שיחת קטגוריה:סופרים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Mort בנושא סופרים לפי שפה

או הנרי או הנרי או?[עריכת קוד מקור]

(העברת שיחה שהחלה בדף השיחה שלי --אייתלאדאר 08:10, 12 אוג' 2004 (UTC))

הסופר "או הנרי" מסווג בדרך-כלל באות א' ולא ב-ה' (כלומר, לא "הנרי, או") משום שאין זה מקרה רגיל של שם פרטי/שם משפחה. החזרתי את המצב לקדמותו. --Tal_Cohen

שלום טל. אני יודע שאין זה שמו הרגיל, אבל לא כל מי שמחפש מידע אודותיו יודע זאת. גם את ב. מיכאל אנשים ייטו לחפש באות מ', ואני חושד שאפילו את ס. יזהר יחפשו באות י'. לעניות דעתי יש לנהוג בכל אלה כאילו השם השני הוא שם משפחתם. --אייתלאדאר
נ.ב. אני מעביר את השיחה הזו לדף השיחה של הקטגוריה. נראה לי שלעוד אנשים עשוי להיות מה לומר במחלוקת הזו. :-)
שם עט יוצר בעיה במיון הקטגוריה. ניסיתי ליצור להם כניסה כפולה בדף הקטגוריה אבל זה לא הצליח, ולכן עלינו להחליט. לי אין ספק ששלום עליכם יופיע באות ש'. באותה מידה אין לי ספק שג'ון לה קארה יופיע באות ל'. בעניין או הנרי וס. יזהר אני נוטה לראותם כדומים יותר לדוגמת שלום עליכם, כלומר הם יופיעו באות א' (או הנרי) ובאות ס' (ס. יזהר). לסיכום: כאשר שם העט הוא שם סטנדרטי, כדוגמת ג'ון לה קארה, נתייחס אליו כאל שם סטנדרטי. כאשר שם העט הוא שם מיוחד, כמו כל יתר הדוגמאות בדף זה, הוא יתמיין ככתבו וכלשונו, כלומר "ס. יזהר" ולא "יזהר, ס.". ומה עם הגולש שיחפש בכל זאת את שלום עליכם באות ע' או את או הנרי באות ה'? דומני שגם במקרה זה, במו במקרה של עשר הדרכים לאיית את שמו של איינשטיין, עלינו לסמוך מעט על האינטליגנציה של הגולש - לא כדאי לנסות לפתח אנציקלופדיה שהיא Idiot Proof. דוד שי 09:53, 12 אוג' 2004 (UTC)
כדי לסמוך על האינטליגנציה של הקורא, אך לא על טלפטיה ביני לבינו, הוספתי הערה ברוח דברי דלעיל בדף הקטגוריה. דוד שי 10:14, 12 אוג' 2004 (UTC)
אני חושב שיש מקום להערה דומה גם בקטגוריה "סופרים" ולא רק ב"סופרים עבריים". --אייתלאדאר 10:21, 12 אוג' 2004 (UTC)
דוד שי, אני לא מסכים איתך כלל וכלל בעניין זה ונדמה כי כבר עייפתי מלדון בכך. ישנם עולים חדשים, ישנם דיסלקטים. לא כולם ברחו לים מבית הספר. אפשר לתהות כי כל הקפצה שכזו נעשית על גבך הדואב. אינני אומר שצריך להגזים אבל מקרה איינשטיין מוצדק לחלוטין. אגב, במו עיניי ראיתי מישהי מקלידה עין הילל בשורת החיפוש של גוגל. ולא, אין מעיין בשם כזה. בן הטבע 10:44, 12 אוג' 2004 (UTC)
אני משער שאינך חולק על עמדתי בעניין שם עט בקטגוריה: אנחנו חייבים לבחור רק אפשרות אחת, וזאת שבחרתי היא הטובה ביותר. כשאתה אומר "אני לא מסכים איתך כלל וכלל" כוונתך כנראה להפניות מעשר דרכים לכתוב איינשטיין. הדוגמה שאתה עצמך נתת מחזקת את עמדתי: הדמיון של הטועים עשיר לאין שיעור משלי ושלך גם יחד: ע. הלל --> עין הילל --> עין היא ליל --> אין אי לייל, ואין לדבר סוף, ונהיה מכלים את זמננו ביצירת הפניות עד אין קץ. יש לתת הפניה מכתיב סביר לכתיב התקני, אך לא לטפל בכל כתיב לא סביר. פתרון טוב יימצא לנו כאשר מנוע החיפוש שלנו יהיה כמו זה של מורפיקס, שלו בינה מלאכותית המאפשרת לו להתגבר על טעויות. עד שיהיה לנו מנוע חיפוש כזה, מוטב שנסמוך על הבינה הטבעית של הגולש. דוד שי 10:58, 12 אוג' 2004 (UTC)

אולי כדאי לאחד בין סופרים אנגלים, בריטיים וסקוטיים?

כדאי באמת. יותר ברור. נדב 18:23, 28 אוג' 2004 (UTC)

סופרים איטלקים או סופרים איטלקיים[עריכת קוד מקור]

לדעתי סופרים איטלקים, אך בכלל מקרה נוצר סלט. יש לנו סופרים אמריקאים וגרמנים ולעומתם סופרים איטלקיים, בריטיים, איריים, עברייים, צרפתיים ורוסיים.

אביהו 20:06, 20 ספט' 2004 (UTC)

כפילות בערכים העוסקים בסופרים[עריכת קוד מקור]

יש את הרשימה הזאת של סופרים, ויש את הקטגוריה סופרים. את הקטגוריה קל הרבה יותר לעדכן משום שאפשר לשים קישור לקטגוריה בערך של הסופר. לדעתי צריך לאחד את הרשימות ולהשאיר רק את הקטגוריה. והערך "סופרים" או "סופר" צריך לדון במיהו סופר ומה הוא עושה. מה דעתכם? איצי ביצי ספיידר 13:09, 31 אוג' 2004 (UTC)

להשאיר איך שזה. גם רשימה עם לינקים אדומים מהווה סוג של מידע. גילגמש 13:11, 31 אוג' 2004 (UTC)
אני לא בטוח - אם מה שמטריד אותך זה "שומרי מקום", אפשר, להזכירך, לעשות את זה גם בקטגוריות. אם הבנתי נכון, זאת גם הסיבה שאתם מעבירים את הטקונומיה לקטגוריות, והסיבה שבן הטבע הסכים לכך.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 13:25, 31 אוג' 2004 (UTC)

כפל קטגוריות[עריכת קוד מקור]

כמעט כל הסופרים שעברתי עליהם שמתי לב שהם מצויים הן בקטגוריית הסופרים הכללית והן בקטגורית סופרים ספציפית כלשהי (סופרים שבדים לדוגמא). יש סיבה לכפל הקטגוריות או שהכפל נוצר עקב השתרשות של טעות?

הכפילות היא עניין של מדיניות. לא תמיד ידועה ארצו של הסופר, ולכן קטגוריה של סופרים שבדיים למי שמתעניין דווקא באלה, וקטגוריה של כל הסופרים כולם, למי שמחפש סופר ואינו יודע באיזה אומה לחפשו. דוד שי 21:57, 4 נוב' 2004 (UTC)

מיהו סופר?[עריכת קוד מקור]

לצורך קטגוריה זו ואחיותיה, סופר הוא מי שעוסק בכתיבת סיפורת, כלומר ספרות בדיונית. כותביהם של ספרי הדרכה וספרי עיון ראויים לכבוד רב, אך אין מקומם בקטגוריה:סופרים. דוד שי 23:55, 12 באוגוסט 2006 (IDT)תגובה

סופרים לפי שפה[עריכת קוד מקור]

אני מציע להוסיף קטגוריה של סופרים לפי שפה, באותה מתכונת שנעשתה עם זמרים:

סופרים לפי שפה: עברית (תחליף את הקטגוריה: סופרים עבריים)
סופרים לפי שפה: יידיש
סופרים לפי שפה: ערבית (תחליף את הקטגוריה: סופרים ערביים)

הטעמים צויינו בדף השיחה של קטגוריות הזמרים. Mort 20:53, 7 בנובמבר 2006 (IST)תגובה