קיילר לי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קיילר לי
Chyler Leigh
קיילר לי, 2018
קיילר לי, 2018
לידה 10 באפריל 1982 (בת 41)
שארלוט, קרוליינה הצפונית, ארצות הברית
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1996
בן או בת זוג ניית'ן וסט (20 ביולי 2002–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרסי הוליווד הצעירה (2002) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://chyler-leigh.org/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קיילר ליאנגלית: Chyler Leigh; נולדה ב-10 באפריל 1982) היא שחקנית, זמרת ודוגמנית אמריקאית. התפרסמה בעיקר בשל תפקידה כד"ר לקסי גריי בסדרה "האנטומיה של גריי" וכסוכנת אלכס דנברס בסדרה "סופרגירל".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לי נולדה בשארלוט שבצפון קרוליינה, לאיבון נורטון ולרוברט פוטס. היא גדלה בווירג'יניה ביץ' שבווירג'יניה. בגיל 12 עברה עם אמה ועם אחיה השחקן כריסטופר קיימן לי למיאמי, פלורידה. בגיל 14 התחילה לדגמן. היא עברה למשחק כשהופיעה בטלוויזיה המקומית בפרסומות ובתוכנית נוער שנקראה "Hall Pass".

לי לא סיימה את לימודיה בבית ספר תיכון אך למדה בבית ספר תיכון למיומנויות בקליפורניה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לי שיחקה כשהייתה בת 15, ב-1997 בסרט "Kickboxing Academy". היא התחילה להתארח בתוכניות טלוויזיה ולדגמן. ב-2001 שיחקה בפארודיה "קטע מהסרטים" יחד עם כריס אוונס. היא הופיעה בקליפ של הזמר מרלין מנסון בשיר "Tainted love". היא דורגה במקום ה-65 במגזין מקסים, ברשימת 100 הנשים הסקסיות של שנת 2002.

ב-2002 שיחקה בשתי סדרות טלוויזיה: "גירלס קלאב" ששם שיחקה את עורכת הדין שרה מיקל, וב"מופע שנות ה-70" שם שיחקה את הפאנקיסטית ג'ון טיוזדיי. היא שיחקה בסדרה של רשת ABC "האימון", אך יצאה בסוף עקב קיצוץ בתקציב. בשנת 2003 שיחקה 10 פרקים בסדרה המצליחה, "הפרקליטים".

בשנת 2002 זכתה ב"פרס הוליווד הצעירה" בקטגוריה "Exciting New Face - Female".

בספטמבר 2005 לוהקה לצוות השחקנים של הסדרה "Reunion". הסדרה בוטלה לאחר עונה אחת.

לי הצטרפה ב-2007 לסדרה "האנטומיה של גריי", בו הופיעה לראשונה בסוף העונה השלישית, כאחותה למחצה של מרדית' גריי. היא לוהקה לסדרה כשחקנית מן המניין מהעונה הרביעית ובסוף העונה השמינית (ב-2012) היא עזבה את הסדרה, בכך שהרגו את דמותה, לקסי גריי, בהתרסקות מטוס.

בשנת 2012 שיחקה במותחן "נקודת שבירה" בכיכובו של סטיבן דורף, כחברתו מולי ריינס.

בשנת 2014 שיחקה בסדרה "Texi Brooklyn" בתור הדמות הראשית, קייטלין 'קאט' סאליבן, בלשית במשטרת ברוקלין שחוברת לנהג מונית מקומי. גם סדרה זו ירדה לאחר עונה אחת בלבד.

החל משנת 2015 מופיעה לי בסדרה "סופרגירל" כאלכס דנברס, אחותה המאמצת של קארה זור-אל, העובדת כסוכנת בDEO. דמותה של אלכס דנברס יצאה מהארון בעונה השנייה של הסדרה כלסבית, אחרי היכרות עם הבלשית מגי סוייר (Floriana Lima), שמאוחר יותר בעונה הפכה לבת זוגה של אלכס. לאחר שנפרדה ממגי בעונה השלישית,אלכס הפכה בפרק האחרון של העונה הרביעית לבת זוגה של קלי אולסן (Azie Tesfai) ,אחותו של ג'יימי אולסן,(Mehcad Brooks)

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 ביולי 2002 נישאה לי לשחקן והזמר נייתן ווסט. הזוג שיחקו יחד בשנת 2000 בסדרה "7th Heaven" כפרנקי וג'וני, חבריה של מרי קמדן (ג'סיקה בייל). נייתן יוצר מוזיקה בשם הבמה שלו East Of Eli, או EOE, וקיילר אף הקליטה איתו מספר שירים. לזוג שלושה ילדים. הם גרים בוונקובר שבקנדה, לשם עברו עקב צילומי הסדרה סופרגירל.

יחד עם בעלה נייתן, היא מנהלת את ארגון Creat Change, ארגון שמטרתו לעודד את חבריו לצאת וליצור שינויים, בעצמם ובעולם. המטרה העיקרית שלהם כארגון, לדבריה, היא לעזור לאחרים לגלות את הפוטנציאל האמיתי שלהם על ידי מתן אומץ לסנגור עצמי וכלים יצירתיים לביצוע שינויים חיוביים. הארגון גם תומך בקהילה הגאה ובבריאות הנפש.

בדצמבר 2019 יצאה בהודעה[1] שהיא מתמודדת עם הפרעה דו-קוטבית. היא חברה לארגון Be Vocal, Speak Up כדי לעורר מודעות לבריאות הנפש ככלל.

ביוני 2020 יצאה בהודעה[2] שהיא חברה בקהילה הגאה. בדבריה היא ציטטה את המילים של הדמות אלכס דנברס שאותה היא משחקת בסדרה סופרגירל ואמרה שהיא מזדהה עם הדברים שאמרה כשיצאה מהארון. דבריה קיבלו תמיכה נרחבת ממעריציה בכל העולם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קיילר לי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Supergirl Star Chyler Leigh Explains Why She Felt Relief With Bipolar Diagnosis, comicbook.com
  2. ^ Supergirl and Grey’s Anatomy star Chyler Leigh comes out in moving essay about her journey with her sexuality, PinkNews - Gay news, reviews and comment from the world's most read lesbian, gay, bisexual, and trans news service, ‏2020-06-09 (באנגלית)