רנדל (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רנדל
Rendel
בימוי Jesse Haaja עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים Kris Gummerus עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה תומאס קנטלינן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה פינלנד עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Black Lion Pictures
Frozen Flame Pictures
Bad Beaver Productions
הקרנת בכורה 2017 עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט פינית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט גיבורי-על עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 1.45 מיליון [1]
rendelmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רנדלפינית: Rendel), הידוע גם בשם רנדל: נקמה אפלה הוא סרט גיבורי-על פיני משנת 2017 שנכתב, הופק ובוים על ידי ייסה האג'ה.[2][3][4] הסרט מבוסס על דמות שכתב האג'ה, רנדל. את התפקידים הראשיים גילמו כריס גומרוס, מתי אוניסמה, רמי רוסינן ורנה קורפילה. שאר השחקנים כוללים את אלינה טומניקוב, טרו סלניוס, אייק קליאלה, אנו פאלווארה וכריסטינה קרג'אלאינן. הסרט זכה בפרס סרט הפעולה הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים Feratum במקסיקו.[5]

סרט ההמשך, רנדל 2: חוג הנקמה, תוכנן לצאת בשנת 2021.[6]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיר מיקלי, פינלנד, חברה בשם VALA פיתחה חיסון מוצלח ללא בדיקה מתאימה. עם זאת, הארגון מהווה חזית לארגון פשיעה, בראשותו של פקה אראולה, שבנו ג'רנו המכונה "רוטיקה", הוא אחד הבריונים הגדולים. עם זאת, דמות מסתורית עטוית שחורים חוללה הרס נגד VALA ואנשיה. כשהאיש המסתורי תוקף באלימות שישה גברים באכזריות, רוטיקה מבחין שכל גבר נתלה כשהשם "רנדל" חרוט בגופם. באמצעות פלאשבקים אנו לומדים על ראמו, מנהל פיננסי בחברה שהוא איש משפחה עם אשתו ובתו. הם נותנים לו ז'קט לאופנוענים כמתנה ליום האב. עם זאת, כאשר הוא לא מקבל השקעה לעובד החברה בשם קוריקה, האחרון מתקשר לבוס שלו ומספר לו מה קרה. לאחר מכן, הבוס של קוריקה מתקשר לבוס של ראמו ומאלץ אותו לפטר את ראמו. לאחר מכן ראמו מתקשה למצוא עבודה ונאבק כלכלית.

ראמו, בעצתו של האיש שפיטר אותו, קוריקה, מקבל עבודה ב-VALA ומגיש ניירות אך ראמו מוצא את עצמו מסתכל דרכו יום אחד. הוא לומד את החיסון, המורכב מזפת שנדבקת לעור קבוע אם הוא נקשר, לא נבדק כראוי ולמעשה גרם למקרי מוות רבים. ראמו מוצא את עצמו בצומת דרכים. עם זאת, ארולה חוששת שראמו עשוי להיות מלשין. הוא שולח את רוטיקה ולהטאיה להרוג את ראמו ומשפחתו. בזמן שאשתו ובתו של ראמו נהרגות, ראמו נפגע ממחבט בייסבול עם תיל מחובר. עם זאת, הוא שורד ושומר מיכל זפת במרתף שלו, ראמו מכסה את פניו בזפת ויוצר מסכה. באמצעות ז'קט האופנוענים שנתנו לו משפחתו וכפפותיו, ראמו הופך לנוקם האפל רנדל, הקרוי על שם המילה ההונגרית "סדר". אישה מסתורית בשם מארלה מגיעה לעזור לרנדל בעת הצורך.

ארולה, הלומד על מאבקו של רנדל בארגון, מוצא את עצמו עונה לבכירים יותר בארגון. אלה מחליטים לשכור שכירי חרב זרים שיתמודדו עם רנדל. הקבוצה מורכבת ממייק, ראדק, סטייסי, ג'וליה וג'ימי ובהתחלה הם מסוגלים להשתלט על רנדל, למרות שג'וליה מוצאה את מותה. האחרים מתכננים לחפש נקמה. עם זאת, בסופו של דבר רנדל מחזיר את עצמו לפעולה ובסופו של דבר מנהל מלחמה כוללת. בינתיים, כתבת מקומית, נינה הייקינן, מתכננת לחשוף את VALA ומי שהם באמת. רוטיקה חוטף את נינה כשהוא מגלה שהיא מצלמת את הפשעים האמיתיים שלהם. עם זאת, רנדל מגיע להציל אותה ובסופו של דבר מוצא את עצמו גובר על כל שכירי החרב בדרכים שונות. עם זאת, כאשר רנדל נלחם בלהטאיה, מארלה מנסה לעזור אך היא נדקרת מאחור ומתגלה כי מארלה הייתה חלק מדמיונו של רנדל שכן רנדל היה זה שנדקר. רנדל מליח לפצוע אנושות את להטאיה עם מחבט הבייסבול בחוט תיל.

ארולה, שהבין שרנדל יודע יותר מדי, עונה שוב לבכירים. לאחר שכשל במשימתו, הוא יודע שהוא חייב להיהרג על מעשיו. רוטיקה, שמעולם לא זכה לאהבתו או לאמונו של אביו, נשלח לירות באביו והורג אותו. כאשר רוטיקה עוזב את הבניין לאחר שהרג את אביו, רנדל ממתין בגשם ועומד פנים מול פנים עם רוטיקה. רנדל סוגר את תא המטען של רוטיקה על ידיו לפני שהוא לוקח מזרקים של החיסון ומזריק לרוטיקה בצוואר, והורג אותו. רנדל מתפתל רואה את נינה והולך משם. כאשר רנדל נראה בלב מיקלי, הבכירים נשבעים לנקום ברנדל.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • כריס גומרוס - ראמו / רנדל
  • מטי אוניסמה - אדון ארולה
  • רמי רוסינן - רוטיקה
  • רנה קורפילה - להטאיה
  • אלינה טומניקוב - מארלה
  • טרו סאלניוס - קוריקה

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט שוחרר ב-DVD וב-בלו-ריי על ידי Shout Factory ב-30 בינואר 2018.[7]

סרט המשך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-27 במאי 2018, בפסטיבל קאן, הודיע הבמאי כי הוא יכין סרט המשך בשם רנדל: חוג הנקמה. למרות שהסרט לא התקבל היטב בפינלנד, הוא הצליח בינלאומית והאג'ה, יחד עם חברת Raven Banner Entertainment הקנדית, עבדו על ההמשך.[8]

ב-16 באוגוסט 2019 הודיע הבמאי כי הצילומים יתחילו בספטמבר. הוכרז שהסרט יצולם כולו באנגלית והצוות יכלול את הכוכבים המקוריים כריס גומרוס בתפקיד רנדל, טרו סליניוס בתפקיד קוריקה ומינה נבנג'ה בתפקיד נינה הייקינן יחד עם שון קרונין כנבל המרכזי של הסרט "סמיילי"; קייטלין בוי בתפקיד פוגו, ברוס פיין כאדוארד קוקס וג'ונה פאול. ג'סיקה וולף מחליפה את אלינה טומניקוב כמארלה בסרט ההמשך.[9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Suomalainen supersankarielokuva Rendel löi kotikaupungin yleisön ällikällä – ohjaajan isä: "Tuhat kertaa parempi kuin odotin"" (בפינית). Yle. נבדק ב-9 ספט' 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ לייטין, ג'אן (21 בדצמבר 2014). "Savolaista supersankarileffaa kuvataan Varkaudessa"
  3. ^ Tynkkynen, Ossi (12 בדצמבר 2014). "Rendel -elokuvassa mukana tuttuja näyttelijöitä - katso tiiseri". Länsi-Savo.
  4. ^ "Virallinen Rendel-traileri on julkaistu: Mikkelin maskimies haastaa Marvelin supersankarit". 15 במאי 2017 (בפינית).
  5. ^ Finnish superhero film Rendel awarded in Mexico
  6. ^ https://lansi-savo.fi/uutiset/kulttuuri-ja-viihde/647fcbdf-2912-4098-a331-3b646e5f516f Ohjaaja Jesse Haaja: Rendelin kakkososan pääkuvaukset Kainuussa kestivät kuusi työntäyteistä viikkoa —Ensimmäinen Rendel nähdään televisiossa parin viikon kuluttua] (in Finnish)
  7. ^ "Rendel (2017)". Allmovie.com. AllMovie. נבדק ב-5 בפברואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ "Rendel 2 Announced". CosmicBook.news. CosmicBook. נבדק ב-30 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ ""Rendel 2" Shoots in September; Supporting Cast Announced". worldfilmgeek.com. World Film Geek. נבדק ב-30 באוקטובר 2019. {{cite web}}: (עזרה)