Going to California (שיר של לד זפלין)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
"Going to California"
שיר בביצוע לד זפלין
מתוך האלבום Led Zeppelin IV
יצא לאור 8 בנובמבר 1971
הוקלט 1971
סוגה מוזיקה עממית
שפה אנגלית
אורך 3:36
חברת תקליטים אטלנטיק רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה ג'ימי פייג' ורוברט פלנט
לחן ג'ימי פייג' עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה ג'ימי פייג'
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Going to California (בעברית: הולך לקליפורניה) היא בלדה שנכתבה ובוצעה על ידי להקת הרוק האנגלית לד זפלין. השיר לקוח מתוך האלבום הרביעי חסר הכותרת של הלהקה (Led Zeppelin IV) משנת 1971.

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסגנון העממי של השיר, עם רוברט פלאנט בתפקיד הזמר הראשי, גיטרה אקוסטית של המוזיקאי ג'ימי פייג' ומנדולינה של המוזיקאי ג'ון פול ג'ונס מנוגד לרוק הכבד המוגבר המאפיין את חמש הרצועות האחרות באלבום. הגיטרה של פייג' נמצאת בכוונון D–A–D–G–B–D.[דרוש מקור]

השיר התחיל כשיר על רעידות אדמה בקליפורניה לאחר שג'ימי פייג', טכנאי הקול אנדי ג'ונס ומנהל הלהקה פיטר גרנט נסעו ללוס אנג'לס לעריכת האלבום הרביעי של לד זפלין וחוו במקרה רעידת אדמה בעוצמה חלשה.[1] בשלב זה, הוא היה ידוע בשם "מדריך לקליפורניה". בראיון שהעניק למגזין ספין בשנת 2002 הצהיר פלאנט כי השיר "אולי קצת מביך לפעמים מבחינה לירית, אך הוא אכן סיכם תקופה בחיי כשהייתי בן 22."[2]

בהופעות של לד זפלין ביצעה הלהקה את השיר בגרסה אקוסטית, וניגנה אותו לראשונה בסיבוב ההופעות שלהם באביב 1971 בבריטניה.[1] גרסה חיה אחרת, מן ההופעה בארלז קורט בשנת 1975, נכללת בדיסק השני של ה־DVD של לד זפלין וכן ב־DVD של האלבום Mothership. השיר בוצע בכל ההופעות בסיבוב ההופעות האמריקאי של לד זפלין בשנת 1977.

רוברט פלאנט כלל את השיר בסיבוב הופעות הסולו שלו בשנים 1988 ו-1989 ובמופע Knebworth Silver Clef בשנת 1990. הוא ניגן אותו שוב בסיבוב ההופעות לקידום אלבומו Mighty ReArranger בתוספת קונטרבס וסינתיסייזר.

גרסאות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסה שונה של השיר זה כלולה בדיסק השני למהדורת הדלוקס המחודשת של Led Zeppelin IV. גרסה זו מכונה (Going to California (Mandolin/Guitar Mix. זוהי גרסה אינסטרומנטלית שהוקלטה ב־29 בינואר 1971, באולפן ההקלטות הנייד "הרולינג סטונס" בהדלי גריינג' עם המהנדס אנדי ג'ונס. אורך גרסה זו 3:34 דקות, ואילו אורך השיר המקורי הוא 3:32 דקות.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Dave Lewis (1994), The Complete Guide to the Music of Led Zeppelin, Omnibus Press, ISBN 0-7119-3528-9.
  2. ^ Chuck Klosterman, "Not a Whole Lotta Love", Spin, September 2002.