ניסיון הפיגוע של הליגה להגנה יהודית בקליפורניה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ניסיון הפיגוע של הליגה להגנה יהודית בקליפורניה אירע בנובמבר 2001 כאשר הליגה להגנת היהודית תכננה להפציץ את מסגד המלך פאהד בקולבר סיטי (אנ') ובהמשך גם את לשכתו של החבר הקונגרס הרפובליקני, דארל עיסא.

המעצר והמשפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנובמבר 2001 נעצר מנהיג הארגון אירווינג רובין בחשד שתכנן את הפיגועים[1], כנקמה על פיגועי 11 בספטמבר[2]. על פי החשד רובין ורכז הארגון בחוף המערבי, ארל קרוגל, קנו רובים ואקדחים ולאחר מכן הרכיבו פצצות, צינורות חבלה ואף הכינו אבק שרפה.

חודש לאחר מכן הועמדו קרוגל ורובין לדין בהאשמת קשירת קשר להשתמש בחומר נפץ, ניסיון להצית בזדון, ניסיון להצית בזדון מתקן של ממשלת ארצות הברית, החזקת חומרי נפץ, חומרי הנפץ נועדו להישלח למשרדו של חבר הקונגרס הלבנוני-אמריקאי, דארל עיסא ולאחר מכן הפצצת מסגד המלך פאד שנמצא בלוס אנג'לס[3], על פי התצהיר שלווה להאשמות קרוגל אמר בפני איש ה-FBI "הערבים זקוקים לשיחות השכמה והג'וינט צריך לעשות משהו לאחד המסגדים המטונפים שלהם".

ב-2003 במהלך המשפט הושמטו האשמות אודות מטען החבלה, וקרוגל הורשה להודות באשמה מופחתת ב"קשירת קשר להפרת זכויות אזרח", עם זאת בספטמבר 2005 הורשע קרגל לאחר עסקת טיעון, על פי עסקת הטיעון קרוגל ייכנס למאסר של כ-20 שנים, במהלך המשפט טען שוב ושוב קרוגל כי הוא השתנה, והשופט רונלד לו קבע כי "הוא לא השתנה עד כדי כך והוסיף כי לתחושתו מעשיו של קורגל מקדמים שנאה בדרך המרושעת ביותר"[4].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא טרור. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.