שיחת קטגוריה:טניסאיות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 9 שנים מאת יונה בנדלאק בנושא שם הקטגוריה

כיוון שבתחרויות הטניס יש, למיטב ידיעתי, הפרדה בין נשים לגברים, מצאתי לנכון לעשות זאת גם בקטגוריות, והבדלתי בין קטגוריה:טניסאיות לקטגוריה:שחקני טניס (שזה בכלל שם דפוק וצריך להחליפו לקטגוריה:טניסאים). דוד שי 21:10, 9 ינואר 2006 (UTC)

לא שמתי לב להסבר זה כשאיחדתי. ובכן, יש הפרדה בכל ענפי הספורט לגברים ונשים וככל הידוע לי אנחנו לא עושים את ההפרדה הזו בעץ הקט'. לדעתי זו כפילות מיותרת. גילגמש שיחה 07:14, 11 ינואר 2006 (UTC)

גילגמש, זה נכון שכמעט בכל ענפי הספורט יש הפרדה בין גברים לנשים, אבל העניין הוא שבניגוד לכדורגל כדורסל, או התאבקות לדוגמא, שבהם נשים הן דבר נדיר יחסית, נשים טניסאיות הן דווקא דבר שכיח ביותר. לכן אני בעד הקטגוריות הנפרדות של דוד שי. Pacman 19:51, 12 ינואר 2006 (UTC)

אני מתנגד לכך, כבר בשנות השבעים, בית המשפט העליון של ארה"ב החליט ובצדק שהדוקטרינה של "נפרדים אבל שווים" היא לא ישימה. העובדה כי ההפרדה בספורט עדיין מתקיימת, היא בושה לארגוני הספורט ואינני רואה סיבה למה אנחנו צריכים לאמץ את הטיפשות שלהם. טרול רפאים 20:03, 12 ינואר 2006 (UTC)
כנראה שההחלטה הזו של בית המשפט העליון לא תקפה בספורט... אבל החלטה אחרת מחייבת כל גוף ציבורי שמממן פעילות ספורטיבית (למשל אוניברסיטאות ציבוריות) לתת הזדמנויות שוות לגברים ונשים.--ניצן 04:09, 13 ינואר 2006 (UTC)

טרול, אני לא מבין למה אתה מתכוון. הפרדה בספורט אינה שובניסטית. אין כל קשר לדעות קדומות, אבל זה ברור שברוב המקרים נשים חזקות פחות מאשר גברים. היית מצפה שבכדורגל ישחקו גברים ונשים יחדיו? בכדורסל? בהאבקות במשקל כבד? הרי זה פשוט לא הגיוני. Pacman 20:07, 12 ינואר 2006 (UTC)

כן כן. וגם לא הגיוני שנשים יהיו טייסות או לוחמות. א. התיזה שנשים חלשות מגברים נכונה סטטיסטית בלבד - בשוליים ניתן למצוא נשים חזקות יותר מגברים, וב. ההנחה שיש קשר ישיר בין כוח פיזי להישגים ספורטיביים היא בעייתית אפילו במקרה של אתלטיקה, לא כל שכן במקרים של ספורט "מורכב" יותר. נדב 20:10, 12 ינואר 2006 (UTC)
בלי קשר לשוביניזם: הקט' בוויקי נכתבות בלשון זכר, למעט מקרים ספורים. קטגוריה:דוגמניות היא אחת מהן והסיבה היא רוב נשי ברור במקצוע זה. במקרים אחרים מקובל להשתמש בלשון זכר ולא להפריד. גילגמש שיחה 20:12, 12 ינואר 2006 (UTC)

אין לי בעיה שהפמיניסטיות ינסו לשחק עם הגברים (ב-ATP), אבל אני בטוח שכל הטניסאיות האמיתיות בעד האבחנה בין ה-ATP לארגון הטניסאיות (WTA), כי אחרת הן בחיים לא היו עוברות את השלב הראשון וזוכות בפרסים או בפרסום, ואז בכלל לא היו טניסאיות. צהוב עולה

נדב, בבקשה אל תציג אותי כשובוניסט כי איני כזה, בסך הכל הבעתי את דעתי בעניין הפרדה בספורט. לגוף העניין- כן, זה ברור שבשוליים תמיד יש יוצאי דופן, אך מה לעשות שככלל גברים חזקים יותר מנשים. לעניין ההפרדה לכשעצמה- זאת בהחלט שאלה מעניינת, אך עד שהטעון תיקון בארגוני הספורט יתוקן לדעתי עלינו ללכת לפיהם. אין מה לעשות אלא להתייחס לעובדות - יש סוגי ספורט שבהם נשים משתתפות כמו גברים או אפילו יותר, כגון שחייה, טניס, גולף, ג'ודו, פינג פונג, ועוד רבים. אך מה לעשות שבדרך כלל אין נשים רבות שמשחקות כדורגל בצורה מקצועית, או לחלופין מתאבקות במשקל כבד? Pacman 20:16, 12 ינואר 2006 (UTC)

ברור שלא עולה בדעתי להציע הפרדה בקטגוריות בין רופאים לרופאות או בין סופרים לסופרות - במצבים אלה בני שני המינים משחקים על אותו מגרש. בספורט, וזו עובדה, יש הפרדה בין המינים. טרול רפאים רוצה לשנות את העולם - בבקשה, שיארגן הפגנה בכיכר רבין. בוויקיפדיה אנו משקפים מציאות ולא בוראים מציאות, ולכן ראוי להפריד בין טניסאים לטניסאיות - זו המציאות. דוד שי 20:20, 12 ינואר 2006 (UTC)

אני לא חושב כך. אני לא מבין מדוע אין להפריד את המושררים מהמשוררות, אבל כן להפריד מתאגרפים ממתאגרפות. הנוהל הקיים הוא ריכוז כל הערכים בקט' אחת. אני גם אקדים תרופה למכה ואציין שככל הנראה נוהל זה לא כתוב בשום מקום, אבל זהו המנהג בוויקי ולכן יש לראות בו כלל. לשינוי הכלל הזה אני מבקש לערוך הצבעה. גילגמש שיחה 20:24, 12 ינואר 2006 (UTC)
ההפרדה בספורט בין המינים נובעת מההבדלים הפיזיולוגיים בין גברים ונשים - גובה ממוצע, משקל ממוצע, מסת שרירים, גמישות וכיוצא באלה. אף על פי שאין בעיה עקרונית שגבר ישחק מול אישה (ההבדלים בין גבר מסוים לאישה מסוימת אינם גדולים בהכרח, ואם הם ישנם הרי הם עשויים להוסיף עניין לתחרות), הרי שבספורט תחרותי, בפרט בספורט שבו הפרסים כל כך יקרים, לא משאירים שום מקום לטענות בדבר חוסר הוגנות. ולמרות זאת, אין שום סיבה ליצור הפרדה כזאת בקטגוריות של ויקיפדיה. המשחק הוא אותו משחק ומתנהל לפי אותם חוקים. ההבדלים הפיזיולוגיים אינם באים לידי ביטוי אצלנו, ולכן המשותף רב על המפריד, ויש באיחוד גם אלמנט מבורך של שוויון בין הנשים לגברים. Dror_K 20:26, 12 ינואר 2006 (UTC)

אפשר לקחת דוגמא מויקי האנגלית. הטניסאיות נמצאות שם יחד הטניסאים באותה קטגוריה. וזאת, למרות ששם קיימת הפרדה גם לפי מוצא (african american). הפרדה שקשה לי לראות אותה מתבצעת בויקי העברית. אני בעד לאחד יחד עם הטניסאים ואותו כנ"ל גם לגבי שאר סוגי הספורט.אודי 21:25, 12 ינואר 2006 (UTC)

באנגלית אין מין לשמות עצם, כך שזה לא רלבנטי.

אני לא רואה סיבה לקטגוריות נפרדות לפי מין בספורט, כמו בכל נושא אחר. זה נכון גם לגבי הקטגוריה "כדורגל נשים"--ניצן 04:09, 13 ינואר 2006 (UTC)

שם הקטגוריה[עריכת קוד מקור]

יש לשנות את שם הקטגוריה לקטגוריה:טניסאיות, בדומה לשמות כל הקטגוריות המרכיבות אותה (קטגוריה:טניסאיות ישראליות וכדומה). דוד שי - שיחה 02:31, 19 בפברואר 2015 (IST)תגובה

תומך. BAswim - שיחה 13:03, 19 בפברואר 2015 (IST)תגובה
בוצע בוצע יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 12:00, 25 בפברואר 2015 (IST)תגובה