שיחה:אידיוט (ספר)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שחזרתי את העריכה האחרונה כי לדעתי מדובר בויקיזציה מוגזמת. לא לכל דבר צריך לקשר, וחלק מהקישורים היו מגוחכים למדי (בגדים, כש"בגד" הוא קישור אדום בכלל). המטרה היא לקשר רק לדברים שרלוונטיים או מעניינים. אין שום סיבה למה לקשר דווקא ל"רכבת" או ל"חודשים". אם כבר, זה פוגע ביכולת לזהות את הלינקים המעניינים באמת (זו כמובן דעתי בלבד). גדי אלכסנדרוביץ' 19:15, 10 אפר' 2005 (UTC)

אני חושב שזאת טעות חמורה. קודם כל , ככל שיש יותר קישורים לערך כך עולה יצוגו בגוגל. דבר שני, מה זה הפטרנליזם הזה? למה שתקבע מה מענין את הקורא ומה לא? לדעתי יש לקשר לכל דבר שאפשר. מה גם, אם יש קישורים רבים מדי, הקורא פשוט לא יכנס למה שהוא לא רוצה, אך אם חסרים קישורים יש כאן פגיעה ממשית. לכן, אני מבקש שתשחזר בחזרה. גילגמש שיחה 19:19, 10 אפר' 2005 (UTC)
אני לא חושב שייצוג בגוגל הוא דבר בעל חשיבות גדולה דיו כדי שנשחית את הערך שלנו בעודף קישורים עבורו. אני גם לא חושב שזה פטרנליזם - פשוט, אם אנחנו מסמנים יותר מדי מילים בצבע כחול אנחנו מגיעים למצב של מרוב דובים לא רואים את היער, שהוא די אבסורדי. אולי כדאי להביא את הנושא לדיון במזנון, כי זה משהו כללי למדי. גדי אלכסנדרוביץ' 19:55, 10 אפר' 2005 (UTC)
אכן יש טעם לדון על זה בהרחבה. לא אמרתי לקשר כל מילה, אלא כל מילה שיש לה קשר. לתוארו של האידיוט - נסיך יש קשר הדוק לספר. אפשר לכתוב מאמר שלם על התואר הזה. גם לרכבת יש קשר וכו' וכו'. אתה רוצה להתחיל את הדיון היום או לדחות למחר על מנת שאנשים רבים יותר ישתתפו בו? גילגמש שיחה 19:57, 10 אפר' 2005 (UTC)
לא פסלתי את כל הקישורים. ל"נסיך" בהחלט רצוי לקשר. ל"רכבת" - הרבה פחות. הספר אינו עוסק ברכבות (להבדיל, למשל, ממרד הנפילים) ולרכבת יש בו חשיבות אפסית לחלוטין, אפילו בתור קוריוז (כמו באנה קרנינה), ולכן לא ברור למה דווקא אליה צריך לקשר ולא, למשל למילים כמו "חוויות", "צעירה", "לעג" וכדומה. יש (לדעתי) הבדל בין יעילות וטרחנות, וכאן הוא קצת נחצה. את הדיון הכללי אתה מוזמן להתחיל מתי שבא לך. גדי אלכסנדרוביץ' 20:16, 10 אפר' 2005 (UTC)
ממש היום סיימתי לקרוא את הספר ואני מצטרף לדעתו של גילגמש. לדעתי, המטרה בקישורים היא להציג את הערך במקום הראשון בגוגל והמטרה המשנית שלו היא להמשך הקריאה בווקיפדיה. יש להכחיל כל ערך! גל--Galoren.com - שיחה 20:39, 6 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]