פדהאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פדהאל
מידע כללי
מאת מיה קינן
שפת המקור עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ממלכת הכוזרים
תקופת התרחשות אמצע ימי הביניים
הוצאה
תאריך הוצאה 2022
מספר עמודים 866
עורך שולמית הבר
הוצאה בעברית
הוצאה דני ספרים
סדרה
סדרת ספרים ממלכה במבחן
ספר קודם יוזבד
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פדהאל הוא הספר הרביעי והאחרון בסדרה "ממלכה במבחן", סדרת ספרי הרפתקאות מסוגת מותחן פוליטי היסטורי שנכתבה על ידי הסופרת מיה קינן, והתפרסמה בעיקר בציבור החרדי והדתי.

הספר יצא לאור באוקטובר 2022.

קינן הוציאה פרק ספוילר בשבט תשפ"א.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר פדהאל מספר על צעיר כוזרי בשם פדהאל גאליטאן. מאביו של פדהאל נשלל תואר אבירות בעקבות חשד בבגידה במלכותו של איסתרק, וזכויותיו האזרחיות פקעו. פדהאל ממורמר בשל מה שהוא מחשיב כעוול שנעשה למשפחתו. כחלק מההגבלות החוקיות החלות על משפחתו של פדהאל נאסר על ארבעה גברים בני המשפחה לגור באותה העיר, ועם הגיע אחיו של פדהאל לגיל חמש עשרה, בוחר פדהאל לצאת לגלות במקום אחיו.

אביו של פדהאל מלווה אותו בצאתו לגלות, ומפציר בו למצוא צדק במסעו. עם תחילת מסעו נחשד פדהאל ברצח, ונאסר יחד עם סופר בשם גדעון. השניים מוברחים מהכלא בידי קבוצת צעירים מעריצי יוסף דיאלידאן, ומתלווים אליהם בדרכם אל הבירה אתיל. במהלך המסע מתוודעים השניים לתוכנית שיזם דיאלידאן, על פיה יצרו הצעירים מהומה שבחסותה ייחטף רעואל, יורש העצר, ויובל לכוזר החדשה. פדהאל וגדעון נמלטים מבני החבורה, ומנסים להעביר את המידע לידי אנשי כוזר האמיתית.

בתוכנית נוספת נשלח דיזר, המתנקש הראשי של סולטנות סלג'ואר, לחסל את איסתרק עצמו. דיזר הוא כוזרי שבוי, ואחיותיו משמשות כבנות ערובה לכך שימלא את פקודותיו של הסולטן. דיזר אינו מתכוון למלא אחר הפקודה, אך יוצא לעבר כוזר על מנת להרוויח זמן.

במקביל מלווה עלילת הספר את שובם של יוזבד בנטיליאן ובן דודו שאול משנות לימודם בבבל. במהלך מסעם חזרה מגלה יוזבד לחרדתו כי בן דודו נסחף לשיטתם של הקראים. בעוברם דרך סולטנות סלג'ואר פודים השניים את אחיותיו של דיזר, ויוזבד מתוודע למזימת ההתנקשות, כמו גם לעובדה שבן דודו ערק לשטחי כוזר החדשה. יוזבד בוחר להזהיר את אנשי כוזר האמיתית מתוכנית הרצח, ולאחר מכן ממשיך במסע אל אלקן, בירת כוזר החדשה, כשמטרתו העיקרית היא לנסות להשיב את בן דודו למוטב.

איסתרק ומשרתו משוטטים בזהות מוסווית כאשר תוכנית החטיפה יוצאת לפועל. הם פוגשים בדיזר, פדהאל וגדעון שמזהים אותם ומיידעים אותם בתוכניות. איסתרק בוחר לדלוק אחר החוטפים, כאשר צעיר בעל יכולות טלפתיות בשם טורנאל ואלרון הנורדי מצטרפים אליו. פדהאל ודיזר שבים ומתאחדים, ומגיעים גם הם לאלקן.

איסתרק ואלרון מצליחים לחדור לארמון ולשחרר את הנסיך, אך נקלעים למארב בגג הארמון. במקביל מגיעים למקום יוזבד, פדהאל ודיזר. יוסף דיאלידאן מציב בפני איסתרק את האפשרות לבחור בין חייו לחיי בנו, ואיסתרק בוחר למסור את חייו בקפיצה מראש הגג. פדהאל צופה על האירועים ממרפסת מוגבהת, והוא מזנק ממנה אל הגג, חובק את יוסף דיאלידאן וקופץ עמו מטה. שניהם מגיעים בחיים אל הקרקע, ופדהאל הורג את יוסף בחרב.

פאר דיאלידאן, עוצר כוזר החדשה, נוטל את השליטה באירועים, ובוחר להעניק את המלכות לאיסתרק. בכך שבה כוזר ומתאחדת תחת בית הביואר.

בסיום הספר מעניק איסתרק שטחים חדשים ותואר אבירות למשפחתו של פדהאל, ומוסיף לו את התואר האלוף אנטאלאדיאך (קוטל הנחש) ולאבין את התואר האביר פאטריאנטאלאדיאך (אבי קוטל הנחש).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]