Flavors of Entanglement

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Flavors of Entanglement
אלבום אולפן מאת אלאניס מוריסט
יצא לאור 2 ביוני 2008
הוקלט אפריל 2007 − מרץ 2008
סוגה רוקפופ רוקפופאלקטרוני
שפה אנגלית
אורך 44:05
חברת תקליטים מאבריק
הפקה גאי סיגסוורת', אלאניס מוריסט
כרונולוגיית אלבומים של אלאניס מוריסט
Alanis Morissette: The Collection
(2005)
Flavors of Entanglement
(2008)
Havoc and Bright Lights
(2012)
סינגלים מ-Flavors of Entanglement
  1. "Underneath"
    תאריך יציאה: 15 באפריל 2008
  2. "In Praise of the Vulnerable Man"
    תאריך יציאה: 18 באוגוסט 2008
  3. "Not as We"
    תאריך יציאה: 13 באוקטובר 2008

Flavor of Entanglementעברית: ניחוחות של תסבוכת) הוא אלבומה הבינלאומי השביעי של אלאניס מוריסט.

נושאי כתיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוריסט טענה שהאלבום יעסוק גם בנושאים של "אושר ותענוגות" כמו שעסק אלבומה הקודם So-Called Chaos, ובמועקות. ציינה שהאלבום יעסוק גם בפרידתה מארוסה ב-2006, ראיין ריינולדס, בנושאים אישיים ובנושאים פוליטיים וחברתיים כמו המלחמה בעיראק. היא הסבירה שהשיר "Moratorium" (שכותרת האלבום נלקחה ממילות השיר) עוסק בהתמכרויות שלה לאומללות, ש-"Not as We" הוא שיר הדיכאון של אחרי הפרידה שעברה ו-"Underneath" בריבים והתמוטטיות במערכת יחסים.

סגנון מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוריסט חשפה לפני הפצת האלבום שסגנון ההפקה המוזיקלי יהיה טכנולוגי ואלקטרוני יותר מהסגנון שאפיין את הקריירה שלה עד כה. לדבריה, היא רצתה ליצור אלבום שתוכל להיות אנרגטית ובעלת חשק לזוז בעזרת ביטים ולופים, אך ציינה שלמרות הסאונד האלקטרוני, יהיה שימוש בכלי נגינה אורגנים. מגזין הבילבורד הכתיר את האלבום כ-"שילוב של מוזיקת עולם, פולק והפופ הנסיוני של גאי סיגסוורת'".

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2005, מוריסט אמרה שהיא מוכנה להתחיל לעבוד על אלבום חדש בהסבר שכתבה ארבעה יומני כתיבה, שבדרך כלל שניים מספיקים לה ליצור אלבום. עוד בדצמבר 2005 הבטיחה שהאלבום הבא שלה ייגע באלמנטים אלקטרונים. בינואר 2006 בעת שהתראיינה למגזין הרולינג סטון אמרה שהיא עובדת במרץ באולפני ההקלטות יחד עם מייק אליזונדו (שעבד בעיקר עם מוזיקת היפ-הופ עם אמינם, דוקטור דרה ו-פיונה אפל), השניים הנביאו בדצמבר 2005 שיר אחד בשם "Wunderkind", אותו תרמה לפסקול הסרט נרניה, והייתה מועמדת לפרס "השיר המקורי" בטקס פרס גלובוס הזהב. בפברואר 2006 הצהירה על פרישה זמנית מתעשייה, כנראה בשביל לעבוד על הקשר עם ארוסה דאז. ביוני 2006, דווח שמוריסט וריינולדס נפרדו, שני הצדדים אישרו את השמועה. באוקטובר 2006, מוריסט שוב הצהירה שהיא מוכנה מתמיד להיכנס לאולפנים על מנת ליצור את אלבומה השביעי. ב-1 באפריל 2007, מוריסט הפיצה ב-youtube גרסת קאבר פארודית לשיר "My Humps" של הבלאק אייד פיז, הווידאו הפך לקאלט מיידי והפך לאחד הסרטונים הנצפים ביותר באתר. ב-22 באפריל 2007, הייתה אומנית אורחת בהופעה של טום מורלו, שם ביצעה את "Guerrila Radio" של רייג' אגנסט דה מאשין, ושיר חדש בשם "Not as We". באוקטובר 2007, "Not as We" הופיע בפרק השלישי בעונה הרביעית של הסדרה "House".

באוגוסט 2007, סיגסוורת' אמר שהוא ומוריסט הספיקו לכתוב 25 שירים ולהקליט 13 מהם. סיגסוורת' תיאר את העבודה עם מוריסט כ"חלומית, אנחנו חולקים לגמרי את אותו עולם מוזיקלי", הסביר שהעבודה על כל שיר הייתה מהירה, ושכל שיר נכתב בין 20 דקות ולחצי שעה.

בספטמבר 2007, צולם קליפ לשיר "Underneath". הקליפ לא תוכנן להיות מופץ בתחנות המוזיקה הטלוויזיוניות, אלא למען פסטיבל סרטים תחרותי בשם "Elevate Film Festival", שם המטרה היא ליצור קליפ לשיר חדש תוך זמן של 48 שעות. מוריסט זכתה בארבעה פרסים מתוך שש מועמדויות כולל "הקליפ הטוב ביותר".

בדצמבר 2007, פרסם רוב דיימנט מלהקת טמפושארק ש-Flavors of Entanglement הוא ללא ספק השיא של מוריסט, "באותה צורה שויליאם אורביט נתן פרספקטיבה שונה על מדונה בזכות 'Ray of Light', כך גיא ואלאניס כשיצרו אלבום מרענן, קלאסי, נועז ויצרת מופת."

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת השירים הרשמית התפרסמה לראשונה במרץ 2008 באתר הרשמי של מוריסט.

  • "Citizen of The Planet" – 4:22
  • "Underneath" – 4:06
  • "Straitjacket" – 3:07
  • "Versions of Violence" – 3:34
  • "Not As We" – 4:45
  • "In Praise of The Vulnerable Man" – 4:06
  • "Moratorium" – 5:35
  • "Torch" – 4:47
  • "Giggling Again For No Reason" – 3:47
  • "Tapes" – 4:26
  • "Incomplete" – 3:30
מהדורה מיוחדת שתצא ביפן תכלול גם את השיר 20/20.
מהדורה מיוחדת ומוגבלת תכלול עוד 5 שירי בונוס:
  1. Orchid
  2. The Guy Who Leaves
  3. Madness
  4. Limbo No More
  5. On The Tequila

מוריסט אמרה ששירים אחרים שלא יהיו באלבום יוצגו כביסיידים או שישותפו בהפצה חינמית באינטרנט, כמו ב-Youtube.

  1. I Am
  2. It's a Bitch to Grown Up
  3. Wounded Leading Wounded

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]