שיחת משתמש:Simon Rachel/ארכיון 29

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גטו קטניה
גטו קטניה מחולק לשתי שכונות :
  • יהודקה סופרנה (Judeca suprana )

או ג'ודקה סוסו (Giudecca di suso)
או צ'יפריאנה (Cipriana)
שבצפון-מערב קטניה

  • יהודקה סוטנה (Judeca suttana )

או ג'ודקה סוטו (Giudecca di sotto)
או פסקרייה (Pescheria)
שבדרום-מזרח קטניה

רחוב מורים

בשם "ויה מאורה "(Via Maura)


"ויה מאורה" (Via Maura)

עד היום קיים בקטניה רחוב הקרוי בשם "ויה מאורה "
שפירושו הוא בעברית:רחוב מורים
ברובע יהודי קטניה בשם ה"צ'יפריאנה" (Cipriana).

רחוב אנוסים

בשם "ויה מרנו"(Via Marano)


"ויה מרנו" (Via Marano)

עד היום קיים בקטניה רחוב הקרוי בשם "ויה מרנו"
שפירושו הוא בעברית:רחוב אנוסים
ברובע יהודי קטניה בשם ה" פסקרייה" (Pescheria).


נהר היהודיצ'לו (נהר האמנאנו )


"נהר היהודיצ'לו"

נהר היהודיצ'לו (Judicello)
הוא חוצה את הגטו היהודי
"יהודקה סוטנה" (Judeca suttana) .

בקטניה התקיימה קהילה יהודית עוד מהתקופה הרומית. גטו קטניה הוקם בשנת 1235. הגטו היהודי בקטניה מחולק לשתי שכונות עיקריות :

  • השכונה הראשונה הייתה "יהודקה סופרנה " (Judeca suprana) או בסיציליאנית: "ג'ודקה סוסו " (Giudecca di suso) או "צ'יפריאנה" (Cipriana ). פירושו של השם "יהודקה סופרנה " או "ג'ודקה סוסו " הוא בעברית: רובע יהודי למעלה. "ג'ודקה סוסו " הוא גם הגטו הנקרא בשם "צ'יפריאנה" (Cipriana) שפירושו הוא בעברית: קפריסין. כינויו של רובע יהודי קטניה בשם "צ'יפריאנה" (Cipriana) היה בין הרחובות האלה:ויה צ'יפריאנה (Via della Cipriana), דנטה אליגיירי (Piazza Dante Aligheri), מנזר בנדטיני (Monastero dei Benedettini), ויה מאורה (Via Maura).
  • השכונה השנייה הייתה "יהודקה סוטנה " (Judeca suttana ) או בסיציליאנית: "ג'ודקה סוטו " (Giudecca di sotto) או "פסקרייה" (Pescheria). פירושו של השם "יהודקה סוטנה " או "ג'ודקה סוטו" הוא בעברית: רובע יהודי למטה. "ג'ודקה סוטו" הוא גם הגטו הנקרא בשם "פסקרייה" (Pescheria) שפירושו הוא בעברית: שוק דג. כינויו של רובע יהודי קטניה בשם "פסקרייה" (Pescheria) היה בין הרחובות האלה: סנט אגטה (S.Agata alle Sciare), פסקרייה (Pescheria), מומר (Via Marano).

בגטו היו שני בתי-כנסת עתיקים: בית הכנסת הגדול בשם ה"סינגוגה מג'ורה " (Sinagoga maggiore) ובית הכנסת הקטן בשם ה"סינגוגה מינורה" (Sinagoga minore). בית הכנסת הקטן היה בית הכנסת הנמצא בבית החולים היהודי (ospedale degli ebrei) בקטניה.


עד היום קיים בקטניה רחוב הקרוי בשם "ויה מרנו" (Via Marano ) שפירושו הוא בעברית:רחוב אנוסים ברובע יהודי קטניה בשם ה" פסקרייה" (Pescheria).


נהר היהודיצ'לו (איטלקית Judicello) אורכו הוא 1,4 ק"מ הוא נהר תת קרקעי הזורם מתחת העיר קטניה ונשפך אל הנמל קטניה (Porto Vecchio). בדרכו הוא חוצה שתי שכונות יהודיות בקטניה - צ'יפריאנה (Cipriana) ופסקרייה (Pescheria)- שם הוא נשפך לנמל קטניה (Porto Vecchio).


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]