שיחה:הר שלמה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 8 שנים מאת 109.65.196.232 בנושא תיקון כיוון התצפית על הר שלמה

מי קרא להרים בשמות? מי תיכנן את קריאת השמות כל שהר שלמה הוא הגבוה ביותר? ומתי?אורנה - ladypine

בערך הרי אילת נכתב: "שני ההרים הגבוהים קרויים על שם שלמה המלך וחזקיהו. למרות ששלמה הוא המלך שהיה אמור לזכות בהר הגבוה ביותר מכל ההרים שכן הוא זה שהקים את המכרות במקום, הוא זכה רק בהר השני בגובהו ליד הר חזקיהו שהוא ההר הגבוה ביותר. הסיבה לכך היא שרק בזמן שממלכת יהודה הייתה תחת המלך חזקיהו נכבשה אילות ועציון גבר מידי אדום ובכך הוחזרה שליטת יהודה במקום."

על כך שאלה אורנה: "מי קרא להרים בשמות? מי תיכנן את קריאת השמות כל שהר שלמה הוא הגבוה ביותר? ומתי?"

לתשובתכם אודה, ליאור ޖޭ 09:30, 4 בפברואר 2008 (IST)תגובה

אין לי מידע ספציפי לגבי ההרים האלה, אך אני יכול לומר שמיד אחרי מבצע עובדה וקמה "וועדה לקביעת שמות עבריים לנגב", שלימים הייתה (יחד עם ועדת שמות היישובים של הקק"ל) לועדת השמות הממשלתית. דניאל צבישיחה 13:21, כ"ח בשבט ה'תשס"ח (4.02.08)


והמשך -היש סימוכין לדברים?

"ההר קרוי על שמו של שלמה המלך שהקים את המכרות במקום. הר שלמה אמור היה להיות ההר הגבוה ביותר מבין ההרים שנקראו על שם אחד ממלכי יהודה, אך המלך חזקיהו זכה שעל שמו יקרא הר גבוה משל שלמה. זאת, בגלל שבימיו של חזקיהו הוחזרה השליטה של ממלכת יהודה לאזור זה לאחר מרידה ממושכת של האדומים."

ובפרט - לטענה לפיה "שלמה המלך הקים את המכרות במקום", אבל גם להחלטות על מתן השמות. והאם יש מידע על שמות קודימם של ההר? יוסאריאןשיחה 10:32, 6 בדצמבר 2010 (IST)תגובה

תיקון כיוון התצפית על הר שלמה[עריכת קוד מקור]

אני די חושב כי בתמונה שבה כתבתם "תצפית מהר חזקיהו לכיוון הר שלמה" היא למעשה תצפית מהר יואש. 109.65.196.232 15:35, 26 בדצמבר 2015 (IST)תגובה