קאובוי של אספלט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קאובוי של אספלט
Concrete Cowboy
הופק בידי לי דניאלס, טאקר טוליי, אידריס אלבה עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ריקי סטאוב
דן ווסלר
מוזיקה קווין מטלי
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Tucker Tooley Entertainment
Green Door Pictures
Lee Daniels Entertainment
Neighborhood Film Co.
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2020 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 111 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב ~10 מיליון דולר[1]
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קאובוי של אספלטאנגלית: Concrete Cowboy) הוא סרט דרמה ומערבון אמריקאי משנת 2020, בבימויו של ריקי סטאוב מתוך תסריט מאת סטאוב ודן וולצר. הסרט מבוסס על הרומן באותו שם מאת גרג נרי, אשר נכתב בהשראת תרבות הרכיבה העירונית האפרו-אמריקאית האמיתית של פילדלפיה, ובמיוחד מועדון הרכיבה העירונית פלטשר.[2][3] בסרט מככבים אידריס אלבה, קיילב מק'לפלין, ג'ארל ג'רום, ביירון באוורס, לוריין טוסיינט וקליפורד "מת'וד מן" סמית'. בעוד שהסרט בדיוני לחלוטין, כמה מהחברים האמיתיים בקהילת הרכיבה ברחוב פלטשר מגלמים דמויות משנה שנותנות קול לנושאים אמיתיים שהקהילה מתמודדת איתם.[4]

הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו ב-13 בספטמבר 2020, ויצא דיגיטלית לצפייה בנטפליקס ב-2 באפריל 2021.[5]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קול בן ה-15 הוא נער מדטרויט שתמיד נקלע לצרות בבית הספר, כך שאמו מסיעה אותו לפילדלפיה לגור אצל אביו המנוכר, הארפ. כשהורידה אותו בבניין בצפון פילדלפיה של הארפ, היא נוסעת במהירות. שכן, נסי, מזהה את קול ואומר לו שאביו נמצא באורווה.

כאשר הארפ מביא אותו לבית, קול מוצא סוס שעומד בסלון, והמקרר והארונות ריקים. הוא אומר שהוא יישאר רק לילה אחד. למחרת כשהוא מנסה להתקשר לאמו, הוא נתקל בבן דודו המבוגר, סמוש, שמסיע אותו ומביא לו קצת אוכל. השניים נשארים בחוץ כל הלילה. כשסמוש מוריד את קול אצל הארפ למחרת בבוקר, הארפ לא נותן לקול להיכנס כי קול הסתובב עם סמוש, שהוא סוחר סמים. קול מסרב לקבל את כלליו של הארפ, גוזל ושואל שכנים שונים, כולל נסי, האם הוא יכול להישאר בביתם. התשובה היא תמיד שלילית. בסופו של דבר הוא זוחל דרך חלון ומוצא את עצמו פנים מול פנים עם סוס. בהתחלה הוא מבוהל, אך עד מהרה הוא מבין שהסוס אינו מתכוון לפגוע בו.

למחרת בבוקר, נסי מוצאת את קול ישן בדוכן כשהסוס עומד בסמוך. מתברר שהוא זחל אל האורווה שלה ולסוס שהוא נתקל בו, בו, יש מוניטין של מי שלא נותן לאף אחד להגיע לקרבתו. איש לא הצליח לאלף אותו. למעשה, זה יכול היה להרוג אותו. במקום זאת, היא נותנת לו לבלות איתו את הלילה באורווה.

קול אומר לרוכבים האחרים שהוא רוצה ללמוד לרכב, הם אומרים לו שעליו קודם כל לעזור בעבודה היציבה. הוא מבלה את היום ללמוד כיצד לסחוב זבל ביעילות לפי הוראותיו של פריז, רוכב המשתמש בכיסא גלגלים. הם ממשיכים לבלות באורוות ובסתר גם עם סמאש. להארפ יש הפתעה עבור פריז, הרוכב המשתמש בכיסא גלגלים: אוכף המאפשר לפריז לרכוב על סוסו.

קול מתעצבן וחוזר חזרה להארפ, שמוצא אותו שם, והם נקלעים לוויכוח: קול מרגיש שהארפ מעניק אהבה לכולם חוץ ממנו. הארפ אומר לו שהוא גם נהג להתמודד, ונכנס לכלא לפני שנולד קול. הרפ אומר לקול שהוא קרא לו על שמו של מוזיקאי הג'אז ג'ון קולטריין, עמית פילדלפי שגדל ללא אב, מכיוון שרצה שבנו יצליח.

פעם היה גם סמוש רוכב, אך החל לסחור בסמים כדי לחסוך כסף לרכישת חווה במערב. לילה אחד בו משתחרר והרוכבים מוצאים אותו בשדה. הם מקיפים אותו, אבל הארפ אומר לקול שהוא היחיד שיכול להרגיעו. קול מתקרב בהיסוס ומצליח להשליך את המושכות מעליו ולהעלות אותו.

סמוש וקול הקימו עסקת סמים שהסתבכה וסוחר אחר מנסה לחטוף את סמוש. שוטרים מופיעים, רודפים אחרי סמוש וקול, אך הם בורחים. סמוש אומר שכמעט יש להם מספיק כסף כדי להגיע למערב, אבל קול אומר שהוא מסיים עם החיים האלה. אל האורוות הגיעה בקרת בעלי חיים לתפוס את כל הסוסים עקב תלונות מהשכנים. הארפ אומר שאין שום דבר שהם יכולים לעשות, וקול מכנה אותו פחדן. קול מוצא את סמוש, והם יוצאים לעסקת סמים נוספת. סמאש נורה, וקול נמלט.

הארפ מחפש את קול, ובסופו של דבר מוצא אותו מתחבא באורווה. כשהוא שוטף את הדם מידיו של קול, הוא אומר לו שסמוש זקוק לאנדרטה ראויה. באותו לילה הם פורצים לאורוות העירוניות ומשחררים את הסוסים. כולם רוכבים על סוסיהם באטיות דרך השכונה לבית הקברות, שם קול מניח את מגפי הבוקרים של סמוש על קברו, ואז עומד על גב סוסו בפעם הראשונה.

זמן לא רב אחר כך, כולם צופים בהריסת האורוות, אך הארפ אומר שהם ימשיכו לרכוב גם ללא האורוות שלהם. אמו של קול חוזרת לפילדלפיה והארפ מודה לה ששלחה את קול לגור איתו.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Films Hit Festivals Trying to Create Buzz Without a Crowd". New York Times. 12 בספטמבר 2020. ארכיון מ-28 בינואר 2021. נבדק ב-2 באפריל 2021. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ Gray, Ellen. "As Netflix's 'Concrete Cowboy' premieres, two Philly riding groups could benefit". The Philadelphia Inquirer (באנגלית). נבדק ב-2021-05-03.
  3. ^ Tanenbaum, Michael (2 באפריל 2021). "As 'Concrete Cowboy' hits Netflix, GoFundMe campaigns seek support for Philly horseback riders". PhillyVoice. נבדק ב-2021-05-03. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Smith, Talia (2021-04-05). "Real-Life Urban Cowboys Are Standing Up to Gentrification". Harper's BAZAAR (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2021-05-03.
  5. ^ "Netflix's 'Concrete Cowboy' Sets April 2021 Release Date". What's on Netflix. 5 במרץ 2021. אורכב מ-המקור ב-2 באפריל 2021. נבדק ב-2 באפריל 2021. {{cite web}}: (עזרה)