שתי דקות מפארדיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שתי דקות מפארדיס
אפרת בוימוולד והישאם סלימאן בשתי דקות מפארדיס
אפרת בוימוולד והישאם סלימאן בשתי דקות מפארדיס
אפרת בוימוולד והישאם סלימאן בשתי דקות מפארדיס
בימוי דני סירקין
הופק בידי ריקי שלח
תסריט מיכל קופר-קרן
עריכה בועז לאון
שחקנים ראשיים אפרת בוימוולד
הישאם סלימאן
מוזיקה נחום היימן
צילום עופר הררי
מדינה ישראלישראל ישראל
הקרנת בכורה 2002
משך הקרנה 49 דקות
שפת הסרט עברית, ערבית
דף הסרט ב־IMDb

שתי דקות מפארדיס הוא סרט דרמה קומית טלוויזיוני נשנת 2002 בבימויו של של דני סירקין, עם אפרת בוימוולד והישאם סלימאן בתפקידים הראשיים.

התסריט שנכתב על ידי מיכל קופר-קרן עוסק ברצונה של בת טיפש עשרה, למרוד בהוריה הליברלים ללא הצלחה עד אשר היא מוצאת את הדבר הקיצוני ביותר שמזעזע אותם - להתאהב בבחור ערבי. הסרט מציג באופן קומי את היחס השברירי בין יהודים לערבים במדינת ישראל.

הסרט שודר ב-HOT3. הוא זכה בפרס הראשון בפסטיבל הטלוויזיה בבאנף, קנדה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יולי גרוס (אפרת בוימוולד) היא נערה בת 17 שגרה בזכרון יעקב ביחד עם אמה אורה (נולי עומר) שהיא ד"ר לפסיכולוגיה, עם אביה דייוויד (שמואל וילוז'ני) שהוא מטפל בשיאצו, עם אחיה יניב (אורי אומנותי) שהוא חייל "מורעל" וחושד בכל ערבי שהוא מחבל, ועם סבא אליהו (לופו ברקוביץ) אביה של אורה, שהוא "תקוע" עדיין במלחמת העצמאות.

אפרת סבורה שכל נערה בגילה חייבת להתמרד נגד הוריה. היא עושה פירסינג בלשון, מצטרפת לרוכב אופנוע במהירות עצומה ונעצרת על ידי המשטרה אבל כל זה לא עושה כל כל רושם על הורי ה"ליברלים".

את משק הבית מנהלת העוזרת חילווה (סאמיה קזמוז) שגרה בכפר פארדיס הסמוך. היא מודיעה לאורה כי תיעדר שבועיים לרגל הכנות לחתונת בתם אמאל (סונה זואבי).

אמיר (הישאם סלימאן) הוא בנה של חילווה והוא מגיע ללות את אמו. יולי מתבוננת בו ומיד ניצת רעיון מרדני במוחה - היא תצא עם אמיר אפילו בהתנגדותם של הוריה ובעיקר זו של יניב.

אמיר הוא סטודנט לביולוגיה באוניברסיטה ויולי מבקשת ממנו עזרה בעבודת גמר. הוא לוקח אותה לכוורת שם הוא עורך ניסיונות בדבורים והקשר ביניהם מתהדק.

יניב מגייס את מיקה (אפרת אביב) לעקוב אחריהם. הוא רואה שחברו של אמיר, אוסמה (ג'מיל ח'ורי) מעביר משהוא ממכוניתו לזו של אמיר ובטוח שעלה על מחבל.

כולם באים לחתונה ומתקבלים בברכה על ידי עאדל (אדיב ג'השאן) ולפתע נשמעים פיצוצים ונראים זיקוקין די נור שהכין אמיר כהפתעה וזה היה המטען שהעביר לו אוסמה...

הרומן עם אמיר נפסק לאחר שהוא טס להשתלמות בקוסטה ריקה. יולי מחפשת אפשרות נוספת למרד - יחסים עם העוזר החדש השחור והצעיר של המשפחה, דומיניק....

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
אפרת בוימוולד יולי גרוס
הישאם סלימאן אמיר
נולי עומר אורה גרוס אמא של יולי
שמואל וילוז'ני דייוויד גרוס אבא של יולי
אורי אומנותי יניב גרוס אח של יולי
אפרת אביב מיקה חברה של יניב
לופו ברקוביץ סבא אליהו אבא של אורה
סאמיה קזמוז חילווה אמא של אמיר
אדיב ג'השאן עאדל אבא של אמיר
סונה זועבי אמאל אחותו של אמיר
איציק טובי רב פקד סימן טוב קצין משטרה
ג'מיל ח'ורי אוסמה חבר של אמיר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]