עלילות חרב האופל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.

עלילות חרב האופלאנגלית: The Darksword Trilogy) היא סדרת ספרי פנטזיה המונה 3 ספרים אשר נכתבה על ידי מרגרט וייס וטרייסי היקמן, שחיברו גם סדרות פנטזיה מצליחות כגון רומח הדרקון ומחזור שער המוות. ספר רביעי בסדרה נכתב על ידי המחברים כעשר שנים לאחר צאת הטרילוגיה המקורית, ולא תורגם לעברית.
בעלילות חרב האופל יצרו מרגרט וייס וטרייסי היקמן עולם מציאותי. הסדרה עוקבת אחרי סיפורו של יוראם, שנולד ללא כוח קסם בממלכה בה קסם הם החיים, ועל כן נחשב למת ונושל מירושתו. יוראם חוזר על מנת לנקום ולהחזיר לעצמו את ירושתו האבודה. הקסם ב"עלילות חרב האופל" הוא שונה מהקסם המופיע בשאר הסדרות של צמד הסופרים. הקסם הוא משהו שנולדים איתו ולכל אחד יש אחד מתשעת סוגי הקסם (הנכונים "תעלומות") והוא יכול להתמחות רק בו. בעוד סוג הקסם הנדיר ביותר הוא הכימאים.

הספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוראם נולד ללא קסם, אחד המתים, וכס המלכות של מרילון נשלל ממנו עם לידתו. משך השנים התגורר בין פורעי חוק, שורד בעזרת פקחותו וזריזות הידיים שלו.

עתה, כשהוא נושא בידו את חרב האופל, בעלת היכולת לספוג כוחות קסם, חוזר יוראם אל הממלכה הקסומה שהייתה פעם ביתו, כדי להשיג נקמה ולתבוע את זכויותיו.

שם יהיה עליו להתמודד עם הכוהן ואניה וצבא הדוק-צאאריט הנורא שלו, בקרב שכמוהו לא ידע עולמם מעודו.

מלווה בכימאי המלומד סאריון, בקוסם הצעיר מוסייה ובסימקין התחבולן, נאלץ יוראם להתייצב נוכח הסוד האיום של עברו, ולגלות את הנבואה הקדומה, המניחה את גורל העולם בידיו – הידיים הנושאות את חרב האופל.

שלושת הספרים הראשונים תורגמו לעברית בהוצאת אופוס.

הספר הרביעי, "Legacy of the Darksword", שיצא בשנת 1998, לא תורגם לעברית.

דמויות מרכזיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוראם[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוראם הוא גיבור הסדרה. הוא נולד ללא קסם ונחשב מת, אולם אניה, אישה מטורפת, גנבה אותו מבית התינוקות וברחה איתו לכפר של קוסמי שדה שם הוא גדל איתה והיא אמרה לו שהיא אימו. בגיל 15 יוראם גילה שהוא מת בעקבות דרישה של משגיח השדה מכימאי השדה להעניק לו חיים, בקשה שלא עלתה בהצלחה. כאשר אניה ראתה בפניו של יוראם שהבין כי הוא מת היא הפכה את עצמה לאדם זאב וניסתה לרצוח את המשגיח. המשגיח הציב סביבו חומת ברקים כהגנה ורצח בטעות את אניה. יוראם הרים אבן ורצח את משגיח השדה כשהוא משתמש באבן בתור נשק ובעצם מעניק לה חיים, דבר אסור שנחשב כחטא חמור שעונשו מוות (רק העוסקים באומנות האפלה מעניקים חיים לחפצים). בעקבות זאת ברח יוראם אל ארצות הניכר שם נפצע אנושות על ידי אנשי סוס. הוא מובא אל כפר הטכנאים, העוסקים באמנות הטכנולוגיה האסורה, שם הוא פוגש את באלאכלוך, דוק צאאריט שערק ממסדרו ומספק נשק לצבא האויב של שאראקן. סאריון (כימאי שסרח) נשלח בעקבות יוראם אל ארצות הניכר על מנת להביאו חזרה למרילון ולהעמידו למשפט. בעזרת סאריון מחשל יוראם את חרב האופל, העשויה ממחצב נדיר שניחן ביכולת לספוג כוח קסם. בעזרת החרב יוראם רוצח את באלאכלוך ומתחיל לנוע לכיוון מרילון על מנת לנקום בכל אלו שפגעו באימו ולזכות בירושתו בחזרה. מה שיוראם אינו יודע הוא שהוא בנם של הקיסרית והקיסר של מרילון שנזנח למוות.

סאריון[עריכת קוד מקור | עריכה]

סאריון הוא כימאי - מי שנולד לתעלומת החיים, וביכולתו לתעל את הקסם הזורם בעולם אל הקוסמים כדי שיוכלו לעשות בו שימוש. סאריון הוא גאון מתמטי, מה שמסייע לו למלא את תפקידו ככימאי, מאחר שהדבר מצריך חישובים מתמטיים מורכבים כדי לדעת איזו כמות של קסם יש להעביר לקוסם לצורך ביצוע כל קסם. בהיותו חניך ב"מעיין", מרכז הכנסייה, ביצע סאריון עבירה חמורה בכך שניסה לעיין בספרים האסורים, העוסקים בטכנולוגיה, התעלומה התשיעית. כעבור שנים נשלח סאריון לכפר בו גדל יוראם כדי להתחקות על עקבותיו לאחר שברח לארצות הניכר, ולהביאו לדין.

אבן האופל[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוראם מגלה בעזרת סאריון את אבן האופל שנשכחה מכולם למשך מאות שנים, ממנה הוא חישל את חרב האופל שבעזרתה אפשר לשאוב את כוח הקסם של הקוסמים, בעבר זה היה כוח חזק שאיפשר גם ללוחמים לא מיומנים ללכת לקרב, החרב הייתה מגנה על הלוחמים מפני האנרגיה הקסומה של הקוסמים, לאחר מכן הייתה שואבת את כוח הקסם שלהם וחודרת דרך ההגנות שלהם. יוראם גילה את קיומה של אבן האופל בספרים שקרא, אך הוא לא ידע מתמטיקה ולכן לא ידע את ה"מתכון" להכנת חרב האופל, לכן הוא השתמש בסאריון שהיה גאון מתמטי על מנת להסביר לו איך לחשל את החרב. בעזרת החרב הוא מאמין שהוא יוכל לשלוט בעולם מכיוון שלא יהיה שום כוח שיכול להתנגד לכוחה של חרב האופל. אבן האופל היא מחצב שנראה כמו מתכת אך אין לה ברק, היא שחורה ואינה מחזירה השתקפות וניחנה בתכונות של עמידות ויכולת שאיבת אנרגיית קסם.