משתמש:Yuri/באטמן:האש - תרגום מכונה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

'באטמן: האש' הוא ספר קומיקס אמריקאי קשת סיפור שפורסם על ידי DC קומיקס ובו גיבור העל באטמן. הוא פורסם בתשלומים חודשיים במסגרת סדרת הקומיקס ' באטמן' ', החל מהגיליון 608–619 באוקטובר 2002 ועד ספטמבר 2003. קשת הסיפור נכתבה על ידי ג'ף לואב, בעיפרון ג'ים לי, בדיו של סקוט וויליאמס, וצבוע על ידי אלכס סינקלייר.

הסיפור מתאר סטוקר מסתורי בשם Hush שנראה כי הוא מתכוון לחבל באטמן מרחוק, והוא כולל הופעות אורח רבות מאת נבלים באטמן, כמו גם שונים בני משפחת באטמן ובני בריתו הקרובים של באטמן סופרמן. זה גם בוחן את הפוטנציאל הרומנטי בין באטמן ל אשת החתול.

היסטוריית פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

באטמן: האש פורסם בתשלומים חודשיים בסדרת הקומיקס באטמן , החל מהגיליון 608–619 (אוקטובר 2002 - ספטמבר 2003) מאת DC קומיקס. המהדורה הראשונה של קשת הסיפורים הייתה הצלחה מדורגת במקום הראשון ב -300 הקומיקס המובילים לתקופת אוקטובר 2002 עם מכירות בהזמנה מוקדמת של 113,061. מאוחר יותר הוא נאסף לשני כרכים ככריכה קשה וכריכה רכה, ומאוחר יותר בשנת 2005 בכריכה קשה בכריכה קשה "" באטמן מוחלטת: Hush. DC Comics פרסמה את קשת הסיפור בכרך אחד באוגוסט 2009. מהדורה אסופה בכריכה קשה הכוללת יצירות אמנות של ג'ים לי כולה בעיפרון, שכותרתה באטמן: Hush Unwrapped Edition Edition , יצאה לאור ב- 22 בפברואר 2011.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסיפור מתחיל בבאטמן שהציל ילד שנחטף על ידי קילר קרוק כאשר אשת החתול גונב את כספי הכופר עבור הילד. כאשר באטמן מתנדנד דרך גות'האם סיטי במרדף אחריה, האחיזה שלו נחתכת והוא נופל ארצה ושובר את גולגולתו. הוא כמעט נהרג על ידי קבוצת פושעים לפני שהוא ניצל על ידי האנטרס. משרת שלו, אלפרד פניוורת ', ממלא אחר הוראותיו לזמן את חבר ילדותו, תומאס אליוט, שהוא כיום מנתח מוח ידוע. ד"ר אליוט מסיר את שברי הגולגולת ממוחו של ברוס. באטמן מתאושש ומגלה ש רעל אייבי השתמש בקטוומן כדי לגנוב את הכופר לפני שלקח ממנה את הכסף. אשת החתול זועמת כשנודע לה שאייבי השתמש בה בכוחות שליטה במוח. באטמן מציל את אשת החתול ורומנטיקה קלושה פורחת ביניהן. בסופו של דבר באטמן מחליט לסמוך על חתולית ומגלה לה את זהותו. בשלב זה, הפראות הגוברת של הרוצח קרוק (והאנושות ההולכת ופוחתת) מאפשרת לו לברוח מ Arkham Asylum, כאשר באטמן מיד עוקב אחריו. Killer Croc מוביל את באטמן לאחת החממות הנטושות של Poison Ivy. לפני שהוא יכול לחקור אותו עוד יותר, קילר קרוק נלכד.

באטמן ואשת החתול עוקבים אחר Poison Ivy ל- מטרופוליס. שם הם מגלים שאייבי השתלט על סופרמן, והיא מצווה על איש הפלדה להרוג את באטמן. באטמן מציין כי סופרמן מתנגד באופן לא מודע להשפעתו של אייבי, ומתאפק בניסיונותיו להרוג את הצלבני שכמתי. באמצעות מגוון כלי נשק, כולל רימוני פלאשבנג, היפרסוניקה, אלקטרוכיוך ו קריפטונייט אבק מפרקי אצבעות כדי להגן מפני סופרמן, באטמן דוכנת את סופרמן בעוד חתולית נותנת ל לויס ליין ליפול מה- Daily Planet בניין. סופרמן משתחרר משליטתו של אייבי כדי להציל את לויס, ואז הוא ובאטמן תופסים את אייבי.

מאוחר יותר, ב Gotham City, ברוס וויין, סלינה קייל, לסלי תומפקינס וד"ר אליוט משתתפים ב [[אופרה] Pagliacci , כאשר [[הארלי קווין] ]] מנסה לשדוד את כולם בתיאטרון. במאבק שלאחר מכן, ד"ר אליוט ככל הנראה נורה למוות על ידי ג'וקר. באטמן זועם מתחיל להכות את הג'וקר באכזריות, כשהוא דופק את הארלי קווין ואפילו חתולית בתהליך כששניהם ניסו להתערב. באטמן מנסה להרוג סופית את הג'וקר, אך לאחר מכן הוא מונע על ידי מפכ"ל המשטרה לשעבר ג'יימס גורדון שהתערב על ידי פציעה שטחית של באטמן בירי.

דיק גרייסון חוזר לגות'אם סיטי להלווייתו של אליוט. באטמן מספר לו על חשדותיו כי איזה מוח הוא שעומד מאחורי כל אויביו שמתנהגים כל כך מתוך אופי. מאחורי הקלעים מופיע אדם עם פנים חבושות בכל זירות הפשע, ונראה שהוא מתזמר את העלילה. הוא מכונה Hush.

לאחר סיכול שוד משוריין בידי רידלר, Nightwing ובאטמן מגלים ראיות לכך ש Ra's al Ghul מעורבים גם במה שבאטמן התחשב לחשוף כמפואר. באטמן חוטף את בתה של רא טליה ומשאיר את אשת החתול לשמור עליה בזמן שהוא מחפש את רא, שאומרת לבאטמן שמישהו מעברו השתמש באחד מה לזרוס פיט. אשת החתול היא המוחלטת על ידי ליידי שיווה שנשלחה לחלץ את טליה, אך טליה מפילה את שיווה ועוזרת לאשת החתול להתאושש מהפיגוע, ומאוחר יותר מתייחסת לאירועים אלה לבאטמן. בשובו לגות'אם, באטמן מוצא את אשת החתול מותקפת על ידי ציידת הזיה. באטמן מסוגל לדפוק אותה, אבל אז נתקל בסיבת ההתקפה של הציידת, | דחליל, אבל הוא מכריע אותו בבית קברות. הוא מגלה כי רובין, טים דרייק, נתפס על ידי רובין השני לשעבר, ג'ייסון טוד, שנספה בעבר במהלך אירועי סיפור העלילה "[[באטמן: מוות במשפחה] משנת 1988]". בזמן שהוא נלחם בג'ייסון, מתברר כי Clayface מחקה את זהותו של ג'ייסון.

לאחר מכן באטמן מוצא מכשיר שהושתל במחשב שלו, המוביל אותו לחפש את חברו הוותיק (והמכונאי המהימן) הרולד. יש לו פגישה בשעות הלילה המאוחרות עם הרולד, שנעדר מאז תקופת סיפור העלילה " ארץ ללא אף אדם". הרולד מודה שמישהו טיפל במצבו המעוות בתמורה לנטיעת מכשיר זה, אך הוא נורה ונהרג על ידי האש לפני שהוא מסוגל למנות את המוח. תומאס אליוט מתגלה כאיש ההדק, והפנים מאחורי התחבושות של המוח (מאוחר יותר נרמז כי קלייפייס חיקה את אליוט כשנראה שהוא נהרג). אליוט נשא טינה למשפחת וויין מאז אביו של באטמן, דר. תומאס וויין, הציל את חייה של אמו של אליוט לאחר תאונת דרכים; אליוט חיבל ברכב הוריו בכדי לזכות בירושתם, וחשב באביו של ברוס כמי שלא מאפשר להשלים את תוכניתו. בעימות שלאחר מכן, אליוט נורה על ידי הנולד מחדש הארווי דנט וצונח למים, כשבאטמן מעולם לא היה סיכוי לחשוף אותו (רק מניחים שמדובר בתומאס אליוט). לא ניתן להחלים את גופו.

באפילוג לפנים שלו עם אליוט, באטמן מגלה שהמוח האמיתי שמאחורי הקנוניה הוא החידות. באטמן הבין שזה היה רידלר כשלא השתמש בשמו האמיתי ברשומות הרפואיות של אליוט, אלא בשמו של ממציא התשבץ, ארתור ויין. רידלר השתמש בבור של לזרוס כדי לרפא את עצמו מסרטן מוח סופני, ובמהלך שהותו בבור הסיק את זהותו של באטמן כברוס וויין. לאחר שהתקרב לראשונה לתומאס אליוט עם תרופה למחלת אמו (בור לזרוס), במקום התקשר הרידלר עם אליוט נגד וויין. רידלר היה גם הנבל היחיד שבאטמן לא האמין שפעל בצורה יוצאת דופן במהלך כל הסאגה; השוד שסחט באטמן היה די אופייני לרידלר באותה תקופה. הרידלר גם אומר לו שהוא ואליוט התייחסו לעלילה כעלילת "האש". עוד הוא מגלה כי הוא מכיר את זהותו של באטמן כוויין, אך באטמן אינו מתרגש מכיוון שחידה שכולם יודעים את התשובה עליה תהיה חסרת ערך לחידה. בנוסף, באטמן מזהיר כי אם רידלר מגלה את סודותיו, הוא חושף את רידלר כאשם שהשתמש בבור לזרוס של רא אל אל גול, שהיה שולח את ליגת המתנקשים אחריו.

תעלומה נוספת מתחילה להטריד את האביר האפל. אף על פי שהאיש שנלחם בבית הקברות התגלה כקלייפייס, שרידיו של ג'ייסון טוד עדיין חסרים מקברו. הרידלר אפילו מתגרה באטמן על כישלונו הגדול ביותר בהצלת חייו של ג'ייסון, ומסרב לומר לו היכן נמצאת גופתו של ג'ייסון, מה שגורם לבאטמן להפיל את החידות.

בסצנה האחרונה באטמן ואשת החתול נפגשות. הוא ממשיך לחוסר אמון בה ולא יכול להיות בטוח שהיא לא מודעת לעלילה מכפי שהיא מודה. בזמן שהיא מנסה להתנחם בו, Catwoman אומרת לו בשגגה "להשתיק" שניות לפני שהיא מנסה לנשק אותו, מה שמעורר תגובה חריפה מצד באטמן שמאלצת אותה לסיים את הקשר. לפני שעזבה היא אומרת שלא אכפת לה אם היחסים ביניהם התחילו כ"כישוף ". זה עובד בגלל מי שהם, ומתישהו הוא ילמד לסמוך על זה. באטמן גם חושב שאולי אפשר "מתישהו".

לאחר מכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר הצלחת הסיפור, לי ולוב היו אמורים לעקוב אחר הסיפור בשש גליונות נוספים, אך הפרויקט לא הצליח להתממש. סיפורו של האש המשיך על ידי איי ג'יי ליברמן בכותרת באטמן: אבירי גות'אם '.

היסוד העלילתי של ג'ייסון טוד היה מאוחר יותר מחדש בסיפורי באטמן אחרים. בקשת מתחת למכסה המנוע נחשף כי באטמן נלחם למעשה בג'ייסון טוד האמיתי בבית הקברות, שלימים החליף מקום עם קלייפייס. טוד הוא כיום עירון המכונה מכסה האדום ומטרתו לשלוט בעולם התחתון של גות'אם באמצעות טקטיקות מרושעות. כמו כן מתגלה כי באטמן חשד שבאמת היה זה ג'ייסון טוד שנלחם עמו; הוא מבין בסתר שלמרות זאת המתחזה כביכול חיקה את דיק גרייסון וטים דרייק במיומנויות, חלק מהתמרונים שלו היו שייכים לג'ייסון באופן חסר תקנה. בן טיפוחיו לשעבר עקב אחריו מאז. זה ניכר במהלך סיפור הקשת " כמו העורב זבוב", שם מוצג שמסיכתו של ג'ייסון נמצאה בבאטמוביל. לאחר שג'ייסון גילה את עצמו בפני באטמן וחטף את הג'וקר, הוא לא רק מתנגד לבאטמן ובני בריתו בגות'אם, אלא גם מתנגש עם Teen Titans, Outsiders ו- Arrow Arrow גם כן. במקביל האביר האפל ניסה נואשות להגיע לג'ייסון במאמץ לכפר על כישלונותיו בעבר. בעקבות סיפור העלילה "משבר אינסופי" משנת 2005–2006, הרידלר בילה שנה בתרדמת ואיבד את כל הזיכרון מכך שאי פעם ידע שבאטמן הוא ברוס וויין.

עלילת הסיפור של "האש" ב פול דיני ו דסטין נגוין, "לב של האש", שם חוזר לנקום בבאטמן באמצעות Catwoman ושינה בניתוח את מראהו כך שיתאים לזה של ברוס וויין בניסיון לגנוב את זהותו. הסדרה זכתה לשבחים על שהוסיפה סיפור אחורי ועומק לדמותו של האש תוך שהחזירה אותו לאיום אמין. סיפור מוצא של Hush מובא בקומיקס בלשי מס '846–847.

תגובה קריטית[עריכת קוד מקור | עריכה]

IGN קומיקס מדורגת כרך א '. 1 ו- כרך א ' 2 של באטמן: האש מס '10 ברשימה של 25 הרומנים הגרפיים הגדולים ביותר של באטמן, באומרו כי "יש כמה רגעים בלתי נשכחים באמת" ו"היצירות של ג'ים לי לא יאומנות ".

מהדורות שנאספו[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל סיפור העלילה נאסף בשניים כרכים ובהמשך לכרך אחד.

  • באטמן: האש (320 עמודים, כריכה רכה, אוגוסט 2009; כריכה קשה מפוארת יוקרתית, יולי 2011; 372 עמודים, מהדורה מוחלטת של כריכה קשה, דצמבר 2011)
    • באטמן: האש כרך ראשון (אוסף באטמן כרך 1 # 608–612 וסיפור מתוך אשף ' 'magazine # 0, 128 עמודים, כריכה רכה, אוגוסט 2004)
    • באטמן: האש כרך שני (אוסף באטמן כרך 1 # 613–619, 192 עמודים, כריכה רכה, נובמבר 2004)
    • "באטמן נואר: האש כרך 1 ו -2"

במדיה אחרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב -1 במרץ 2007, המפיק אלן ברנט הצהיר כי הם ניסו להתאים את קשת הסיפור באטמן: האש בפרק "שמועות" של [[באטמן (סדרת טלוויזיה) | באטמן] ] . עם זאת, בסופו של דבר, מנהלי DC שכנעו את צוות ההפקה שלא להשתמש בהוש לפרק והנבל המקורי Rumor, שהושמע על ידי רון פרלמן, נוצר במקום. בשנת 2010, כאשר ברוס טים נשאל אם סרט באטמן: האש ישוחרר בעתיד במסגרת הסרטים DC Universe Animated Movies, הוא הצהיר כי יחד עם [ [באטמן: ליל כל הקדושים הארוך]] , קשת הסיפורים משמשת יותר כקומיקס מאשר סרט, אך באטמן: האש יכול לשמש גם כסדרת טלוויזיה.

סרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר קבלת הפנים המוצלחת של באטמן נגד דרקולה , המפיק ג'ף מאצודה ניסה ליצור סרט באטמן השני שכותרתו באטמן נגד האש , עיבוד לסרט ' קשת הסיפור 'באטמן: האש'. הסרט היה כולל גם הופעות של הג'וקר, אשת החתול, קלייפייס, פינגווין, מר. הקפאה והחידה. עם זאת, הפרויקט מעולם לא יצא לפועל. גם קווין קונרוי וגם מארק המיל הקניטו לעשות סרט אנימציה באטמן: האש . ב- 20 באוגוסט 2017 הצהיר קונרוי כי למרות שהתכניות לבצע הסתגלות טרם התחילו, הוא ישמח לעשות זאת.

ביולי 2018 הוכרז במהלך עיבוד אנימציה ב יקום הסרטים המונפשים סן דייגו קומיק-קון שיכלול "כפפה של נבלים באטמן" כולל רעל אייבי, אל-גול של רא, הג'וקר וכמובן נבל המסתורין בעל התחבושת Hush ". בסרט מככבים ג'ייסון או'מארה, ג'רי אוקונל, רבקה רומיין, ריין וילסון, שון מאהר, ברוס תומאס, ונסה וויליאמס, ו סטיוארט אלן המשחזרים את תפקידיהם מסרטי DCAMU קודמים עם התוספות החדשות של ג'ניפר מוריסון, רשימת פייטון ר ', מאורי סטרלינג, ג'פרי ארנד, ג'ייסון ספיסאק, אדם גיפפורד, רשימת פייטון ודאקי אלסיו . הסרט שוחרר ב -19 ביולי 2019 ב- DVD ובלו ריי, והוא מציג מספר הבדלים מהקומיקס: Bane הוא זה שחוטף את הילד במקום Killer Croc; Clayfaces לובש את צורתו של רידלר, הכלוא בארקהם מקלט, במקום ג'ייסון טוד; והתורן מתגלה כחוש במקום תומאס אליוט, שנהרג למעשה על ידו.