, פעיל במאבקיה ותומך בהקמת ועדים חדשים. אני חוקר וכותב באופן כפייתי על רצח עם.

איך התחלתי לכתוב?[עריכת קוד מקור]

בשנים האחרונות אני עובד בוועד למאבק ברצח עם, ארגון שהוקם על ידי מדריכי מסעות לפולין, בוגרי הנוער העובד והלומד במטרה למנוע רציחות המונים. העבודה בעמותה זו דרשה ממני לבצע מחקרים רבים על מצבם של עמים שונים בעולם וכן על החוק הבינלאומי והמצב הגיאו-פוליטי המקשה על אכיפתו. בעקבות הקריאה והמחקר חשתי שיש לי הרבה מה להגיד לעולם, התחלתי לצייץ ולכתוב את הבלוג ה-8 במאי. רוב מה שאני כותב מיועד "למגירה" בלבד אז אל תחששו, לא תמצאו בכתבי תהפוכות הרגשיות ורכילות על חיי הקומונה שלי.

איך הגעתי לויקיפדיה?[עריכת קוד מקור]

כאדם קורא, כחוקר וכאיש חינוך, הבחנתי בחוסרים הרבים ובחוסר הדיוקים הקיימים בוויקיפדיה (העברית, האנגלית והצרפתית). בהתחלה זלזלתי בוויקיפדיה. אחר כך התחלתי להשתמש בה כמקור חלקי וראשוני, אחר כך הבנתי שההמונים משתמשים בה ושמה שכתוב בה משפיע וזה עצבן אותי. לפני חמישה חודשים החלטתי להפסיק להתעצבן על ויקיפדיה ולהתחיל לכתוב בה בעצמי. מאז הספקתי לכתוב בכמה נושאים: עמים ושבטים, רצח עם, אלזס (מולדת משפחתי), על הצ'רקסים ועוד כמה ערכים. אני כותב גם בוויקיפדיה האנגלית והצרפתית אך פחות מאשר בעברית. כמו כן העליתי כמה תמונות יפות שצילמתי בשנים האחרונות.

מה דעתי על ויקיפדיה?[עריכת קוד מקור]

אני מאמין כי ויקיפדיה צריכה להכיל כמה שיותר מידע, כמה שיותר אמין, וזאת בשאיפה לשמור על אופיה האנציקלופדי. אני מאמין שכל ערך על כל אדם שעבר מעולמנו, כל התארגנות חברתית, כל יצירה אמנותית, כל יישוב, כל תופעה גאוגרפית וכל פלג פוליטי (גם באסטוניה או בבורקינה פאסו) ראויים לחיות כאן זה לצד זה. חבל על הערכים הרבים שנמחקים, חבל על הכותבים הרבים שהתרחקו וחבל שיצא לוויקיפדיה שלנו שם "שמרני" ו"פריבילגי". יש מקום בוויקיפדיה לערך על סבתא שלך גם אם רוב פועלה בעולם היה לבשל קובה. אני מאמין שערכים חייבים להכיל מידע אמין ומאומת במקורות, אני חושב שעלינו כעורכים לדרוש אחד מהשני להתאמץ יותר על איכות הערכים. עלינו להתמודד על שני הקצוות של החוט המתוח בין "איכות" ל"כמות", זה האתגר הוויקיפדי.

מה אתרום לויקיפדיה?[עריכת קוד מקור]

אני מבטיח להמשיך לכתוב ולשכתב הרבה ערכים על מעשי זוועה ורצח עם, כי סבל של עמים ראוי להכרה, לזיכרון ולהנצחה. אני מאמין שאמשיך לכתוב על אלזס, מולדתי השנייה. אני רוצה לכתוב עוד ערכים על אישים שסיפור חייהם הוא סמל ונס. אני מתכוון לכתוב ערכים על עמים, שבטים וקבוצות אתניות מרחבי העולם (ויקיפדיה העברית חלשה בתחום זה). מקווה שאמשיך להיות פורה ויצירתי כמו שהייתי בחודשים האחרונים.

תודה לכל העורכים שליוו אותי ובמיוחד לחנה Hanay וLdorfman. תודה לאלעד על המיזם.