רומח הדרקון: דור ההמשך

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דור ההמשך הוא מקבץ של חמש נובלות קצרות המבוססות על עולם המערכה רומח הדרקון פרי עטם של מרגרט וייס וטרייסי היקמן. שלושה מסיפורים אלו (רוצה להתערב, הירושה ובתו של רייסטלין) הופיעו כנובלות באתנולוגיות מעשיות רומח הדרקון.

סיפורי המקבץ פורסמו בפברואר 1994 והם מביאים את הרפתקאותיהם של ילדי גיבורי הרומח. לאחר מאורעות הסיפורים הקצרים פורסם סיפור (שבמקור תוכנן גם להיות טרילוגיה) בדור ההמשך ושמו "דרקוני להבת קיץ", שנכתב אף הוא על ידי מרגרט וייס וטרייסי היקמן ויצא לאור בנובמבר 1995. שני ספרים אלו תורגמו לעברית.

סיפורי דור ההמשך הם:

הספר הבא, נחשב גם לספר נוסף בסדרת דור ההמשך, למרות שיצא תחילה כספר בפני בעצמו (ולמעשה, תוכנן להיות טרילוגיה, אך קוצר):

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דור ההמשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומח הדרקון: דור ההמשך
Dragonlance: The Second Generation
מידע כללי
מאת מרגרט וייס וטרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הוצאה
הוצאה אנגלית: Wizards of the Coast
עברית: אופוס
תאריך הוצאה פברואר 1994
מספר עמודים 393
הוצאה בעברית
תרגום צפריר גרוסמן
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-7869-2694-5

בנה של קיטיארה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפורו של פלד בהיר-להב, בנם של קיטיארה אות-מאטר וסער בהיר-להב. העלילה מתחילה כאשר אימו המאמצת של פלד, סרה דונסטן, הולכת לקרמון מאז'ר ומספרת את סיפורו. היא אומרת לו כיצד קיטיארה פיתתה את סער בזמן מסעם צפונה, שבעקבות כך נכנסה להריון ממנו. סרה טיפלה בה לכל אורך הריונה, והיא זו ששמרה בתינוק לאחר היוולדו בעקבות עזיבתה של קיטיארה. סרה ופלד עברו לעיר הגדולה פלנתאס, שם הוא הצטרף לשורות אבירי טאקיזיס לאחר שאריאקן (בנו של אריאקס שר דרקונים שמת ושל אלת הים זבואים) גילה שבחובו שוכנת רוח לוחם. סרה אומרת לקרמון שפלד נמצא כעת תחת אימונים בחסותו של אריאקן, והוא עומד להיות מושבע לאביר. קרמון וסרה ממהרים לעצור בעדו. יחד עם תניס חצי-אלף, חברו של קרמון, הם רוכבים על גבי דרקון כחול לעבר מצודת האבירים ולוקחים משם את פלד. הם מגיעים לצריח הכהן הגדול, היכן ששוכנים אבירי סולאמניה. במקום קבורתו של סער בהיר-להב, ניתנת לפלד אבן הכוכבים, ממצא מאומת האלפים שהיה שייך לסער וניתן לו על ידי אלהנה צפריר. בנוסף, ניתנת לו החרב בהירת-להב, שלאחריה נעלמת גופתו של סער. הם נמלטים מהצריח, אך פלד מחליט לחזור ולהישבע לאביר טאקיזיס בכל זאת.

המורשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפורו של פאלין מאז'ר, בנו של קרמון ואחיינו של רייסטלין, שעובר את מבחן הכישוף הנעלה. בצריח הכישוף הנעלה אומרים המגים לקרמון כי רייסטלין מתכנן לגנוב את גופתו של פאלין כדי לחזור לעולם קרין. קרמון ופאלין, יחד עם דאלאמר, הולכים למעבדתו של רייסטלין בצריח הכישוף הנעלה. דאלאמר אינו מסוגל לפתוח את הדלת, אך פאלין מצליח להיכנס. מבחנו מתחיל, וכל אותה עת פאלין מאמין שהוא נכנס לשאול כדי להציל את רייסטלין, שמנסה לאפשר את כניסתה של טאקיזיס לעולם. רייסטלין מתקיף אותו, אולם פאלין שורד את מתקפתו וסוגר את השער מאחוריו, בכך עובר את המבחן. רייסטלין מופיע לפניו ומגלה כי לא הופיע בזכות קסמיו של דאלאמר, אלא מבחירתו שלו. הוא מודיע שהוא שילם את חובו האחרון ונותן לפאלין את מטה הקסם של מאגיוס. הוא חוזר לשנתו רבת השנים ופאלין נעשה למג מהשורה הראשונה ועוזב לביתו.

רוצה להתערב?[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפורם של תאנין, סער ופאלין מאז'ר במסע להשיב את האבן האפורה של גרגאת', מקור הווייתו של האל כאוס, ושאיפתם להפוך לאבירי סולאמניה. הם פוגשים בגמד בשם דוגאן פטיש-אדום, שמעודד אותם לערוך תחרות שתייה. הם משתכרים כלוט, ומתעוררים למחרת היום על ספינת נומים העושה את דרכה לאי שבו נמצאת האבן האפורה. דוגאן מתערב עם תושב מקומי על חפציהם האישיים ומפסיד. במסעם לתוך האי הם מגיעים לטירתו של הלורד גרגאת', שמשנה את צורתו ללא הרף, הודות לטבעה הקסום של האבן הנמצאת ברשותו. דוגאן, שמתגלה כהתגלמותו הגשמית של האל ריאורקס, מתערב עם גרגאת' שפטישו של פאלין יונף לאוויר ולא ייפול. פאלין מניף את הפטיש, וזה פוגע בגרגאת' וקסמיו חוזרים לריאורקס, שהפטיש חוזר לבעלותו. החבורה נפרדת איש איש לדרכו, ומסופר כי ריאורקס הפסיד שוב את האבן בהתערבות – הסיבה שבעטיה איבד אותה מלכתחילה.

בתו של רייסטלין[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפור מעשיה על בתו של רב המג. רייסטלין וקרמון משתכנים בפונדק, ואשת האירדא שהוטלו עליה כוחות כישוף מתנה אהבים עם רייסטלין. רייסטלין אף הוא נופל לכוח הכישוף ועוזב אל תוך החוץ המושלג. האירדא עוקבת אחריו למערה, שבה הם מתנים אהבים בשנית והכישוף מוסר. היא גורמת לו לשכוח את אשר אירע ועוזבת חזרה לפונדק, כשבבטנה ילדתו. אשת האירדא יולדת את התינוקת ומתה כלאחר יד, ואנשי האירדא מגיעים ואוספים את הילדה אליהם. למעשה, רייסטלין מעולם לא היה אב, אולם אין הדבר מתגלה בסיפור זה.

הקורבן[עריכת קוד מקור | עריכה]

סיפורו של גילתאס, בנם החלש של תניס חצי-אלף ולאורנה. הסיפור מתחיל בפגישתם של שני אלפים עם דאלאמר האפל, מג הגלימות השחורות, במזימתם ללכוד את גילתאס בתוך קאלינסטי ולהפכו לשליט בובה מטעמם על האלפים. העלילה עוברת לגילתאס הצעיר והמתמרד, שמקבל מסר מהסנאטור של קאלינסטי, רשאש, להיפגש עמו. תניס עוקב אחריו ומגלה כי ארבו לו. גילתאס נלקח לקלינוסט, בירת האלפים, לתוך חדר בו מוחזקת בניגוד לרצונה אלהנה צפריר, מלכת האלפים, שהיא גם דודתו (בעלה, פורתיוס הוא אחיה של אמו של גילתאס, לאורנה). גילתאס מוחזק בכוח בעיר, והסנאטור עורך את הסידורים המתאימים לצורך הכתרתו. משרתה של אלהנה מנסה להצילם, אך נעצר. ראשס מאיים על אלהנה אם גילתאס לא יסכים לשלוט על האלפים הקאלינסטים, וגילתאס מסכים. תניס, בסיועו של דאלאמר, מנסים לעצור את ההכתרה, וכאשר תניס פוקד על גילתאס להסיר את המדליון שיאפשר לו למלוך, גילתאס מסרב ונהפך לדובר השמשות. דאלאמר ותניס מצילים את אלהנה ומוגלים מחוץ לקאלינסטי.

דרקוני להבת קיץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומח הדרקון: דרקוני להבת קיץ
Dragonlance: Dragons of Summer Flame
מידע כללי
מאת מרגרט וייס וטרייסי היקמן
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה ספר פנטזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה אנגלית: Wizards of the Coast
עברית: אופוס
תאריך הוצאה נובמבר 1995
מספר עמודים 586
קישורים חיצוניים
מסת"ב מסת"ב 0-7869-0523-9
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

26 שנים לאחר סיומה של מלחמת הרומח, האל כאוס משתלט, עקב טעות של בני האירדה, על יבשת קרין, ובשל כך שאר האלים מאחדים כוחות עם בני התמותה למלחמה בו. המג הצעיר פאלין מאז'ר מבקש להגיע לשאול ולהיפגש בשנית עם דודו האובד, רייסטלין, ובמסעו מצטרפים אליו אחיו, תאנין וסער. חייליה הנאמנים של מלכת האופל, מסכלים את תוכניתם, ופלד בהיר-להב נשלח לתקוף את צריח הכהן הגדול, המצודה שעליה אביו הגן בחייו.

לאחר קרב מתמשך, שבו נהרגו תאנין וסער מאז'ר, שובה פלד את פאלין, אך מאפשר לו לחזור עם גופותיהם של אֶחיו להוריהם, קרמון וטיקה. באותה עת, מסופר אף על בני האירדא המסתוריים, שהשיגו לרשותם ממצא עתיק ורב כוח, וכמו כן על אושה, שמגיעה לפלנתאס ומודיעה כי היא בתו האובדת של רייסטלין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]