שיחת משתמש:Anatbc

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני שנתיים מאת Anatbc בנושא מה?
If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום Anatbc, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה, ‏Ovedcשיחהאמצו ערך יתום! 08:38, 11 בנובמבר 2012 (IST)תגובה

ברוכה הבאה[עריכת קוד מקור]

בסוף תהיי ויקיפדית, אין לך ברירה רחל - שיחה 21:34, 20 בנובמבר 2012 (IST)תגובה

תודה רבה על האיחולים!--Anatbc - שיחה 18:39, 2 באפריל 2015 (IDT)תגובה

לגבי שיבוץ תמונות[עריכת קוד מקור]

היי ענת,
בעת שיבוץ תמונות, אנא הוסיפי את הפרופורציות הרצויות להצגת התמונה. בוויקיפדיה העברית, הסטנדרט הוא 250 פיקסלים ומכאן, שיש להוסיף בקוד שיבוץ התמונה " 250px ". כך, התמונה תוצג בגודל זהה לזה בו מוצגות יתר התמונות בערך, ולא מוקטנת.

ראי את ההבדל: [[קובץ:01עכו.jpg|ממוזער|ימין|מבט מהים על עכו העתיקה בלילה]]

התוצאה:

מבט מהים על עכו העתיקה בלילה

המצב הרצוי (ראי גם בערך "עכו"), לצורך האחידות: [[קובץ:01עכו.jpg|ממוזער|ימין|250px|מבט מהים על עכו העתיקה בלילה]]

התוצאה:

מבט מהים על עכו העתיקה בלילה

בדוגמה כאן, ההבדל אולי לא נראה מהותי, אבל בהתבוננות בערך, זה פחות אסתטי אם התמונות בו מוצגות בגדלים שונים.

תודה מראש ובהצלחה בהמשך שיבוץ התמונות. מסרי ד"ש לכל מי שהגיע למפגש במשרד. להת', לירון Ldorfmanשיחה 10:54, 17 בנובמבר 2017 (IST)תגובה

בדוקת עריכות[עריכת קוד מקור]

שלום Anatbc,

כפי שניתן לראות ביומן ההרשאות, סומנת כ"בדוק עריכות אוטומטית". על משמעות ההגדרה החדשה שלך ניתן לקרוא בדף "ויקיפדיה:מערכת בקרת שינויים".

עיקר ייעודו של הסימון הוא להקל על מלאכתם של המנטרים.

כל מה שיכולת לעשות עד היום עדיין אפשרי, ובנוסף, כעת יש ביכולתך לערוך דפים ברמת "הגנה מוגברת", לבדוק כמה עורכים עוקבים אחרי כל דף (דרך "מידע על הדף" בתפריט הימני, או בעזרת סקריפט מספר 33 בויקיפדיה:סקריפטים), ולראות את תוכן הדף מיוחד:דפים שאינם במעקב.

מאחר שכעת פחות מעריכותיך ינוטרו, מומלץ מאוד לקרוא את המדריכים החשובים הבאים, אם לא עשית זאת עד כה: ויקיפדיה:לשון, איכותם של מקורות.

בברכה, ערן - שיחה 19:13, 3 בינואר 2019 (IST)תגובה

ערן, תודה רבה:) Anatbc - שיחה 18:21, 5 בינואר 2019 (IST)תגובה

"משתמש" או "משתמשת"[עריכת קוד מקור]

שלום לך.

שלום,
ויקיפדיה מאפשרת לך לבחור אם המערכת תתייחס אליך כ"משתמש" או כ"משתמשת". ברירת המחדל של המערכת הוא פנייה בלשון זכר, אך באפשרותך לבחור האם להשאיר ברירת מחדל זו על כנה, או לשנותה. אם ברצונך לשנות את העדפות המגדר, יש להיכנס לדף ההעדפות שלך (קיים קישור נוסף בראש הדף) ולבחור את המגדר הרצוי לך על ידי סימון "היא עורכת דפים בוויקי". אז, יש לשמור את השינוי. שינוי זה ישפיע גם על האופן בו ייקרא הדף האישי שלך, קרי, האם יתחיל ב"משתמש" או "משתמשת", לפי בחירתך.

בברכה, Ldorfmanשיחה 21:12, 29 במאי 2019 (IDT)תגובה

עריכתך בלוקהיד SR-71[עריכת קוד מקור]

שלום, רציתי להתייעץ בקשר לעריכתך בערך הנ"ל. כמו שאני מבין שימוש משני כפי שקושר הוא מושג באדריכלות, ולא ממש תופס לגבי כלי טיס. ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 11:00, 18 בנובמבר 2019 (IST)תגובה

צודק. תודה על ההערה. השתרבב בטעות ותיקנתי עכשיוAnatbc - שיחה 18:48, 18 בנובמבר 2019 (IST)תגובה
בכיף. ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 22:54, 18 בנובמבר 2019 (IST)תגובה

הפניה החד-שבועית שלי[עריכת קוד מקור]

היי Anatbc, תודה רבה על הסכמתך האדיבה לסייע לי לתרום לויקיפדיה.
אם גם את חושבת לשטקסל דלהלן יש חשיבות אנציקלופדית, בבקשה תעתיקי אותו כמפורט להן.

בערך ג'יימס סטוורידיס בפיסקה "עמדותיו":

בשנת 2018 פרסם ג'יימס סטוורידיס (יחד עם והנרי אוברינג שהיה מנהל הסוכנות האמריקנית להגנה מטילים) דו"ח, בו פרש את עמדותיו על המדיניות המומלצת לארצות הברית:
  • להעלות את מעמדה של ישראל כבת-ברית של ארה"ב לדרגה הגבוהה (בה נמצאות כיום אוסטרליה וקנדה).
  • לחדש את מלאי התחמושת האמריקנית הנמצא בישראל, בייחוד בתחמושת מונחֵית, להעביר לישראל תקציבים לחיזוק יכולת ההתמודדות שלה עם האיומים הגוברים מטהראן.
  • להגביר את שיתוף הפעולה עם ישראל בתחום המחקר והפיתוח של טכנולוגיות נשק מתקדמות.
  • לחזק את הקשרים עם בנות בריתה של ארה"ב המתנגדות לתוקפנות האיראנית, ולסייע להם לשפר את יכולותיהן הביטחוניות[1].
  1. ^ דוד וינברג, ‏"מה חוץ מעיצומים?", השילוח, 11, ספטמבר 2018
בן נחום - שיחה 11:18, 7 בפברואר 2020 (IST)תגובה
ראיתי שיש עליו ערך בשפות רבות. הוספתי את המידע עם קישור בהערת השוליים ישירות לדו"ח המקורי. שבוע טובAnatbc - שיחה 22:51, 8 בפברואר 2020 (IST)תגובה
תודה רבה! בן נחום - שיחה 23:44, 8 בפברואר 2020 (IST)תגובה

הפניה החד-שבועית שלי[עריכת קוד מקור]

היי Anatbc,
אם גם את חושבת לטקסט דלהלן יש חשיבות אנציקלופדית, בבקשה תעתיקי אותו (או את חלקו):

בערך חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי בפיסקה "מטרות החוק החדש והפולמוס סביב יעילותו":

לפי ד"ר יהודה יפרח, "עיקר חידושו של החוק הוא בשינוי הערכים; בעוד החקיקה הישנה שעסקה בנושא ביקשה לאזן בין זכות הקניין של הנושים וחובת החייב לשלם את חובו, לבין האינטרס החברתי בשיקומו של החייב – החוק החדש מעלה על נס את השיקום הכלכלי כערך עליון".[1].
פרופסור דוד האן שנמנה על יוזמי התיקון הבהיר כי המניע לתיקון לא היה 'סוציאליזם' אלא יעילות כלכלית, וזאת בהתבסס על מחקרים של האיחוד האירופי שהוכיחו כי המשק הכלכלי יוצא נשכר ככל שהליך פשיטת הרגל מהיר יותר. מאידך נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב איתן אורנשטיין הביע חשש שהחוק יפגע בפריעת החובות: "הלכנו בחוק על הליך השיקום ושכחנו את הנושים. החוק גרם לפיחות בתום הלב של החייבים. המסר שהוא מעניק להם הוא – אל תשלמו חובות. אנחנו נהיה מוצפים בבקשות להפטר, זה יגיע אלינו במאסות"[1].
תודה רבה בן נחום - שיחה 17:09, 12 בפברואר 2020 (IST)תגובה

הפניה החד-שבועית שלי[עריכת קוד מקור]

היי Anatbc, מה שלומך?
אם גם את חושבת לטקסט דלהלן יש חשיבות אנציקלופדית, בבקשה תעתיקי אותו (או את חלקו):

בערך הפרדת הרשויות בישראל בפסקה "קישורים חיצוניים" בתת-פיסקה "מעורבות הממשלה בהליכי חקיקה":

1948–1983
בארבע שנותיה הראשונות של מדינת ישראל, הסדרת הנושא הייתה מכוח התקנון של ממשלת ישראל הראשונה בו נקבע: "הגשת הצעות חוקים לכנסת טעונה החלטת ממשלה. חוקים מוגשים ליו"ר הכנסת על ידי מזכיר הממשלה".

בשנת 1953 החליטה ממשלת ישראל להאציל חלק מסמכויותיה לוועדות שרים ייעודיות. במסגרת זו הוקמה גם "ועדת חקיקה" וההגדרה של תפקידה הייתה: "אישור חוקים; אישור תזכירים לחוקים על דעתה"[1].

בעשורים הראשונים של מדינת ישראל רוב מוחלט של החקיקה היה חקיקה ממשלתית לצד מיעוט חקיקה פרטית. במצב זה תפקידה בפועל של "ועדת השרים לענייני חקיקה" עסק רק בהצעות חוק ממשלתיות[1].

עם השנים התפתח מנגנון מצומצם בו לשר המשפטים והשרים האחראים בתחום הביעו את דעתם על החקיקה הפרטית; בשנת 1968 ניתנה הנחיה לפיה "שר המשפטים מביא לגיבוש עמדת הממשלה לגבי הצעת החוק, כפי שהיא תבוא לידי ביטוי בעת הדיון המוקדם בכנסת". ממשלת ישראל השבע עשרה שהוקמה בשנת 1974 קבעה בתקנון הממשלה שמזכיר הממשלה יעביר הצעת חוק פרטית לראש הממשלה, לשר המשפטים ולכל שר שנושא הצעת החוק הוא בתחום פעולתו לשם קבלת הערות[1].

1984–1993
בשנת 1984 הוקמה ממשלת ישראל העשרים ואחת שהייתה הממשלה הראשונה בישראל שהוקמה כממשלת אחדות על בסיס רוטציה. ההסכמים הקואליציוניים בהם נקבעה הרוטציה כללו גם, לראשונה בתולדות ישראל, עקרונות שכללו התייחסות ספציפית לחקיקה פרטית;

  • הצעות חוק ממשלתיות יזכו לתמיכת הקואליציה באופן אוטומטי.
  • הצעות חוק פרטיות כלל לא יוגשו מבלי שהתקבל לכך אישורה המוקדם של הנהלת הקואליציה.
  • הנהלת הקואליציה תמתין חודש לעמדת השר הרלוונטי להצעת החוק בטרם תקבע את עמדתה. אם השר הרלוונטי הביע תמיכה בהצעה או שתק – הרי שזו תוגש. אם התנגד – הנהלת הקואליציה תכריע בדבר[1].

לפי הסדר זה, הקביעה המכריעה לגבי גורל הצעות חוק פרטיות הייתה של "הנהלת הקואליציה".

באותן שנים לח"כ לא הייתה זכות אוטומטית שהצעת חוק שלו כלל תעמוד להצבעה; הצעת חוק פרטית של ח"כ החבר בקואליציה הונחה על שולחן הכנסת רק אחרי אישור של הנהלת הקואליציה, ויו"ר הכנסת באישור ועדת הכנסת יכול היה לדחות ללא הגבלה את הדיון במליאה על הצעת חוק פרטית של כל ח"כ (גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה)[1].

1994 - כיום
בשנת 1994 נקבע לראשונה בתקנון הממשלה קיומה של "ועדת שרים לענייני חקיקה" שקביעותיה יהוו את עמדת הממשלה גם כלפי הצעות חוק פרטיות (לצד הסמכות הקודמת שהייתה לה כלפי הצעות חוק ממשלתיות)[1].

בשנת 1996 נקבע בתקנון הממשלה כי כל הצעת חוק שלא זכתה להתייחסות הממשלה, תיחשב להצעת חוק שהממשלה מתנגדת לה (בניגוד למצב הקודם בו הצעה כזו נחשבה להצעת חוק שהממשלה תומכת בה)[1].

בשנת 1997 נקבע לראשונה בתקנון הממשלה במפורש כי ועדת השרים תדון "בכל הצעה פרטית הקבועה לדיון בסדר היום של מליאת הכנסת"[1].

בין השנים 2015-2019 נידונו בפני ועדת השרים לחקיקה אלפי הצעות חוק פרטיות. מתוכן אושרו כ-16%, ואילו כ-84% מהן נדחו. חרף זאת, בפועל מספרן של הצעות החוק הפרטיות המאושרות מדי שנה מאז המודל שנקבע בשנת 1994 גבוה משמעותית לעומת מספרן של הצעות החוק הפרטיות שאושרו מדי שנה קודם לכן. במקביל, במודל הנוכחי כל ח"כ יכול להעלות הצעת חוק להצבעה במליאת הכנסת ללא תלות באישור של ועדת השרים לחקיקה או של גורם קואליציוני אחר[1].

תודה רבה ובשורות טובות! בן נחום - שיחה 10:47, 19 במרץ 2020 (IST)תגובה

הפניה החד-שבועית שלי[עריכת קוד מקור]

היי Anatbc, מה שלומך?
אם גם את חושבת לטקסט דלהלן יש חשיבות אנציקלופדית, בבקשה תעתיקי אותו (או את חלקו):

1. בערך מאיר קראוס בפיסקה "עמדותיו" :

קראוס תומך במתן זכויות לאומיות לפלסטינים בתוך ארץ ישראל, ורואה בתנהלות הפלסטינים "מאבק לחירות".[1].

לטענת קראוס, ישראל לא ניסתה מספיק להגיע להסכם שלום עם הפלסטינים ולטענתו בחברה הפלסטינית מתחוללים "תהליכי השלמה והכרה עם קיומה של מדינת ישראל".[1].

2. בערך נדב שנרב בפיסקה "קישורים חיצוניים", תחת הכותרת "מאמריו":

  1. ^ 1 2 מאיר קראוס, ‏"שלום יבוא עם צדק", השילוח, 7, נובמבר 2017
תודה רבה ובשורות טובות! בן נחום - שיחה 12:41, 27 במרץ 2020 (IDT)תגובה

לבקשתך

זכות הצבעה[עריכת קוד מקור]

תודה לך על השתתפותך בהצבעה שבדף "וק:פרלמנט". לפי בדיקתי, הצבעתך לא תיספר במניין ההצבעות, מכיוון שיש לעמוד בדרישות להשתתפות בהצבעה: ותק של 30 ימי פעילות ו-100 עריכות במרחבי התוכן ב-90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה. אף שהצבעתך לא תיספר, הדברים שכתבת לא נמחקו, כי אם הועברו מפרק ההצבעה לפרק הצבעת המשתתפים ללא זכות הצבעה.

באפשרותך לבדוק האם יש לך זכות הצבעה באמצעות תוסף (גאדג'ט) בהעדפות. בלשונית "גאדג'טים", תחת הפסקה "שונות", יש לבחור באפשרות "סקריפט לבדיקת זכות הצבעה" (הוראות נוספות).

אם מבדיקתך עולה כי בעת פתיחת ההצבעה כן הייתה לך זכות הצבעה, באפשרותך לפנות אליי כדי שאבדוק את הנושא שנית.

בברכה, המקיסט - על דא ועל הא - גם לוויקיפדיה יש עיתון 15:00, 20 ביולי 2020 (IDT)תגובה

Lightricks[עריכת קוד מקור]

לדעתי הגיע הזמן, לאחר ארבעה חודשים, להסיר את תבנית:בעבודה מהערך Lightricks. אני רואה שאת ממשיכה לעבוד עליו, אבל בשבועיים האחרונים השינויים מינוריים, ואינם מצריכים את התבנית. דוד שי - שיחה 18:52, 1 במאי 2021 (IDT)תגובה

Facetune[עריכת קוד מקור]

שלום.

הערך בעבודה, אז מבקש כאן - נא הסירי את הפרמטר "תאריך" מתבנית ה"מקור" שבערך. זה גורם לשגיאה פרמטרית. בברכה, הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 19:40, 29 במאי 2021 (IDT)תגובה

תיקנתי, זה בא עם התרגום האוטומטי מאנגלית. שבוע טוב
לא תיקנת. צריך להסיר את הכל חוץ מ{{מקור}}. הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 22:48, 30 במאי 2021 (IDT)תגובה
כל הכבוד על ההשקעה לאורך זמן בערך! הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 13:04, 4 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
תודה רבה, שבת שלום ושנה טובה:) Anatbc - שיחה 13:23, 4 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
שלום ענת, האם חלק מעריכותייך נעשות תמורת תשלום? ידידיה צבאן (שיחה) 17:04, 30 בספטמבר 2021 (IDT)תגובה
לא. האם חלק מעריכותייך נעשות תמורת תשלום?Anatbc - שיחה 12:15, 16 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה
לא... :) אגב אני גבר... יום נעים! ידידיה צבאן (שיחה) 09:38, 17 באוקטובר 2021 (IDT)תגובה

מדליית זהב עבורך![עריכת קוד מקור]

שלום ענת! שמחתי לפגוש אותך במפגש בשבוע שעבר כובש המלפפוניםשיחה 15:18, 17 ביולי 2021 (IDT)תגובה
גם אני שמחתי לפגוש אותך:)
מקווה להמשיך ולראות אותך במפגשים ופעילויות של ויקיפדים. ד"ש גם מעובד:) Anatbc - שיחה 20:20, 27 ביולי 2021 (IDT)תגובה

מה?[עריכת קוד מקור]

שלום,

אפשר בבקשה הסבר לעריכה הזאת? דגש - שיחה 15:33, 7 בפברואר 2022 (IST)תגובה

דגש שלום רב, זה מה שעלה מהחומרים שקראתי. אם לטעמך הניסוח חריף מדי לויקיפדיה, אתה מוזמן לעדן אותו. Anatbc - שיחה 20:04, 8 בפברואר 2022 (IST)תגובה
זו האשמה חמורה, שחייבת להיות מיוחסת לטוען, תוך ציון מקור מדויק וניסוח ניטרלי. דגש - שיחה 01:26, 9 בפברואר 2022 (IST)תגובה

הבנתי. תודה רבה על ההסבר ועל תשומת הלב🙏 Anatbc - שיחה 12:38, 16 בפברואר 2022 (IST)תגובה