שיחה:דודי סלע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לערוך ולסדר דחוף !![עריכת קוד מקור]

חבר'ה אני מצטער להגיד לכם אבל הערך נראה ממש זוועה, הוא דומה יותר לרשימת מכולת של תאריכים לא מסודרים כמעט ללא קשר אחד לשני מאשר ערך על הטניסאי מס' 1 של ישראל המביא למדינה כבוד רב. בבקשה לנסות להתחיל להזיז כאן קצת את העניינים ולשדרג את הערך. אם אני אראה שלא משתפים איתי פה פעולה אני אצטרך למחוק פה כמעט הכל ולהכין ערך חדש, מסודר ומושקע על דודי סלע בדומה למה שעשיתי עם ניקולאי דווידנקו (ערך שכתבתי מאפס בכוחות עצמי בלבד ואחרי השקעה של יותר משבוע שלם הוא לדעתי הערך הטוב ביותר בויקיפדיה על טניסאי כלשהו. עוד משהו אם אפשר לנסות למצוא תמונה חופשית יותר ראויה ובאיכות יותר טובה זה גם יעזור. אני ממש לא מבין למה יש בויקיפדיה כל כך הרבה אנשים שמשקעים בהרבה תחומים מעניינים וחשובים אך את תחום הטניס (ספורט חשוב ומפואר מאד) מזניחים מאד ואני מרגיש כאילו אני פה בין היחידים שחשוב לו ותורם רבות להפתחות התחום.
--David te 01:27, 3 בדצמבר 2007 (IST) דורי סדובניק היה מקום ראשון בנוער ודודי היה במקום השני[תגובה]

איזו גרסה טובה יותר[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם ! אבקשכם להביט כאן. מימין הגרסה שלי, משמאל שינויים שאנונימי ביצע בה. לטעמי השינויים שלו גורעים ולא מוסיפים. אשמח אם תביעו דיעה בעניין ותגידו איזו גרסה מתאימה יותר לערך. כמו כן אפנה אתכם לכאן, שם שטחתי מקצת מטענותי. Shefshef - שיחה 13:54, 28 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

זה מעריץ של השחקן- גרסתך יותר טובה, לענ"ד.שנה טובה לכל עם-ישראל! מקוני למלכ"ט באלול ה'תשס"ח08:37, 29 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]
חד משמעית הגירסה שלך. קלודיה - שיחה 11:53, 29 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

צריך להזכיר שתהליך ההצבעה ששלף מיהר להאחז בו בחיפזון מוזר משהו, עם הישג מרשים של 2 ... , החל לפני שנערך דיון פנימי כלשהו כנהוג.

להלן "האנונימי" , הציג הסבר מפורט מדוע הגרסה שלך חסרה בנקודות קריטיות וזקוקה לשיפוץ דחוף בנקודות קריטיות מאחר שהיא לא מוסרת נתונים חיוניים. בחלקים אחרים היא מקובלת עלי ולא ראיתי מקום לעשות בה שינוי, נכון לרגע זה. ההסבר בהתדיינות הפנימית. כמדומני יש לנהוג בדיון פנימי קודם שמעמידים נושא להצבעה, זאת בכדי למנוע מחטפים.

בכל מקרה במידה והנושא לא ילובן בצורה של שיח פורה בו כל הצופים יהיו חשופים אליו, אפשר יהיה לבחון החלטה על בסיס של בחירה דמוקרטית.

להלן היון הפנימי-

כאן:

טענותיו של שלף- מספר בעיות בעריכות שלך לטעמי. ראשית, אם תיכנס/י לדף של דודי סלע באתר ה-ATP כאן תראה/י שהוא גובהו הוא 1.75 מטר. בנוסף, נכון לעכשיו הוא מדורג במקום ה-92. הדירוג הסופי שלו תלוי בתוצאות של השחקנים האחרים ולכן אין דרך לדעת את המיקום המדויק שלו עד שיתפרסם הדירוג החדש מחר.

הניסוח שלך בטקסט : "למרות שדווקא עמד בקריטריון האולימפי הבינלאומי, בעקבות העובדה שלא עמד בקריטריון המקומי של הדירוג(מקום 50 ומעלה), שנקבע ע"י מספר עסקנים מהיחידה לספורט הישגי, החליטו עסקני הועד האולימפי בישראל, שלא לשלב את סלע במשלחת הישראלית לאולימפיאדה בהחלטה שנויה במחלוקת" הוא לא ניסוח טוב לדעתי. אין צורך לציין שהקריטריון נקבע על ידי "מספר עסקנים" משום שעסקנים היא לדעתי מילה בעלת נימה שלילית. מספיק לכתוב שאת הקריטריון הציב הוועד האולימפי, משום שזהו ניסוח נייטרלי יותר.

בנוגע לחלק שמתייחס לנצחון האחרון בדייוויס - אינני מבין למה העדפת את הניסוח שלך על פני שלי. לטעמי שלי טוב יותר.

בנוגע לחלק שמתייחס לטורניר בייג'ינג - אני לא חושב שיש צורך להזכיר שוב את העובדה שסלע לא השתתף באולימפיאדה. זה כבר צויין בערך. כמו כן אני שוב חושב שהניסוח שלי בסוף הפסקה טוב יותר. אשמח אם תגיב/י לטענותי. כמו כן כדאי שתעיף/פי מבט בשיחה:דודי סלע#איזו גרסה טובה יותר. Shefshef - שיחה 13:50, 28 בספטמבר 2008 (IDT)


תגובה לשלף-

אתייחס לטענותייך אחת לאחת. הגובה של סלע נמוך מ- 1.75 ע"פ מיטב הידע האישי שלי , אבל פרט טריוויה כזה באמת עניין זניח ומבחינתי ניתן להשאירו כשהיה.

מיקום בסבב מראש- באיזה מקום ידורג סלע, כפי שכתבתי אמש במקום ה-66. כך שמה שנראה להדיוטות כמו "אי אפשר" לדעת הוא עניין שאפשר לדעת אותו בוודאות. ידע קל בסטטיסטיקה עושה את העבודה. למתקשים -יש את האתר הזה. רוב הזמן הוא מעודכן: http://www.menstennisforums.com/showthread.php?t=114565


הניסוח שלך : "בעקבות ההישגים הלא טובים של סלע בתקופה שלפני אולימפיאדת בייג'ינג ובעקבות העובדה שלא עמד בקריטריון הישראלי (שקבע שעל סלע להיות מדורג במקום ה-50 בעולם) החליט הועד האולימפי בישראל שלא לשלב את סלע במשלחת הישראלית לאולימפיאדה, זאת חרף העובדה שסלע דווקא עמד בקריטריון האולימפי הבינלאומי." הוא לדעתי ניסוח לא טוב וחסר. ראשית, הטענה שלך "בעקבות ההישגים הלא טובים" איננה מגובה בינתיים עלידך ואינה טענה ניטרלית , אלא טענה נסיבתית, שכן טענת המיקום היא הרלוונטית לטענת הוודע האולימפי.

ולעניין עצמו: הדווח שלך איננו ניטרלי, אלא כזה התורם לטישטוש אינפורמציה רלוונטית מאוד לקורא מהשורה ורלוונטית מאוד. אי הכללתו של סלע באולימפידה לוותה במחלוקת רבה, שהגיעה אפילו עד לנשיא איגוד הטניס העולמי שפנה במיוחד עם לא פחות מנשיא המדינה , תוך שהוא מבקש מהנ"ל להשפיע על ישראל לשגר את הטניסאי! http://www.one.co.il/Article/119177

כמו כן, כפי שמתפרסם בדיעבד, ההחלטות של הוועד האולימפי, כולל בנושא שיבוץ הספורטאים והיחס המתעדף של אחדים ושולל של אחרים רת פנימית חריפה מאוד גם בקרב חברי הוועד האולימפי עצמו. אין צורך כמובן להכנס לכל הסאגה הפנימית, אבל יש מקום לרוז שעצם קביעת רציונל הקריטריונים מטעם הוועד הישראלי (מקום 50) נתון לויכוח. נתון לויכוח כאמור, עד לרמה כזו שנשיא איגוד הטניס העולמי, הטריח את עצמו להתערב בו.


"בנוגע לחלק שמתייחס לטורניר בייג'ינג - אני לא חושב שיש צורך להזכיר שוב את העובדה שסלע לא השתתף באולימפיאדה. זה כבר צויין בערך."

אני חושב שהעובדה שסלע הגיע לפסגת ההישגים שלו חודש לאחר שנמענה ממנו הזכות הזו, במקום שבו לא ניתנה אפשרות זו היא, דווקא במקום שהוא ללא ספק פסגה שכמעט כל טניסאי היה רוצה לגעת בה כמייצד מדינתו (ודודי כפטריוט , לא שונה בכך) היא אירוניה רלוונטית שיש מקום לתת לה איזכור.

אני חושב שהגרסה שלי נכונה וטובה יותר. אבל אני פתוח לדיון והגעה להסכמה משותפת. מבקש את התייחסותך, בינתיים היא תשוב למקומה הטבעי.

תגובה לאנונימי[עריכת קוד מקור]

ראשית, אני מבקש שבמידה ואין לך חשבון בוויקיפדיה תיצור לעצמך אחד כזה, מכיוון שזה יקל על הדיון איתך. אם יש לך חשבון אני מבקש שתיכנס אליו. שנית : טענת שפתחתי הצבעה ללא דיון מקדים. טענתך אינה נכונה. הדבר הראשון שעשיתי לאחר שראיתי שעריכותי שוחזרו על ידיך היה לפנות אליך בדף שיחתך ולפתוח דיון. במקביל פרסמתי הודעה בויקיפדיה:לוח מודעות בכדי להפנות את תשומת ליבם של אנשים אחרים לדיון. הצגת את הגרסה שלי מול זו שלך וביקשתי מאנשים שיביעו את דעתם. נתתי בדף השיחה שלך הפניה לדיון בדף השיחה של דודי סלע, כך שגם מחטף לא יוכל להתקיים כאן. למחרת היום ראיתי שערכת את הערך דודי סלע בשנית, משמע שראית את ההודעות שהשארתי בדף השיחה שלך. מכיוון שלא פנית לדון בשינויים שביצעת ולא הגבת לא בדף שיחתך ולא בדף השיחה של הערך לא הייתה לי ברירה אלא לפנות אליך בטון מעט תקיף יותר בכדי לקבל ממך תגובה. ועובדה שזה עבד. רק לאחר ששלפתי את המושג "מלחמת עריכה" התקבלה ממך תגובה. חבל שלא הגבת קודם. בכל מקרה, הבה נעבור לעניינים החושבים באמת. אנא ממך, פתח את הקישור הזה בחלון חדש ועבור איתי שינוי שינוי.

  • שורה 5 : בנוגע לגובהו של סלע - ציינת שלפי ידע אישי שלך גובהו הוא 1.71 מטרים. אם יש לך מקור שתוכל להפנות אליו, מקום שבו סלע או מישהו מטעמו מציינים את גובהו אשמח אם תעשה זאת. אחרת, אני חושש שנאלץ ללכת לפי מה שרשום באתר הרשמי, ובו מצויין שגובהו הוא 1.75 מטרים.
  • שורה 13 : בנוגע לסכום הזכיות של סלע - האם יש סיבה שתיקנת את סכום זכיותיו מ-$566,082 בחזרה ל- $519,682 ? לפי אתר ה-ATP סכום זכיותיו הוא $566,082.
  • שורה 21 : האם יש סיבה שהורדת מהשנה 2007 את הסוגריים המרובעים שהופכים אותה לקישור פנימי המפנה לערך 2007 ? והאם יש סיבה שעשית בדיוק אותו הדבר גם לתאריך 29 בספטמבר 2008 ?

בנוגע לדירוג - האתר שהפנית אליו הוא פורום שמנוהל על ידי אנשים פרטיים שלא שייכים לארגון ה-ATP (ותקן אותי אם אני טועה), ואתה בעצמך רשמת שהוא בדרך כלל מעודכן, כלומר שיש פעמים שהוא לא. האם יש בעיה להמתין עם עדכון הדירוג עד לפרסום הדירוג הרשמי החדש בכל יום שני ? האם יקרה משהו לערך של סלע אם רק ביום שני ירשם שהוא מדורג במקום ה-66 ולא במקום ה-92 ?

  • שורה 51 : אני מציע את הניסוח הבא, שהוא בעצם שילוב של הניסוח שלך ושלי :

בעקבות העובדה שלא עמד בקריטריון הישראלי (שקבע שעל סלע להיות מדורג במקום ה-50 בעולם) החליט הועד האולימפי בישראל שלא לשלב את סלע במשלחת הישראלית לאולימפיאדה, זאת חרף העובדה שסלע דווקא עמד בקריטריון האולימפי הבינלאומי. ההחלטה שסלע לא ישחק באולימפיאדה היתה שנויה במחלוקת, והגיעה עד לראש הפדרציה הבינלאומית לטניס, שאף התערב בעניינו וניסה לשנותה גם דרך פניה אישית לנשיא מדינת ישראל שמעון פרס[1].

בנוגע לפסקה שמתייחסת למשחקי גביע הדיוויס מול פרו, אני מציע את הניסוח הבא :

הניצחון הישראלי המלא הובטח לאחר ניצחון של סלע ב-4 מערכות על לואיס הורנה, הטניסאי הבכיר של פרו. סלע ניצח קודם לכן גם את הטניסאי מספר 2 של פרו איבן מירנדה.

בנוגע לפסקה שמתייחסת לטורניר בייג'ינג אני מציע את הניסוח הבא :

ימים ספורים לאחר התמודדות הדיוויס, שיחק סלע בטורניר ATP בבייג'ינג שנערך במרכז הטניס של הפארק האולימפי, אותו המקום שבו שוחקו משחקי הטניס באולימפיאדת בייג'ינג. סלע הציג בטורניר זה את הטניס הטוב ביותר שלו בסבב מאז ומעולם.

בנוגע לתוצאת המשחק של סלע מול רוברדו : תוצאות משחקים בטניס רושמים משמאל לימין. המערכה הראשונה תירשם משמאל, השניה מימין לה והשלישית (אם יש) תירשם מימין לשניה. לכן התוצאה צריכה להירשם 6-1 6-4 ולא להיפך.

בנוגע למשחק מול רודיק אני מציע את הניסוח הבא :

בגמר הטורניר הפסיד סלע (לאחר מאבק צמוד בו ניצח מערכה אחת) לטניסאי האמריקאי המוביל אנדי רודיק (שדורג שני בטורניר ו-8 בדירוג ה-ATP) בתוצאה 3-6 (6)7-6 4-6. - גם כאן התוצאה צריכה להירשם הפוך. סלע הפסיד במערכה הראשונה 6-4, בשניה ניצח (6)7-6 ובשלישית הפסיד 3-6.

  • שורה 101 - האם יש סיבה שהורדת את הסוגריים המרובעים שהיוו קישורים פנימיים לערכים "הסבב העולמי לגברים (ATP)" ו"גביע דייוויס" ?

אשמח לקבל ממך תשובה בהקדם. Shefshef - שיחה 13:33, 30 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

תרשו לי להעיר...

1. בקטע על הקריטריון האולימפי המלה "דווקא" מיותרת, מכיוון שעמידה בקריטריון הבינלאומי היא תנאי הכרחי להשתתפות במשחקים האולימפיים.

2. תוצאות בעברית רושמים מימין לשמאל ולא להפך. סלע הפסיד לרודיק 6:4 6:7 6:3.

3. הפירוט על כל משחק הוא מיותר. אפילו התוצאה המדויקת לא נחוצה בערך שצריך לסכם את כל הקריירה של השחקן.--ניצן - שיחה 16:44, 30 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]

אני מקבל את ההערות שלך. הדבר היחידי שאולי אני חולק בו עלייך הוא פירוט המשחקים. מכיוון שמדובר בטורניר הראשון בו סלע מנצח שמות גדולים ברצף יש חשיבות לדעת מי הם. אם סלע יהפוך להיות שחקן שמנצח שחקנים כאלה על בסיס קבוע לא יהיה טעם לפרט את כל אותם נצחונות. Shefshef - שיחה 19:49, 30 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]
על הפרטים בתבנית אין לי מידע, אבל לעניין המחלוקת סביב האולימםיאדה אני בעד הגרסה הנוכחית שנראית לי מאוזנת, ואני גם מצטרף להערה שאין צורך לפרט את מהלך המשחקים בערך. שנה טובה לכל עם-ישראל! מקוני למלג' בתשרי ה'תשס"ט

סיכום[עריכת קוד מקור]

עבר יותר משבוע מאז החל הדיון הזה, והאנונימי לא הגיב לטענותי והצעותי שפורטו למעלה. לכן ערכתי את הערך בהתאם לדברים שהצגתי כאן ושנכתבו על ידי משתמשים אחרים שהשתתפו בדיון. אם האנונימי יערוך שוב את הערך מבלי לדון בשינויים קודם לכן אראה בו משחית ואפעל בהתאם. Shefshef - שיחה 15:50, 8 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

חוסר איזון[עריכת קוד מקור]

יש חוסר איזון בערך. כיצד יתכן שהפסקה של שנת 2008, שבה דודי סלע בסך הכל זכה באיזה צ'אלנג'ר והעפיל לגמר ATP אחד, מפורטת יותר מהפסקה של שנת 2007, שנת השיא של דודי שבה הוא זכה בשלושה טורנירים, העפיל למאייה הראשונה והוביל את נבחרת ישראל לבית העליון בדייוויס? לדעתי יש לקצץ קצת את פסקת 2008, שלוקה בפירוט יתר. ‏YHYH $ שיחה 17:48, 16/11/2008

חסר פירוט הקריירה עד שנת 2006. הוא לא התחיל לשחק בגיל 21...--ניצן - שיחה 05:48, 28 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

בין היתר הוא זכה ב-3 צ'לנג'רים בתקופה הזו, והגיע לטופ-100 בדירוג העולמי.--ניצן - שיחה 06:39, 28 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

הכול יפה טקסט מחוק 79.181.117.40 14:37, 5 ביולי 2013 (IDT)[תגובה]

לדעתי יש טעות במיקומו בין השיראלים[עריכת קוד מקור]

נראה שדירוג השיא שלו (29) הוא הרביעי הכי טוב מבין הישראלים בכל הזמנים ולא השלישי כפי שכתוב. שחר פרקיס היה מקום 28 בשיאו.