שי רייכנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שי רייכנר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 24 במאי 1982 (בן 41)
ירושלים, ישראל
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה תואר שני בלימודי משפט, תואר בכלכלה, תואר ראשון בחינוך גופני
עיסוק ראש מועצת נחל שורק 2021-הווה
דת יהודי
ראש מועצה אזורית נחל שורק
2021–הווה
(כ־3 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שמואל יואל שי (שי) רייכנר (נולד ב-24 במאי 1982) הוא פוליטיקאי ישראלי, המכהן כראש המועצה אזורית נחל שורק מאז 2021. בעבר ניהל את מתנ"ס נחל שורק ולאחר מכן כיהן כסמנכ"ל כספים בפועל בחברה למתנ"סים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייכנר נולד בירושלים, וגדל בשכונת גבעת מרדכי. הוא למד בבית הספר היסודי 'לדוגמה' ולאחריו למד בישיבה התיכונית בני חיל. בתום לימודיו, התגייס לצה"ל לגדוד שמשון. סיים את שירותו הצבאי כסמב"ץ של חטיבת ירושלים.

פעילות ציבורית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם תום שירותו הצבאי, החל רייכנר בפעילותו הציבורית. שימש בין היתר כיו"ר אגודת הסטודנטים במכללת גבעת וושינגטון במשך כשנתיים, ואף כחבר בפורום ארגון הסטודנטים הארצי. לאחר מכן עבד כמתווך דירות, בגיל 29, מונה למנהל המתנ"ס של מועצה אזורית נחל שורק הממוקם ביישוב יד בנימין. משמש כדירקטור בחוג הידידים של עמותת 'יד תמר', התומכת ומסייעת למשפחות חולי סרטן ומצבי משבר. בנוסף, היה ממייסדי הקרן לערבות הדדית ואף שימש כיושב הראש שלה במשך 3 שנים. כמו כן, רייכנר שימש כדירקטור באגודה למרכזים קהילתיים, אשר אף בה שימש במשך תקופה כמנכ"ל. בהמשך שימש כסמנכ"ל דיגיטל והפיתוח הכלכלי וסמנכ"ל הכספים בפועל בחברה למתנ"סים הארצית.

באוגוסט 2021, הודיע על כוונתו להתמודד בבחירות המיוחדות לראשות המועצה האזורית נחל שורק שהוכרזו עם פרישתו מהתפקיד של אלי אסקוזידו.[1] בבחירות שהתקיימו ב-26 באוקטובר ניצח רייכנר בסיבוב הראשון לאחר שגבר על ארבעה מועמדים אחרים.

ביקורת על מינויו והתנהלותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2018 פורסם כי ישנו חשד בדבר מינויו של רייכנר לתפקיד סמנכ"ל הכספים של החברה למתנסים וכן לתפקיד מנהל הדיגיטל מהטענה שרייכנר אינו ראוי לתפקידים משום שלא למד כלכלה ולא מוכשר לעסוק בדיגיטל. ונטען כי בחברה למתנ"סים או ברשות החברות לא בדקו את תאריו של רייכנר. וכן הובעה ביקורת על כך שבכנסת מציג רייכנר את עצמו כדוקטור, על אף שאין ברשותו תואר מוכר בישראל[2][3].

השכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לרייכנר תואר במסלול לימודי משפט ללא תזה לבוגרי מדעי החברה ומדעי הרוח הנמשך שנה באוניברסיטת בר-אילן. סיים תואר ראשון בחינוך גופני במכללת גבעת וושינגטון, בוגר קורס ניהול מערכות מידע במכללת ג'ון ברייס. קיבל בהתכתבות תואר דוקטור בכלכלה מאוניברסיטת אימפרסיאל בקוסטה ריקה. אך על תואר זה הובעה ביקורת כי "הוא לא עבר, וגם לא יעבור, את בחינת האגף לתארים זרים במשרד החינוך מכיוון שלטענת האגף - אוניברסיטת אימפרסיאל אינה מורשה כלל להעניק תואר שלישי"[2][3].

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייכנר תושב היישוב יד בנימין, נשוי ואב לחמישה ילדים. אשתו, רויטל, עוסקת בחינוך. בן דודו הוא העיתונאי אלישיב רייכנר.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]