פורטל:לונדון/אתר נבחר/10

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מגדל השעון בארמון המפטון קורט
מגדל השעון בארמון המפטון קורט

המפטון קורט הוא ארמון על הגדה הצפונית של נהר התמזה בלונדון שבאנגליה. הארמון נמצא ברובע ריצ'מונד שעל התמזה, במרחק 19 קילומטר ממרכז לונדון, במעלה נהר התמזה. הארמון הולאם בשנת 1525 על ידי המלך הנרי השמיני. ב-1604 נפגש בארמון המלך ג'יימס הראשון עם הפוריטנים של אנגליה. הפגישה כונתה לאחר מכן מועצת המפטון קורט. תוצאתו של מפגש זה הייתה תרגום התנ"ך לאנגלית - תרגום שידוע עד היום כתנ"ך המלך ג'יימס. בתקופת שלטונם של ויליאם השלישי ומרי השנייה נהרסו חלקים מארמונו של הנרי השמיני ואגף חדש, שבנייתו נמשכה בין השנים 16891694, נוסף לארמון, בתכנונו של האדריכל סר כריסטופר רן.

המלכה ג'יין סימור, אשתו השלישית של הנרי השמיני, ילדה את אדוארד השישי בארמון בשנת 1537. בעקבות סיבוכים בלידה היא נפטרה ב-12 יום לאחר הלידה. יש הטוענים שרוח הרפאים שלה עדיין רודפת את המדרגות בארמון.

המלכה קתרין הווארד, רעייה נוספת של הנרי השמיני, נאסרה בארמון ב-1542 בגין בגידה במלך. מסופר כי רצה לאורך הגלריה הגדולה תוך שהיא קוראת בשמו של המלך על מנת שיציל אותה. לאחר שהוצאה להורג נאמר שהרוח שלה עדיין רצה בגלריה זו. יש הטוענים שראו את רוחו של הנרי השמיני באולם הגדול בארמון. בארמון המפטון קורט נמצא מבוך גן, שנשתל בשנת 1689. במבוך שבילים באורך 800 מטרים.