שיחת תבנית:הארכיון לתולדות אשדוד

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יצירת התבנית הארכיון לתולדות אשדוד, מתוך הארכיון העירוני לתולדות אשדוד[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:תבנית/אולם דיונים
לאחר דיון עם מקף ו־Geagea שתרמו מאד לגיבוש הרעיון — אבקש להציע ליצור את תבנית:הארכיון לתולדות אשדוד המיועדת לשימוש בערכים הקשורים באשדוד על מנת לשמש לסימוכין למידע היסטורי על העיר. התבנית כוללת את הפרטים הבאים: (1) מספר הפריט, (2) שם הדף. לדעתי הם נחוצים מפני שהם יאפשרו קישור פשוט ונגיש לכלל רשומות הארכיון לתולדות אשדוד.

בשנה האחרונה נפתחו כמה ערכים חשובים על העיר (דוגמת הפיגוע בקו 9 באשדוד ועיריית אשדוד), וכן נעשה פיתוח משמעותי בערך על רובעי אשדוד. זוהי עיר גדולה עם היסטוריה מעניינת ועשירה, בעלת אוכלוסייה וחשיבות שמצדיקה תבנית משלה לארכיון העירוני שלה – שיאפשר להעשיר את הערכים הקשורים בה באופן קל יותר. ראו לדוגמא את השימוש בתמונות הארכיון בערך על רחוב רוגוזין. בארכיון חומר רב כגון פרוטוקולים, מפות ופרסומים רבים. הוא כולל אוספים ציבוריים ביניהם של הספרייה הלאומית וכן אוספים פרטיים של תושבים שנתרמו, שלא ניתן להשיגם באף מקום אחר.

לדעתי נוכל למצוא בשימוש בתבנית תכלית חשובה יותר – והיא הפחתה משמעותית בתלות בשימוש במקומונים כמקור, שהרי הם לא אמינים לגמרי, והמדיה שם באיכות נמוכה ומוגנת בזכויות יוצרים – לעומת הארכיון המכיל תמונות חופשיות רבות ופירוט רב אודות היוצרים ויכול להגדיל את המעגל של השימוש בחומרים שהם נחלת הכלל.

תבניות ששימשו להשראה:

דיונים קודמים בנושא: 1. בדף על הפיגוע בקו 9 2. בדף השיחה של מקף

טיוטת תבנית, קרדיט מלא למקף:

[https://infocenters.co.il/ashdodarc/notebook.asp?param=<book_id>{{{1|}}}</> {{{2|{{שם הדף}}}}}], ב[[הארכיון לתולדות אשדוד|ארכיון העירוני לתולדות אשדוד]]

מקף־עברי - שיחה 22:26, 7 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

אני בעד ולו מהשיקול של הקישורים הארוכים (המלאים עוד הרבה יותר מזה), ובכלל האפשרות לשינויים קרובים אך מתמשכים במערכת שלהם. – מקף ෴‏ 22:31, 7 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

סוף העברה
בורה בורה - שיחה 06:15, 16 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

מקף צור בבקשה את התבנית והטמיעו אותה בערכים המתאימים. בורה בורה - שיחה 06:16, 16 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה

היי, פתחתי את התבנית והשתמשתי בינתיים כאן :) מקף־עברי - שיחה 15:00, 26 באוגוסט 2023 (IDT)תגובה