שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון4

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צהריים טובים,

למה שמת קו תחתון "_"בקישור לויקיפדיה כמוסד דמוקרטי? כמו כן אבקש התייחסותך לעניין הלשוני בנוגע לשם נקודת מבט ניטרלית. תודה Pasteran 13:04, 10 אפר' 2004 (UTC)

לא שמתי קו תחתון, הוא נוסף אוטומטית על-ידי ויקיפדיה כאשר עושים "העבר לדף חדש", ואין לו כל משמעות - חיפוש עם מרווח במקום עם קו תחתון יביא גם הוא לאותו ערך. לעניין הלשוני נתתי תשובה בדף השיחה המתאים. דוד שי 14:25, 10 אפר' 2004 (UTC)

שלום דוד.

נראה לי שהגיע הזמן שאני אבקש, בדחילו ורחימו, הרשאת מפעיל. במיוחד שאני עובד עכשיו (בעצת נפתלי) על שינוי השם של התבניות של היום בהיסטוריה, ויהיה צריך לעשות שינוי בדף הראשי + מחיקת התבניות לפי הצורה הישנה. זה יהיה יותר נוח אם אני אוכל לעשות את זה בעצמי ולא לבקש ממישהו אחר לעשות את זה כשהכל יהיה מוכן למעבר.

תודה eman

תודה על התגובה המהירה. eman

טיפול במשחיתים[עריכת קוד מקור]

1. כתובת איי.פי של משחית: 80.179.59.91 - לטיפולך. 2. לדעתי צריך להוסיף דף מטא (עם קישור מהעמוד הראשי) של רשימת משחיתים - לבדיקה וטיפול של המתפעלים. אני אשאיר גם הודעה בנושא במזנון.

חגי הלמן 18:56, 13 אפר' 2004 (UTC) 1. חסמתי משחית זה. 2. אין טעם ברשימה של משחיתים, כי כתובת IP היא עניין דינמי. דוד שי 19:02, 13 אפר' 2004 (UTC)

תודה.חגי הלמן

הקשר שיצר חגי הלמן עם מעריב הועבר לשיחת ויקיפדיה:ויקיפדיה - פרסומים בעיתונות


פסיכולוגיה[עריכת קוד מקור]

בדיוק תכננתי להרחיב את הקצרמרים שם כחלק ממיזם "אמץ לך קצרמר" שהתחלת. עברתי על הערכים, ובהזדמנות גם ארחיב... F16


אני מבקש ממך להחזיר את מה שמחקת מתוך הערך אפולו 11. כמו שכתבתי בשיחה, בסופו של דבר אני כניראה אעביר את הביוגרפיה של האסטרונאוטים לערכים נפרדים לכל אחד, אבל בינתיים עדיף שזה יהיה פה מאשר שהערך יהיה ריק. בכל מקרה, אני צריך את המידע הזה. נא להחזיר, או להגיד לי איך משחזרים ערך. צחי 09:29, 21 אפר' 2004 (UTC) לא משנה, מצאתי. אם אתה רוצה, תקשר לערכים, ו/או תעתיק את מה שכתבתי לערכים הרלוונטיים, אבל באופן זה או אחר המידע הזה צריך להיות, בערך הזה או בערך אחר.צחי 09:29, 21 אפר' 2004 (UTC)


מחיקת "קומודו בלבנון"[עריכת קוד מקור]

שלום רב,
רציתי לדעת מדוע מחקת את הפיסקה הזאת בערך דרקון קומודו? חשבתי שוויקיפדיה היא אנציקלופדיה אקטואלית? בבקשה תסביר לי את סיבות המחיקה כדי שלא אחזור על טעות כזאת בהמשך. חוץ מיזה, בבקשה תשאיר את הטבלא. היא גורמת לטקסט להיראות יותר אסטתי (לדעתי) וגם גורמת לטקסט לא לעלות על התמונות.

תודה,
Pingo 16:57, 25 אפר' 2004 (UTC) נ"ב: מה זה קוריוז?

שלום Pingo,
  • סלח לי אם פגעתי ברגשותיך.
  • קוריוז זה מקרה קטן ומוזר, מקרה משעשע וכדומה.
  • לספור הקומודו בלבנון אין כל משמעות מבחינת תפוצת הקומודו בעולם, או מכל בחינה אחרת. ייתכן שיש לו רלבנטיות בערך שעוסק בהעברה פראית של חיות בר, אך הוא אינו רלבנטי לערך שלפנינו.
  • לדעתי, אנציקלופדיה, וגם ויקיפדיה בכלל זה, אינה צריכה לעסוק באקטואליה אלא בידע יציב יותר, כזה שיש לו ערך גם חמש שנים לאחר כתיבתו. האקטואליה מופיעה בויקיפדיה רק במקום אחד - בהפניות מהעמוד הראשי לערכים שנעשו אקטואליים.
  • את הטבלה הורדתי כי היא יוצרת ערך מסורבל טכנית. אנסה להשוות בין שתי הגרסאות ולראות איך אפשר לשפר. דוד שי 17:21, 25 אפר' 2004 (UTC)


תודה רבה על התשובות, ולא פגעתה בי. Pingo 17:27, 25 אפר' 2004 (UTC)



שלום דוד כשהגעתי לדף של ה27 באפריל שמחתי לגלות שחלק גדול ממנו כבר עשוי (רובו על ידיך), אבל יש לי שתי תמיהות לגבי ארועים שהוספת לשם. יש טביעה של איזו ספינה במיסיסיפי ב 1865 בה נשפו למעלה מאלף איש. עם כל הכבוד לדרמטיות של הארוע, לא נראה לי שהוא שינה את תולדות האנושות. ויש את לידתו של מתמטיקאי בשם ג'אן קרלו רוטה, שמעולם לא שמעתי עליו. האם נתקלת בשמו לפני זה, או רק בעת הכנת הדף? והאם אתה חושב שיש סיכוי סביר שהוא ייזכה אי פעם לערך בויקיפדיה העברית?

תודה

eman

ג'אן קרלו רוטה היה מחשובי המתמטיקאים של המאה העשרים, וראוי לערך בויקיפדיה, או לפחות לאזכור של הולדתו (יש לו ערך בויקי האנגלית). אסון שבו ניספו אלף איש ראוי להופיע בלוח השנה. אני מאוד מקווה שהוא שינה משהו בתולדות בטיחות השייט. בויקי האנגלית שמים גם כל התרסקות של מטוס נוסעים. איני יורד לפירוט כזה, אך כאן מדובר באסון יוצא דופן. דוד שי 18:14, 25 אפר' 2004 (UTC)
אני פשוט לא שמעתי עליו - בורות שלי, ורציתי לודא שאכן הוא ראוי להופע ברשימה.
ובכל אופן יום הולדת שמח!
eman
תודה רבה על הברכות, וחג עצמאות שמח !
אם הבנתי נכון, אני מצטרף לברכות ליום ההולדת שלך! (של אשתי היה אתמול אז אני בשוונג ;-)
מאיר מ 06:44, 27 אפר' 2004 (UTC)
תודה רבה על הברכות, ומזל טוב לגברת מ. דוד שי 06:47, 27 אפר' 2004 (UTC)
מצטרף לברכות
ערן 07:38, 27 אפר' 2004 (UTC)

איך נכתוב בעברית Richard Stallman ??[עריכת קוד מקור]

מצאתי כל מיני גירסאות:
ריצ'רד, ריצ'ארד
סטאלמן, סטלמן, סטולמן
גם ההנחיות שאני זוכר (ולא מוצא) לכתיבה עברית של שמות לועזיים לא עזרו לי. גם בגלל חשיבותו של Richard Stallman לקוד הפתוח, וגם כתרגיל בתרגום שמות לועזיים, סייע בבקשה. את המסקנות אעדכן אח"כ בויקיפדיה:???? פתאום אני לא מוצא את הערך המסביר
תודה דוד1 07:38, 30 אפר' 2004 (UTC)

הכתיב שבו הוא מופיע בויקיפדיה, ריצ'ארד סטולמן, מקובל עלי. גוגל מוצא כתיב זה באתרים נוספים, כך שהוא מקובל על רבים. "סטולמן" הוא כנראה הכתיב הנכון היחיד לשם המשפחה, בהנחה שמבטאים מילה זו כמו מילים אחרות מסוגה באנגלית: tall, call וכו'. לגבי ריצ'ארד, מקובל לכתוב גם ריצ'רד, אך בויקיפדיה העברית מקובל להוסיף א' להסרת ספקות באשר לקריאה. דוד שי 10:49, 30 אפר' 2004 (UTC)
תודה ^^ דוד1 03:47, 1 מאי 2004 (UTC)

דוד שלום,

שים לב למשתמש חדש: משתמש:DDR שבדף המשתמש שלו השתמש כפלקט לסיסמאות בגרמנית בגנות שהות הצבא הגרמני ביוגוסלביה ובאפגניסטן. מציע למחוק את המשתמש.

אביהו 10:13, 1 מאי 2004 (UTC)
דף המשתמש הוא מקום פרטי שבו המשתמש יכול לתאר את עצמו בצורות מגוונות, ולא חלות עליו המגבלות שחלות על ערך. לדעתי דף זה אינו חורג מגבולות המותר בדף משתמש, ורק סקרנים גדולים במיוחד יגיעו אליו. לא אמחקנו. דוד שי 10:22, 1 מאי 2004 (UTC)

שלום דוד שי.

מכיוון שאני משתמש חדש כאן (לא ממש חדש) ואני רוצה להפנים את היכולות של וויקיפדיה ואת מנהגיה, אבקש ממך אלה:

  1. כיצד שומרים בוויקיפדיה תמונות? כיצד מוסיפים אותם?
  2. כיצד מוסיפים לערך כלשהו טבלאות, מסגרות, וצבעים?
  3. ובכלל, מהן היכולות של וויקיפדיה?
בתודה מראש,
עדן קוגן 18:09, 9 מאי 2004 (UTC)
שלום עדן,
תשובות לכל שאלותיך תמצא בדף ויקיפדיה:עזרה. דוד שי 17:21, 9 מאי 2004 (UTC)

משחית רשום[עריכת קוד מקור]

שלום יש משתמש חדש בשם משתמש:Freddy9 שהתחיל להוסיף דברים שעושים רושם לעניין, אבל פתאום התחיל להכניס זבל לערכים, ואף כתב ערך זבל שלם הפרדוקס של שרה (שזה דוקא טוב, כי זה מעסיק אותו, והוא לא מתנכל לערכים אחרים). מה עושים איתו? אתה לפחות יכול לחסום אותו? או שאין שום דרך להיפטר ממנו אם הוא ימשיך בדרך הרעה?

זה מקרה מוזר של ויקיפד שזקוק לחינוך, כי, כפי שראית, יש גם שינויים סבירים שהוא עשה. אשלח לו מכתב שישפר דרכיו. דוד שי 09:40, 11 מאי 2004 (UTC)
אני רואה שכתבת משהו בדף משתמש שלו (התכוונת שם או גם לך קורה שאתה מתבלבל אם דף המשתמש הוא ריק, ואתה כותב שם במקום בשיחה). אני שמתי את ברכת ה"ברוכים הבאים הסטנדרטית" וגם כתבתי כמה הערות. זה נראה כאילו באיזה שלב מישהו השתלט לו או על המחשב, או על הנשמה...
בכל אופן אני מבין מהתגובה שלך שלך יש אפשרות לחסום גם משתמשים רשומים?
eman

ואגב גם בערך טוב שהוא כתב (הלבנת אלמוגים יש משהו מוזר בהיסטוריה שלו שמתחילה בהיסטוריה של ארגז חול. אז איך מתקנים את זה? או שמשאירים את זה ככה? eman

אפשר להשאיר כך, ההיסטוריה אינה כואבת, ואפשר לעשות Copy למחוק את הערך, וליצור אותו מחדש תוך ציון שהכותב הוא משתמש:Freddy9 . דוד שי 09:40, 11 מאי 2004 (UTC)

שלום דוד שי[עריכת קוד מקור]

ברצוני להתוודות ולהתנצל על השינויים המשחיתים שערכתי בויקיפדיה האנציקלופדיה החופשית.

עלי לציין כי לא אעשה זאת שוב.

לגוף המעשה: אכן הכנסתי שטויות בערכים וערכתי ערכי שטות חדשים, אך אלו היו מועדים למחיקה על ידי לאחר שהייתי מראה אותם למכר. זאת ועוד כי לא היה בדעתי להשחית, מכיון שגם אני השתמשתי בויקיפדיה לצרכיי הפרטיים ולא העליתי בדעתי להרוס למשתמשים אחרים.

בתקוה להבנה ולשיתוף פעולה פורה,
freddy9


דוד שלום,

אני רוצה לפתוח ערך חדש - יאנוש קורצ'ק (שמו הספרותי של הנריק גולדשמיט) מחנך וסופר.

מה עליי לעשות ?

יאיר (yairy)

שלום יאיר, כדי לפתוח ערך חדש, עליך ליצור קישור אליו בדף קיים - קישור יוצרים באמצעות הקפת שם הערך בסוגריים מרובעים כפולים. פרטים נוספים ראה בויקיפדיה:עזרה. לעניין הספציפי: כבר יש ערך יאנוש קורצ'אק, ואתה מוזמן להרחיב אותו. דוד שי 10:44, 13 מאי 2004 (UTC)
כמו כן ניתן בתיבת החיפוש לכתוב את שם הערך, ללחוץ על "לך", ובדף שהתקבל ("הערך לא נמצא") ללחוץ על סימן ה-"+" הכחול הקטנטן בצד שמאל. חגי הלמן 17:54, 15 מאי 2004 (UTC)

דוד שלום,

שאלה נוספת: חבר שלי ערך את "וירוס מחשב" ושינה את המילה 'תוכנה' ל-'תכנה' (וגם חומרה-חמרה) הבעיה היא שזה מפיל את הלינקים של המילים הללו. מה אפשר לעשות ?

--Yairy 14:32, 13 מאי 2004 (UTC) עקרונית אפשר לכתוב כך [[תוכנה|תכנה]], מה שמצד שמאל של | מוצג, אבל מה שמצד ימין מפעיל את הלינק. במקרה הספציפי הזה, פשוט נחזיר את המצב לקדמותו, מפני שויקיפדיה כתובה בכתיב מלא, ולכן הכתיב הנכון הוא "תוכנה", ולא "תכנה". דוד שי 16:50, 13 מאי 2004 (UTC)

שאלה לדוד שי[עריכת קוד מקור]

הינני רוצה לעזור לך בחיפוש אחר ערכים מושחתים,הפרת זכויות יוצרים וכו'

בתודה מראש --Guy0307 19:13, 14 מאי 2004 (UTC)

בשמחה רבה, אתה מוזמן לבדוק ב"שינויים אחרונים" ערכים ששונו בידי אלמונים, כדי לוודא שלא הושחתו, ואם הושחתו - לשחזר אותם. הפרת זכויות יוצרים ניתן לבדוק באמצעות גוגל: לקחת משפט מערך חשוד, ולבדוק בגוגל אם הוא קיים באתר אחר. כל פעולה נוספת שתעשה לקידום ויקיפדיה תתקבל בברכה. תודה רבה. דוד שי 20:09, 14 מאי 2004 (UTC)

תודה על התגובה המהירה


דוד, שלום!

אפשר לשאול למה מחקת את תוכן הערך "קאנרי" שרשמתי? --82.81.57.20 21:34, 15 מאי 2004 (UTC)

שלום רב, הערך "קאנרי" הוא 100% של פרסומת עצמית ("פרויקט שמנוהל על-ידי נחשון צוק ונעמי שור, מציע מספר אופציות התקנה מעניינות..."), ולכן מקומו בדפי זהב ולא בויקיפדיה. כיוון שהשאלה כבר עולה, יש לי רושם שגם ערכים אחרים שכתבת הם נועדו יותר לפרסומת מאשר להבאת תועלת לגולשים, אבל התאפקתי מלמחוק אותם. איני בטוח שאחרים יתאפקו כמוני. המלצתי לך: רכז את כל הערכים שכתבת כסעיפים בערך הפצות של גנו/לינוקס בעברית. אין הצדקה לערך עצמאי לכל הפצה כזו. דוד שי 21:50, 15 מאי 2004 (UTC)

דוד, כשנכנסתי לערך הפצות של גנו/לינוקס בעברית נדהמתי לגלות אותו כמעט ריק ולכן רציתי להוסיף לפחות כמה שורות לכל ערך. על ערך "קאנרי" לא יכולתי לכתוב הרבה כי הוא לא כל כך נפוץ וגם באתר הרישמי אין כמעט פירוט. מצאתי רק כמה שורות בודדות בכתבה במעריב. נראה לי שמה כתבתי עדיף מכלום... (נרשמתי בינתיים) --Bdcomp 22:13, 15 מאי 2004 (UTC)

ברוך הבא. כמו שכתבתי, במקום לפתוח עוד ועוד ערכים, רכז את כל המידע בערך אחד, הפצות של גנו/לינוקס בעברית. גם על "קאנרי" תוכל לכתוב שם. דוד שי 22:18, 15 מאי 2004 (UTC)

שלום דוד, ביקשת ממני להסביר מדוע השמטתי את "רצח פוליטי" מהערך "רצח". לדעתי המדובר בערך בפני עצמו עם השלכות הסטוריות על תולדות עמים ומדינות המחייב התייחסות נפרדת, ולכן הוספתי ערך חדש, המסתעף לערכים רבים נוספים, שכל אחד מהם יכול למלא ספרים שלמים (וראה עניין "רצח קנדי" שאפשר למלא בו אנציקלופדיה שלמה). קיבלתי בתודה את הערתך, והשתדלתי לענות בהקדם, כמשתמש חדש אודה על הערות נוספות בעתיד שמהן אוכל ללמוד.

אדר 17 במאי 2004, שעה 13:30.


שלום, למה מחקת את הקישור שלי מרודן לאוגוסט רודן? הרי לא כל אחד יודע את שמו הפרטי. גילגמש 11:07, 18 מאי 2004 (UTC)~

בויקיפדיה יש, נניח, אלף ערכי אישים. לשיטתך צריך לתת להם אלף ערכי הפניות עם שם המשפחה בלבד, וזה, כמובן, בזבוז זמן עצום. מובן שאם נמשיך בהליכתנו לקראת הגולש, כמו שעשית עם איינשטיין, ונרשום כל שם בשלוש דרכים, נגיע למספרים גדלים והולכים של הפניות. כל זו טרחה מיותרת. אם הגולש כותב עכשיו "רודן" בתיבת החיפוש, הוא מגיע למסך חיפוש של גוגל, ולחיצה על הכפתור "חפש" תציג לפניו הפניה לערך "אוגוסט רודן". זה מאמץ סביר של הגולש, אם כי שיפור במנגנון החיפוש של ויקיפדיה יתקבל בברכה. במקרה הספציפי של "רודן" יש בעיה נוספת: משתמש שמחפש רודן במובן "דיקטטור" יגיע אל הפסל רודן, וזה ממש לא לעניין. דוד שי 13:12, 18 מאי 2004 (UTC)


דוד שלום,

תודה לך על התשובה בקשר למחיקת ההפניה, אני מסכים שיש הגיון רב בדבריך יחד עם זאת, אני רוצה לשאול, באילו מקרים כן צריך לשים הפניה? אני לא רוצה לתת לך עבודה מיותרת ולא רוצה לעשות מיליון הפניות לחינם.

בנוסף לכך, ראה בבקשה את הערתי בערך שיחה:בר כוכבא

בעיקרון צריך לשים הפניה במצב שבו גוגל לא יעזור לגולש הנבון. דוגמה: מי שמחפש "אריק שרון" לא יגיע לערך אריאל שרון, ולכן צריך הפניה מאריק שרון לאריאל שרון. מי שמחפש "שרון" יגיע בעזרת גוגל לאריאל שרון, ולכן לא צריך הפניה. דוד שי 14:46, 20 מאי 2004 (UTC)

תודה גילגמש 18:06, 20 מאי 2004 (UTC)

למה ערכת הערך סולם ריכטר אחרי שאני ערכתי אותו (זה היה מיותר רק העברית יותר יפה)Guy0307

לא ממש ברור לי מה מטריד אותך. גם עברית יפה יותר היא תוספת לאיכותו של הערך. דוד שי 14:46, 20 מאי 2004 (UTC)

לא אמרתי שאני נגד זה אלא הפוכו.אני סתם שאלתי (אני לא זוכר למה אולי אפילו כי הייתי משועמם) Guy0307

נראה לי שיש אי-צדק בטיפול במשתמש אונונימי שכתובת ה-IP שלו היא 80.179.59.91 נכנסתי לתרומות שלו והוא לא השחית אף דף! אם אני טועה ופשוט נמחקו ערכי-הזבל שלו אני מתנצל Guy0307 16:47, 20 מאי 2004 (UTC)

רותם דן אינו פעיל כבר שנה. תגיב על זה Guy0307

נכון, רותם דן, ממייסדי ויקיפדיה העברית, הפסיק את פעילותו זמן לא רב לאחר תחילת פעילותה של ויקיפדיה העברית (פחות משנה, רק ביולי נחגוג שנה לויקיפדיה העברית). דוד שי 04:55, 22 מאי 2004 (UTC)

אבל האם אתה יודע למה? Guy0307

לא. דוד שי 13:19, 22 מאי 2004 (UTC)

תן דעתך לתחילת ההרחבה שעשיתי לערך הנ"ל. אם זה נראה לך מיותר / לא במקום - מחק / אחרת אלך באותו כיוון בכל הערך (שהוא חשוב מאוד לדעתי) ^^ דּוֹד1 03:42, 25 מאי 2004 (UTC)

זה בסדר גמור, המשך כך. דוד שי 04:10, 25 מאי 2004 (UTC)

דוד,

האם אחד ממפעלי המערכת חסם משתמש שכתובת ה-IP שלו היא 62.128.44.203 הוא השחית את הדף ויקיפדיה:ויקיפדים

תכנס לתרומות המשתמש שלו ולא לדף המקושר