Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קראש בנדיקוט 2: קורטקס מכה שנית
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
כללי
תאריך הוצאה 31 באוקטובר 1997 (אמריקה הצפונית)
5 בדצמבר 1997 (אירופה)
סוגה משחק פלטפורמה
פיתוח Naughty Dog
הוצאה לאור Sony Computer Entertainment עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה Sony Interactive Entertainment
סדרה קראש בנדיקוט
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות פלייסטיישן
המשחק הקודם קראש בנדיקוט
המשחק הבא קראש בנדיקוט: עטוף
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קראש בנדיקוט 2: קורטקס מכה שנית (באנגלית: Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back) הוא משחק וידאו, השני בסדרת קראש בנדיקוט בכיכובו של הבנדיקוט קראש. המשחק המקורי הוא בלעדי לקונסולת הפלייסטיישן אבל בגרסתו במשחק משנת 2017 Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, הוא יצא לקונסולות פלייסטיישן 4, אקס-בוקס וואן, נינטנדו סוויץ' ולמחשב האישי.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מבנה הפלטפורמות מבוסס בעיקר על המשחק הקודם בסדרה, בעוד שלקראש עצמו נוספה האופציה להתכופף, מה שמאפשר לו גם לבעוט ולקפוץ גבוה יותר. במשחק שלבי הבונוס לא נצטרכו אסימונים מיוחדים אלא הופיעו שם בכל מצב. המטרה בכל שלב הייתה לאסוף קריסטל ורוד, ואם כל הקופסאות הכתומות בשלב נשברו, השחקן מקבל אבן חן, על אף שאותן יכול היה גם לקבל במילוי משימות, במעבר של שבילי מוות או בכניסות הסודיות שבכניסות הסודיות.

חדר העיטוף[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק הזה, במקום מפה של שלבים, השחקן נכנס ל"חדר העיטוף" (Warp Room) שמאפשר לו להיכנס לאחד מחמישה שלבים בהם הוא משיג קריסטלים ואבני חן, נפתח שלב בוס. כאשר השחקן עובר את שלב הבוס, נפתחת לו האפשרות לעלות קומה בחדר העיטוף. ישנן חמש קומות רגילות וקומה אחת סודית.

הקומה הסודית[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק מפוזרים כמה פורטלים סודיים שמעבירים את השחקן ל"קומה הסודית", שבה יש כניסות אלטרנטיביות לשלבים במטרה להשיג אבני חן או כדי לאפשר לשחקן לשבור את כל הארגזים בשלב. ישנם גם שני שלבים שבלעדיים לקומה הסודית (הם אינם מביאים קריסטל, אלא אבן חן, בתנאי שכל הארגזים בשלב נשברו).

שבילי מוות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למשחק נוספו גם שבילי מוות (Death Route), שנפתחים רק אם השחקן עבר את כל הדרך עד לשם בלי למות פעם אחת. שם השחקן עובר דרך אלטרנטיבית לסיום השלב כדי להשיג אבן חן.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת המשחק מתחילה מיד לאחר סיום המשחק הראשון, כאשר קורטקס נופל מהרחפן שלו ומתרסק בתוך מערת קריסטלים. שנה לאחר מכן קורטקס ועוזרו החדש, ד"ר נ' ג'ין, בונים גרסה מחודשת של קורטקס וורטקס על ספינת האוויר החדשה שלהם, תוך שהם מנצלים אנרגיה מקריסטל. נ' ג'ין אומר לקורטקס שהם צריכים עוד 25 קריסטלים כדי להגיע לכוח מקסימלי, והם לא יכולים לאסוף אותו, כיוון שאין להם שום בן ברית על פני השטח. קורטקס אומר לו שאם אין להם שום חברים על פני השטח, הם צריכים למצוא אויב.

במקביל, קראש ואחותו הקטנה קוקו נחים להם על החוף, כשלאחותו נגמרה הסוללה במחשב. היא מבקשת מאחיה ללכת ולמצוא בשבילה סוללה נוספת. במהלך המסע קראש נלכד בחדר העיטוף ובו יש הולוגרמה של קורטקס שאומר לו לאסוף קריסטלים. לאחר מכן, מופיעה הולוגרמה של ד"ר נייטרוס בריו שאומר לקראש להפסיק לאסוף קריסטלים ולאסוף אבני חן, ומאיים על קראש שאם יאסוף את הקריסטלים, הוא לא יהסס להרוג אותו. למרות האיום קראש אוסף את הקריסטלים ונלחם נגד ד"ר ריפר רו, האחים קומודו וטייני טיגר (השלושה עובדים בשביל בריו). קורטקס אומר לקראש ששינה את דרכו, והוא מחפש את הקריסטלים כדי לעצור אסון טבע מתקרב.

קוקו פורצת לטכנולוגיית ההולוגרמה של קורטקס ומבקשת מאחיה להיזהר מד"ר קורטקס. כאשר קראש אוסף 20 קריסטלים, קורטקס מורה לקראש להעביר את הקריסטלים לעוזרו החדש ד"ר נ' ג'ין, אך במקום זאת הוא מתעמת איתו והורס את חליפת הרובוט שלו, וגורם לד"ר קורטקס לגעור בו. קוקו מגלה את מטרותיו האמיתיות של ד"ר קורטקס, להפעיל בקורטקס וורטקס כדי להשתלט על העולם, קראש נלחם בקורטקס בחלל וכאשר הוא מביס אותו, הוא גונב את הקריסטלים. הסיפור של המשחק "נגמר" כאשר האחים חוזרים לחוף וקוקו שואלת את קראש מה הוא חושב שיקרה לקורטקס, ומה לגבי קורטקס וורטקס, שעדיין נמצאת בחלל. מתברר שקורטקס עדיין על ספינת האוויר שלו.

סיום אמיתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר השחקן משיג את כל היהלומים הוא מעביר אותם לד"ר נייטרוס בריו, שמשתמש בהם כדי לטעון לייזר שמפוצץ את ספינת האוויר של קורטקס.

בוסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוס מניע
ריפר רו עובד בשביל ד"ר בריו
האחים קומודו עובדים בשביל ד"ר בריו
טייני טיגר עובד בשביל ד"ר בריו
ד"ר נ. ג'ין עובד בשביל ד"ר קורטקס
ד"ר נאו קורטקס מתכוון להשיג את הקריסטלים