שיחה:אודין/הצעת הוספה למומלצים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 15 שנים מאת Gilgamesh בנושא אודין

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הועבר מויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים 18:01, 23 ביוני 2008 (IDT)

אודין[עריכת קוד מקור]

הועבר מרשימת ההמתנה. ירוןשיחה 20:45, 15 ביוני 2008 (IDT)

ערך נפלא שכתב משתמש: DaFLM, שרותקתי לאורך כל קריאתו. תומר - שיחה 23:05, 31 במאי 2008 (IDT)

אני מסכים עם כל דברי הביקורת של אלמוג (למעט העניין של ריבוי הפרטים, זה כבר טעם אישי). הייתי רוצה לשפר את הערך אבל יש לי מגבלות זמן קשות (אני עדיין בעבודה) וקצב כתיבה איטי במיוחד. לכן אני מבקש שני דברים - לעצור \ לבטל את ההצבעה ושמישהו (אלמוג לדוגמא) יכתוב ביקורת מפורטת יותר בדף השיחה של הערך. אני אתחיל לעבוד על התיקונים הנדרשים (שיקחו לדעתי מספר חודשים), אבל כמובן שאשמח לעזור לכל מי שינסה לתקן את הערך בעצמו.

משהו קטן על דבריו של אלמוג "ולמי שאינו מבין (כמוני) במיתולוגיה נורדית, המדובר בבלוקים גדולים של טקסט חסר משמעות" - לדעתי ההבדל הוא לא שאני "מבין" ואתה לא, אלא שאותי זה מעניין ואותך לא. הרי את המשפט הזה אפשר לכתוב על כמעט כל ערך בו מופיע פירוט. הפירוט הזה הוא מה שמבדיל לדעתי ערך אנציקלופדי מקיף מפיסקה שמתארת את אודין כאל מלחמה המוקף בכוסיות ושני זאבים. ‎DaFLM‏ - שיחה 23:04, 17 ביוני 2008 (IDT)

שתי הערות. ליואב - העברית פשוט לא שוטפת. משפט לדוגמה: "הסְקאלְדים, משוררי ארצות סקנדינביה, הרבו להשתמש בתחליפי שמות כדי להעשיר את שיריהם. שמות דמויות, מקומות וחפצים רבים הוחלפו בהתאם לתפקידיהם, התנהגותם וקשרי המשפחה שלהם לדמויות חשובות אחרות." מהם "תחליפי שמות"? האם הכוונה ל"חילופי שמות"? ותסכים איתי, שאת המשפט השני צריך לקרוא שלוש פעמים, עד שמבינים בדיוק במה מדובר, עם כל הפסיקים, וכיוצא בזה. לדאפלם - אני מתעניין במיתולוגיה, ואיני מכיר את המיתולוגיה הנורדית. ערך כתוב היטב על מיתולוגיה, שהיה מכניס אותי לסיפור לאט, מכיר לי את הרקע ההיסטורי והמיתי, ואת הפנתיאון, ורק אחר כך נכנס לפירוט, היה יכול לעניין אותי. כאן הרגשתי כאילו נכנסתי לסרט חצי שעה אחרי ההתחלה. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 21:09, 18 ביוני 2008 (IDT)
אלמוג שלום! הערתך "ערך כתוב היטב על מיתולוגיה, שהיה מכניס אותי לסיפור לאט, מכיר לי את הרקע ההיסטורי והמיתי, ואת הפנתיאון, ורק אחר כך נכנס לפירוט, היה יכול לעניין אותי." מכוסה היטב על ידי הערך מיתולוגיה נורדית, לאחר קריאת ערך זה והערך ראגנארוק אני בטוח שלא היית מרגיש כאילו "נכנסת לסרט חצי שעה אחרי ההתחלה". הערך הספציפי שאנו דנים בו הוא אודין, האל הבכיר במיתולוגיה הנורדית. לגבי העברית לי היא לא הפריעה אבל זה כבר עניין של טעם.
זו כבר שאלה של פילוסופיית כתיבה. לדעתי ערך צריך לעמוד בפני עצמו, וערך על נושא מסויים צריך לתת גם מעט מהרקע, גם אם הוא מכוסה על ידי ערכים אחרים. זו כתיבה טובה בעיני, ואני מקפיד עליה בערכי. להזכירך - איננו מדברים על תבנית שכתוב, או הצעת מחיקה. המדובר בהצעה להמלצה, האמורה לשקף את "מיטב הכתיבה בוויקיפדיה". כאן הסברתי מדוע לדעתי הכתיבה אינה "מיטב הכתיבה" והיכן אפשר לשפר. אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 06:49, 19 ביוני 2008 (IDT)
עכשיו קראתי שוב את הקריטריונים להמלצה ומצאתי כי על ערך מומלץ "להיות מקיף; לכלול את הטרמינולוגיה ההכרחית להבנת הנושא, ולהיות ערוך כך שהקורא יוכל לקבל סקירה מלאה של נושא הערך מבלי להיזקק לקריאת ערכים נוספים." אלמוג*הצטרפו למיזם המדינות* 07:04, 19 ביוני 2008 (IDT)
  • בעד ערך מצוין, כתוב היטב ומוגה. לא זיהיתי היכן הפריעה בעיית תרגמת לאלמוג. במשך שנים קראתי לא מעט על מיתולוגיות שונות, כולל הנורדית, וכן קראתי ספרים שדנים בה. התרשמותי מהערך היא רק לטובה. --Yoavd - שיחה 17:04, 18 ביוני 2008 (IDT)
  • נגד בעקבות אלמוג. גילגמש שיחה 10:43, 19 ביוני 2008 (IDT)

לא הוסף