שיחת ויקיפדיה:דפים מיוחדים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת Rotemliss בנושא טעות ברשימת המעקב שלי

שאלה לוויקיפדים בעלי החשבון[עריכת קוד מקור]

  • רשימת הדפים המיוחדים שאליהם אני יכול להיכנס בתור משתמש בעל חשבון מכילה דפים לא מעודכנים רבים בהם כתובה תמיד ההודעה על הפסקה זמנית של השירות, לפי שעות מסויימות ביום. למרות זאת, בכל פעם שאני נכנס לדפים אלו ובכל שעה ביממה, הם אינם מעדכנים ונשארים כשהיו.
    • מה קורה כאן? חבל, דווקא מדובר בדפים שימושיים ביותר!
    • אם הדפים מיושנים כל כך, למה לא להיפטר מהם וזהו?
  • יש דרך לעשות חיפוש מאמר מסויים בוויקיפדיה (חוץ מלנסות לבנות קישור פיקטיבי אליו) גם כשאני בחשבון (אופציה קיימת לחסרי חשבון במקום הדפים המיוחדים)?

אלון שכטר

ויקיפדיה סובלת מעומס גבוה של משתמשים, ולכן שירותים "זוללי משאבים" מופסקים כאשר העומס גדול מידי. אאל"ט מאז תחילת ספטמבר השירותים האלו לא חודשו, כנראה בגלל שהמערכת עמוסה מאד מאז. הסרת הדפים האלו כרוכה בהתערבות בקוד התוכנה המפעילה את האתר, דבר שרק מי שיש לו הרשאות מפתח יכול לעשות, לדעתי חבל להטריח את המפתחים בהסרת האפשרויות האלו, מכיוון שכשהן ישובו הן יהיו שימושיות ביותר.
בחלק הימני (או העליון, תלוי באיזה theme אתה משתמש) יש תיבת חיפוש, אם תקיש בה שם של ערך ותלחץ על הכפתור "לך" המערכת תוביל אותך לערך הנ"ל, במידה והוא קיים, או לדף חיפוש - אם הוא לא קיים. גם אפשרות החיפוש הופסקה בגלל עומסים - אבל דף החיפוש יפנה אותך לגוגל עם שאילתה שתחפש את הערך שהיקשת בכל הדפים העבריים של ויקיפדיה שגוגל מכיר (רוב הדפים, חוץ מהחדשים שבהם).
Costello 09:53, 8 דצמ' 2003 (UTC)

דפים מיוחדים לא פעילים[עריכת קוד מקור]

בנוגע לדפים המיוחדים שאינם פעילים עקב העומס על השרת (כגון מאמרים פופולריים)- אולי אפשר לפחות להשאיר שם נתונים שמתעדכנים פעם בשבועיים או אחת לחודש? אם לא ניתן לעשות דבר עם דפים אלו - אפשר פשוט להסיר את הקישור אליהם מדף הדפים המיוחדים (כך אפשר יהיה להחזירו בעתיד). בנוסף בסטטיסטיקות האתר - חסרים נתונים קצת יותר נקודתיים (במקום נתונים מצטברים מיולי, אולי נתונים מצטברים חודשיים/שבועיים). F16 22:04, 24 דצמ' 2003 (UTC)

דף הסטטיסטיקה הפנימי נוצר על ידי שאילתות בזמן אמת, ועל כן המטרה היא לשמור את השאילתות כמה שיותר פשוטות (כדי לא להכביד על השרת). נתונים יותר נקודתיים מתעדכנים אחת לכמה ימים/שבועות בכתובת הבאה -
http://download.wikimedia.org/wikistats/EN/TablesWikipediaHE.htm
מתוך העתק של מסד הנתונים, בכל פעם שמבוצע גיבוי שלו. לגבי הדפים המיוחדים והסטטוס שלהם - כדאי לבדוק מה המצב בויקיפדיה האנגלית (לוודא שגם שם המצב דומה) ולשאול במטא-ויקיפדיה האם יש סיכוי לשיפור באופק. לגבי הסרת/הסתרת קישורים. הכתובת היא כמו תמיד משתמש:Brion VIBBER - בדף השיחה באנגלית (רק לא להטריד אותו יותר מידי). Costello 22:24, 24 דצמ' 2003 (UTC)

מה שלום הדפים המיוחדים?[עריכת קוד מקור]

מהיום שבו הגעתי לכאן, רוב ה"דפים מיוחדים" לא עובדים, וככה קשה למצוא, למשל, מאמרים ריקים (עם גודל קטן במיוחד) וכדומה. האם השירות הזה עובד? האם צריך להתחבר באמצע הלילה בשבילו? גדי אלכסנדרוביץ' 10:58, 29 פבר' 2004 (UTC)

דבר ראשון, הם לא עובדים בכל שעות היום ולא רק מתי שכתוב שם. הפנתי את תשומת לב המפעילים לטעות התרגום הזו.
דבר שני, שלחתי מייל בנדון לבריון (המתכנת הראשי של ויקיפדיה) אבל הוא לא ענה. יש בעיה טכנית מאוד קטנה שלא מאפשרת לנו לשמור ערכים ב-Cache. צריך להפנות את תשומת לבו לכך או למצוא מפתח אחר שיעזור.
מאיר מ 11:29, 29 פבר' 2004 (UTC)

לא מוצא את...[עריכת קוד מקור]

אני לא מוצא כמה דברים ואשמח לקבל הנחיות איך למצוא את:

  1. דף לשליחת שאילתות SQL
  2. דף כל תבניות הMetaWiki
  3. בסקין הישן היה כפתור "גירסה להדפסה". איפה הוא נמצא בסקין החדש?

ערן 12:17, 21 יוני 2004 (UTC)

  1. מיוחד:Asksql - דווח ברשימת התפוצה שאינו פעיל כעת, הסיבה לא ידועה לי.
  2. מיוחד:Allmessages - כנ"ל.
  3. העיצוב החדש משתמש בגליונות CSS, שבהם ניתן להגדיר באופן שונה את עיצוב העמוד בתצוגה ובהדפסה. לכן, אין צורך ב"גירסה להדפסה" אלא פשוט להדפיס - וזה יוצא בגירסה מיוחדת להדפסה. (אגב, עיצוב ההדפסה אינו מיושר לימין בעברית - באג שכבר נידון כאן לעיל).
נפתלי 17:25, 21 יוני 2004 (UTC)

ויקיפדיה חזרה לתפקיד כראוי?[עריכת קוד מקור]

פתאום אני מצליח לחפש בויקיפדיה, לגשת לדף התחזוקה ואני מניח שעוד הרבה דברים פתאום חזרו לפעול :) שווה לבדוק ערן 19:37, 22 יוני 2004 (UTC)

לחפש עדיין אי אפשר, אם אין ערך עם כותרת זהה למונח שחיפשת, אז מפנים אותך לגוגל. פעם היית מקבל את התוצאות הטובות ביותר... בנוסף כל הדפים המיוחדים, הערכים ללא קישורים, יתומים, קצרים וכו' עדיין לא פועלים.
ובאותו העניין, איך בדיוק פונים לבריון (או למישהו אחר אם צריך) כדי שתמיד יהיה לנו עותק ישן שמור של הדפים הללו...? F
אפרופו גוגל, אולי אפשר לעשות שההפנייה לגוגל מויקיפדיה העברית תהיה לגוגל העברי...? זה יותר אסטטי, כשהתוצאות בגוגל מיושרות לימין. Lazylemon 15:28, 23 יוני 2004 (UTC)
בויקיפדיה אנגלית החיפושים עובדים ללא הפנייה לאתרים אחרים. (:
  1. בנוגע לפניה לבריון ולמפתחים פניתי כבר בעבר ללא תגובה. בכל מקרה, ה-mailing list של המפתחים הוא wikitech-l@Wikipedia.org יכול להיות שצריך להיות מנוי כדי שתוכלי לשלוח. אם יש בעיה תשלחי ישירות לבריון: brion@pobox.com
  2. אני אסדר את ההפניה לגוגל (זה בהרשאות של מפעילי המערכת העברית). בוצע

מאיר מ 15:43, 23 יוני 2004 (UTC)

הדפים המיוחדים עובדים !!!!![עריכת קוד מקור]

בניסיון לברר אם הבעיה הטכנית עובדת נברתי קצת ב-mailing list הטכני מהימים האחרונים וגיליתי שהדפים המיוחדים עובדים! מה שקרה זה ששרת ישן (Ariel) חזר מתיקון ומשתמשים רק בו להרצת השאילתות הללו. זה עובד קצת לאט, אבל עובד. יש כוונה להשמיש בימים הקרובים גם את החיפוש!

אני מציע שכולנו נקדיש את הימים הבאים לתחזוקה שהוזנחה בחודשים האחרונים. עשיתי פה רשימה קטנה בתקווה שכל אחד יטפל בנושא אחר:

  • מאמרים "יתומים": שאף מאמר אחר לא מקושר אליהם. לבדוק אותם (בחלק מהמקרים אלו מאמרים שאין בהם צורך) ואחר כך למחוק או ליצור קישורים.
  • תמונות שלא בשימוש: למחיקה על ידי מפעילי מערכת (אם התמונה ישנה משבוע). הדף מציג מידע מטעה - אל תתיחסו אליו!
  • דפים קצרים: למחוק, להרחיב או להפוך לקצרמר.
  • דפים ללא קישורים: גם מאמרים אלו חשודים בזבל. במקרים רבים אלו מאמרים שנוצרו על ידי משתמשים לא רשומים. בחלק גדול מהמקרים הם פשוט מועתקים (ולכן לא מכילים קישורים פנימיים). לאחר שבדקתם אותם, למחוק או להוסיף קישורים.
  • דף התחזוקה מכיל גם הוא מידע מעניין.

משתמשים שהם לא מפעילי מערכת שמעוניינים למחוק דף, יכולים או לרוקן את תוכנו ולציין זאת בהערה (כדי שנוכל למצוא אותם ב"שינויים אחרונים") או להוסיפם לרשימת הדפים למחיקה.

קדימה לעבודה, מאיר מ 06:56, 26 יוני 2004 (UTC)

נ.ב. את הבעיה הטכנית שצויינה אני אשלח ל-mailing list מאוחר יותר.

הדפים המיוחדים מציגים מידע מטעה

זהירות !!! הדף "תמונות לא משומשות" מציג מידע מטעה. הוא מציג תמונות שהעליתי ונמצאות בשימוש כאילו הן תמונות שאינן נמצאות בשימוש. מחיקתן תגרום נזק! עד לפתרון הבעיה אל תתייחסו למידע שמופיע בדף "תמונות לא משומשות" (שדרך אגב, כדאי להחליף את שמו ל"תמונות שלא בשימוש". דוד שי 07:25, 26 יוני 2004 (UTC)

גם הדף דפים ללא קישורים אינו אמין! נכלל בו, למשל, הערך נתיבה בן יהודה, שיש בו קישורים לרוב. יחד עם זאת מרבית הערכים הנכללים בו אכן חסרי קישורים. דוד שי 07:32, 26 יוני 2004 (UTC)

רשימה של ערכים חסרים[עריכת קוד מקור]

האם קיימת בויקיפדיה רשימה אוטומטית של קישורים לערכים ריקים (קישורים אדומים) ? רשימה כזו, ממוינת לפי מספר מופעים יכולה לסייע רבות במציאת ערכים נפוצים שעדיין לא נכתב עבורם ערך בויקיפדיה. המממ 09:14, 20 יולי 2004 (UTC)

קיים, כן. עובד, לא. מיוחד:Wantedpages

אולי אם יבטלו את הcaching זה יעבוד? יובל מדר 12:40, 20 יולי 2004 (UTC)

הדפים המיוחדים עובדים![עריכת קוד מקור]

ונוסף להם דף חדש של דפים חסרי קטגוריה.

ורוב הדפים חסרי הקטיגוריה (680 מתוך 1000) הם דפי תאריכים - ימים או שנים. אולי כדאי בהפעלה הבאה של הבוט, לדאוג שיוסיף קטיגוריה. נדב 08:36, 15 אוג' 2004 (UTC)
הסתכלתי בדף, ודי ברור שהוא לא נכון: כל הדפים שמופיעים שם הם דפים באנגלית או דפי תאריכים. די מובן מאליו שיש עוד הרבה דפים שאין להם קטגוריה (קחו לדוגמא ערך שקיבלתי בתוצאה של מאמר אקראי, אמצעי חיכוך (טיפוס). הדף לא מופיע ברשימה. ואני בטוח שיש עוד המון כאלה.)--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 08:50, 15 אוג' 2004 (UTC)
לדעתי לדף כזה יש קיבולת של 1000 ערכים, וכולם מלאים בתאריכים או באנגלית. נדב 08:55, 15 אוג' 2004 (UTC)

קטגוריות לפי א"ב[עריכת קוד מקור]

האם אפשר לסדר את הקטגוריות לפי א"ב. כוונתי היא שיהיה לינק לכל אות א ב ג וכו'. כך יהיה הרבה יותר קל להגיע לקטגוריה מסויימת.

ארנון פניני 09:29, 4 ספט' 2004 (UTC) (שיחה)

כעקרון כן. אולי נעשה את זה בעתיד. כרגע לא ברור כמה קטגוריות יש. גילגמש 09:32, 4 ספט' 2004 (UTC)



יש את מיוחד:categories, דף אליו ניתן להגיע דרך הדפים המיוחדים שבתפריט הימני. הדפים שם לא מקוטלגים לפי אותיות, אבל הם מסודרים בסדר אלפביתי. נדב 09:45, 4 ספט' 2004 (UTC)



אני יודע. הבעייה שזה מאד לא נוח אם אתה צריך למשל משהו באות מ'. זו היתה כוונתי. ארנון פניני 10:19, 4 ספט' 2004 (UTC)
ניראה לי שיש צדק בדבריך. בויקי האנגלית קיים מפתח אלף-בתי כזה. עד כמה זה מסובך לבנות סקריפט אוטומטי שמיצר מפתח אלף-בתי על פי שתי האותיות הראשונות של המילה, בדומה לויקי האנגלית? --סלע 13:35, 4 ספט' 2004 (UTC)
מכיוון שיש לנו את רשימת הקטגוריות לפי סדר אלפביתי, לא צריך להיות מאוד מסובך לעשות דבר כזה ידנית - להעתיק את הדף ולהוסיף כותרות לאותיות. אלא שהקטגוריות מאוד דינמיות כרגע, וכל דף שיווצר יפסיק להיות רלוונטי אחרי מספר ימים. נדב 13:48, 4 ספט' 2004 (UTC)
אולי אפשר לשנות את התוכנה של הויקי, כדי שהיא תעשה את זה אוטומטית?? ארנון פניני 22:07, 4 ספט' 2004 (UTC)

טעות ברשימת המעקב שלי[עריכת קוד מקור]

כפי ששמתי לב, נוספה ל"רשימת המעקב שלי" השורה בה כתוב: "שינויים שבוצעו לפני פחות מ־25 שניות לא מוצגים ברשימה זו."

יש כאן טעות דקדוקית.. יש להחליף את "לא" ב"אינם". אביעד‏ • שיחה 15:36, 9 ביולי 2007 (IDT)תגובה

יש להפנות בקשה לדף בקשות ממפעילים. 192.114.1.131 15:47, 9 ביולי 2007 (IDT)תגובה
ערן תיקן בוויקיפדיה, ועכשיו אני תיקנתי בתוכנה. ‏– rotemlissשיחה 00:18, 11 ביולי 2007 (IDT)תגובה