קרירין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קרירין
גרפיטי ובו דמותו של קרירין (מימין) לצידו של חברו (סון גוקו)
גרפיטי ובו דמותו של קרירין (מימין) לצידו של חברו (סון גוקו)
סוג גיבור-על
הוצאה לאור Shueisha
תוכנית טלוויזיה דרגון בול, דרגון בול Z, דרגון בול סופר, דרגון בול GT, סופר דרגון בול הירוס
יוצרים אקירה טורייאמה
דיבוב בשפה העברית שמחה ברבירו
מידע
שם אמיתי קרירין וביפנית:קורירין
סטטוס פעיל
תאריך לידה שנת 739 (זמן דרגון בול)
גזע אדם
מין זכר
מקצוע לוחם
נטייה טוב
כוחות

כוח מהירות וסיבולת על, תעופה, שליטה באנרגיה, להשתמש בקיי. מתקפות: קמאמאה, סיילור פלאש, כדור אנרגיה, טאיו-קן,

קאינזאן, דיסק ההרס (מוקר גם בתור צלחת אנרגיית/שמש)
חבר בקבוצה חבר קרוב לגוקו מילדות,
לוחמי ה-Z
מקום מגורים Kame House עריכת הנתון בוויקינתונים
סיבת המוות 1. נהרג על ידי מתנקש של פיקורו (תוכנן על ידי פיקורו וגוקו)
2. מת על ידי פריז בכוכב נאמק.
3. מת לאחר שהותקף על ידי האנדרוידים (בציר זמן של טראנקס העתידי)
4. מת על ידי בו
דמויות קשורות
משפחה אנדרואיד 18 (אשתו),
מארון (בתו),
אנדרואיד 17 (גיסו)
חברים רבים, וביניהם יאמצ'ה, גוקו, בורמה, מאסטר רושי, טיאן שינהאן, פיקורו, המלך קאיו, וג'יטה, אנדרואיד 17, אנדרואיד 18, אנדרואיד 16, וטראנקס מהעתיד
אויבים צבא הסרט האדום, המלך פיקורו, פריז, האנדרואידים של ד"ר ג'ירו, סל, מאג'ין בו, גוקו בלאק, זאמאסו מהעתיד, מורו, גאס
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קריריןיפנית: クリリン תעתיק: קורירין) [1] הוא דמות של גיבור מזיכיון האנימה והמאנגה דרגון בול של אקירה טוריאמה. הופיע לראשונה במאנגה: בצ'אפטר 25 - "יריב מגיע!" ובאנימה: בדרגון בול (המקורי), פרק 14 - "היריב של גוקו". קרירין הוא רב-אמן באמנויות לחימה ונחשב לאחד מבני האדם החזקים בסדרה. הוא נחשב לוחם אמיץ שמסתער בקור רוח על אויבים חזקים ממנו.

קרירין בהתחלה היה קל מזג וערמומי, וככל שעבר הזמן והוא התחבר עם הדמות הראשית בסדרה סון גוקו, הוא הפך לחברו הנאמן והטוב ביותר. לא פעם הוא זה שדחף את סון גוקו להתמיד במה שהוא עושה אם זה באימונים ואם בקרבות נואשים.[2][3].

קרירין הוא בעלה של אנדרואיד 18 (ליתר דיוק סייבורג) לאחר שהוא ביקש מהדרקון הקסום שנרון שיוסיף לה תכונות של אדם רגיל. ולשניהם ילדה בשם מארון.

המדבב בעברית של קרירין הוא שמחה ברבירו.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע ודרגון בול (המקורי)[עריכת קוד מקור | עריכה]

קרירין התאמן כנזיר במקדש אורין במשך שמונה שנים מאז שהוא היה בן ארבע. ובגלל שהוא היה התלמיד החלש ביותר נטו להתנכל אליו שאר הנזירים. דבר שדחף את קרירין להחליט להתאמן אצל המאסטר שנחשב לחזק בעולם כדי להפסיק את היתנכלויות ולהוכיח שהוא יכול להתחזק יותר מהם, לכן הוא שט אל עבר האי של מאסטר רושי. ושכנע אותו שיוכל להצטרף לגוקו באימונים, לקראת טורניר אמנויות לחימה. שלימים שם יפגוש את הנזירים שהתנכלו אליו יחד וינצח אותם. בתחילת האימונים המשותפים של קרירין וגוקו היו יריבים, הם נלחמו והתחרו ביניהם באימונים, למרות שכל שעבר הזמן יתברר שגוקו היה חזק יותר. במהלך האימונים הם הפכו לחברים טובים, ונקשרו מאוד. דבר שילווה אותם לכל הסדרה. כך היה שלכל אורך הסדרה הם עזרו אחד לשני, ונפגשו לקרב מידי כל טורניר שנרעך כל כמה שנים וכל פעם מחדש קרירין מגלה שחברו הטוב מתעלה מעליו בעוד כמה והפער רק גודל. כשלאחר אחד מן הטורנירים קרירין מוצא את מותו בידי מפלצת. וגוקו מתוח דאגה, מבטיח כי יהרוג את מי שעשה את זה ויחזיר את חברו הטוב לחיים בעזרת הדרגון שינרון. דבר שגורם בסוף גם להצלת העולם.[4]

דרגון בול זי[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגאת הסאיינים: לאחר מאורעות סדרת המקור אנחנו פוגשים את קרירין שוב כשהוא נמצא בבית של מאסטר רושי ושם הוא פוגש את גוקו והחבורה אחרי תקופה ארוכה. לאחר מכן מופיע במקום אויב חדש בשם ראדיץ, שמתגלה כחיזר ואח של גוקו. שרוצה לחסל אותו ואת אנשי כדור הארץ. קרירין נפגה ולא יכול להלחם, אבל יתאמן אצל רושי ויחזור להלחם בתקפה הבאה של שני חייזרים נוספים וחזקים יותר עלהם סיפר ראדיץ. והפעם יהיה הלוחם האחרון שישרוד מלבד גוקו ובנו גוהאן. בקרב זה קרירין גם תרם מעודף כוח לגוקו שיתמודד מול מקיטה (באנ': וג'יטה).

סאגת פאריז: לאחר אירועים אלה נשלח קרירין עם גוהאן ובורמה. בתור הלוחם הכי חזק שלא נפצע אנושות לחפש את דרגון בול של כוכב נאמק (המקביל לשנרון). שם הם דרשו לתמרן בין כוחותיו של פריז (באנ': פריזה) השליט האכזר של אימפריית החלל מצד אחד ומקיטה שגוקו ביקש להשאיר אותו בחיים מצד שני שבהם נתקלו. לאחר זמן מה חברו לסון גוקו שטס גם הוא לכוכב לאחר שהחלים, לאחר מכן חברו גם למקיטה כדי להתגבר על פריז דבר שלא הספיק. ובקרב זה קרירין מצא את מותו בפעם השנייה דבר שהרתיח את גוקו ושחרר ממנות כוח חבוי עצום הידוע בתור סופר סאיין. מה שעזר לו לנצח את פריז.

לאחר סאגה זאת קרירין הוחזר לחיים (בפעם השנייה) ומכאן עד סוף דרגון בול זי הוא יקבל זמן במה יותר שולי:

בסאגת האנדרואידים וסל: קרירין עזר להילחם נגד אנדרואיד 20, ואחרי שגילו על שאר האנדרואידים, הוא התנדב להשבית אותם בעזרת השלט של בורמה. הוא התאהב באחת אנדרואיד 18 (ליתר דיוק סייבורג), ולכן לא יכל להשבית אותה, ואחרי שאויב חדש בשם סל התגלה הוא נלחם בו ולא הצליח להתמודד מולו. הוא ליווה את גוקו ושאר הלוחמים כדי להילחם נגד סל, לאחר שזה שאב את שני האנדרואידים, והוא נלחם נגד אחד מהסל ג'וניורים - יצורים שנוצרו על-ידי סל.

לאחר אירועים אלה קרירין הביע משאלה מישנרון להסיר את הפצצות מהאנדרואידים, ובמהלך שבע שנות השלום שיבואו: הוא התחתן עם אנדרואיד 18 שנוספו לה תכונות אנושיות נוספות בעקבות הבקשה של קרירין משינרון, ונולדה להם ילדה בשם מארון.

בשלב זה הוא גם התחיל לעבוד כשוטר, והזניח את אימוני הלחימה.

בסאג מאג'ן-בו: קרירין נלחם בטורניר אמנויות הלחימה ה-25, שם הוא הביס את היריב שלו ברבע הגמר, אך אחרי שהטורניר הופסק, הוא ושאר הלוחמים נלחמו נגד דאבורה, אבל דאבורה הצליח להפוך את קרירין לאבן עד לאחר שדאבורה מת. לאחר שמאג'ין בו שוחרר מקיטה מנשא להתמודד איתו לבד, לאחר חוסר הצלחה מקיטה קיבלה החלטה להקריב את עצמו. ומבקש מפירוק וקרירין שיעבירו את הבן שלו ושל גוקו למקום בטוח, כדי שאלו יהיו מוצא אחרון במקרה והוא יכשל. בהמשך חבורת ה-Z נתקלה בסיטואציה בה לא נותר במקום לוחם מספיק חזקים להתמודד מול בו מלבדו ומלבד אשתו. לכן קרירין מבקשה מכולם לעזוב בעוד הוא ניסה להילחם במאג'ין בו לבדו, אבל הוא הפסיד לו ומאג'ין בו הרג אותו בכך שהפך אותו לשוקולד ואכל אותו. אחרי שהמשאלה להחזיר את כל אנשים הטובים שנהרגו על ידי בו התגשמה, קרירין חזר לחיים ותרם את האנרגיה שלו לכדור הנשמה שבעזרתו גוקו חיסל את בו.

דרגון בול סופר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדרגון בול סופר קרירין המשיך בהזנחת הלחימה אבל לכך חלקה הניסיון להלחם יחד עם קבוצת ה-Z נגד אל ההרס. במסגרת פאריזה קרירין נלחם נגד החיילים של פריזה והצליח להביס מספר למבוטח מהם.

בהמשך הסדרה הוא לא הופיע עד לסאגת טורניר היקום. בסאגה הזאת הוא התאמן עם גוקו, החזיר את רוח הלחימה שלו והתחזק. הוא נלחם בטורניר כאחד מ-10 הלוחמים של יקום 7, הוא הוציא מהזירה הרבה לוחמים מיקום 4, ועזר ליקום שלו לנצח בטורניר, אבל הוא היה הלוחם הראשון של יקום 7 שהודח מהטורניר.

אחרי 10 שנים מהקרב נגד בו, הוא הופיע בטורניר ה-28, רק הפעם הוא צפה בו ולא נלחם בו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קרירין בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שמו של קרירין ביפנית נובע מן המילה ערמון, כמו כן זוהי "בדיחה של הכותב על חשבונו" של קרירין מכיוון שקרירין קירח.
  2. ^ Krillin, Dragon Ball Wiki (באנגלית)
  3. ^ Character profile for Kuririn from Dragon Ball Z, Vol. 8: Goku vs. Ginyu (Dragon Ball Z, #8) (page 1), www.goodreads.com
  4. ^ Kuririn, MyAnimeList.net (באנגלית)