נשבע לך לא בוגד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"נשבע לך לא בוגד"
סינגל בביצוע נחמיה אסף, דורון מירן
יצא לאור 1991
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה ישראל בונדק
לחן ישראל בונדק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נשבע לך לא בוגד הוא פזמון, שנכתב והולחן על ידי ישראל בונדק ובוצע על ידי זמרים שונים. הביצוע המוכר יותר הוא של דורון מירן.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נכתב על ידי האמרגן ישראל בונדק בשנת 1991. את השיר כתב בונדק על מפית במועדון החאן בירושלים. המבצע המקורי של השיר היה נחמיה אסף[1], אך השיר לא זכה להצלחה. לאורך השנים ביצעו זמרים שונים את השיר בהם אבי סינואני, שימי מזרחי[2] ואבי ביטר, והביצוע המוכר יותר הוא של דורון מירן. השיר נכלל באלבום של מירן שנקרא "נשבע לך לא בוגד" ויצא בשנת 2000.

בשנת 2014 הושמע השיר בעת השתתפותו של מירן בעונה השישית של התוכנית "האח הגדול" וזכה לחשיפה ציבורית רבה. במקביל, בעת שהייתו של מירן בבית האח הגדול הוציאו צמד "הישראלים" ביגי ושורטי בשיתוף הזמר חזי פרץ את השיר "נשבע לך לא בוגד 2"[3].

תוכן השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר כולל אמירה החוזרת על עצמה פעמים רבות בשיר, "נשבע לך לא בוגד, בחיאת עיוני לא בוגד" הדובר בשיר מבטיח לזוגתו כי על אף הפיתויים העומדים בדרכו בעבודתו בלילות ובבילוייו הליליים, אין הוא בוגד בה. הדובר גם מבטיח שלא לבגוד בה בעתיד.

מירן סיפר על השיר: "בהתחלה צחקו עליי כששרתי אותו, היו אומרים לי שמבחינה תחבירית אין משפט כזה. הייתי מסביר להם שזה מאוד טבעי שגבר רוצה להגיד לאישה שלו שהוא לא בוגד בה, אז הוא אומר “נשבע לך”. מבחינה פיננסית אני יכול לומר שהשיר הזה סידר לי את החיים, הוא החזיק כמה שנים טובות, ועד היום כמעט ואין אירוע שהוא לא מושמע בו"[4].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ נתי לוי,מי המבצע המקורי של "נשבע לך לא בוגד"?, באתר בטריבונה, 15 במאי 2014
  2. ^ נשבע לך לא גונב:מה עם קרדיט ליוצר המקורי?, באתר mynet‏, 1 ביוני 2014
  3. ^ אסף נבו, ‏הישראלים וחזי פרץ - נשבע לך לא בוגד 2, באתר ‏מאקו‏, 23 במאי 2014
  4. ^ נעמה נעמי ליבה, ‘יחלאולאו’ דורון מירן נוגע ופוגע, באתר גבעתיים פלוס