Mazey Day (מראה שחורה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מייזי דיי
Mazey Day
פרק מ"מראה שחורה"
שפה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט צ'ארלי ברוקר עריכת הנתון בוויקינתונים
בימוי Uta Briesewitz עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הפרק ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מייזי דייאנגלית: Mazey Day) הוא הפרק הרביעי בעונה השישית של אנתולוגיית המדע הבדיוני הבריטית "מראה שחורה". הוא נכתב על ידי יוצר הסדרה צ'ארלי ברוקר ובוים על ידי אוטה ברישביץ. הפרק שוחרר בנטפליקס, יחד עם שאר הפרקים של העונה השישית, ב-15 ביוני 2023.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2006, פפראצי ששמה "בּוֹ" מצלמת כוכב טלוויזיה יוצא לדייט עם אהובו הסודי, והוא בתגובה מנסה לרכוש ממנה את התמונות מחשש להשלכות שיגרמו מפרסומן, אך נכשל. לאחר שבּוֹ מוכרת את התמונות למגזין, השחקן שולח יד בנפשו. כשהיא מרגישה אשמה עקב השערורייה, היא מחליטה לנסות להפסיק למכור תמונות.

בעת שבּוֹ מחפשת עבודה חדשה, היא נתקלת בבעיות כלכליות, אך לפתע היא מתוודעת לכך שיש פרס של 30,000 דולר עבור תמונות של השחקנית "מייזי דיי", שלא נראתה כבר שבועיים לאחר שעזבה את סט הצילומים של סרט המתרחש בצ'כיה – ללא ידיעתו של הציבור הרחב. מייזי נמלטת מהמדינה לאחר שגרמה לתאונת פגע וברח בשכרות. דרך אנשי הקשר שלה, בּוֹ מגלה שמייזי מצאה מחסה באחוזה של מפיק. בּוֹ עוקבת אחר מכונית שעוזבת את האחוזה עד שהנהג יוצא ומחורר את צמיגי המכונית שלה. כשהיא הולכת לחפש סיוע במזנון סמוך, בּוֹ מגלה שהמקום היחיד ללינה בסביבה הוא מרכז שיקום שהושכר על ידי אדם בודד למשך כל סוף השבוע.

בעקבות קצה החוט, בּוֹ קוראת לעמיתה, הצלם "הקטור", להסיע אותה למרכז השיקום, ועם הגעתם, מוצאים אותם שני צלמי פפראצי אחרים אשר הרכיבו מכשיר מעקב על אופנועו של הקטור. עם רדת הלילה הצלמים חודרים למתקן ומאתרים את חדרה של מייזי, שם היא קשורה בשרשרת על צווארה. בּוֹ המבועתת מתחילה לשחרר אותה בעוד שהאחרים מצלמים. ברגע שירח מלא עולה בשמיים, מייזי מתחילה להפוך לאשת זאב. הצלמים בורחים, ובעת שבּוֹ והקטור עושים את דרכם אל המזנון, האחרים נהרגים על ידי אשת הזאב. אשת הזאב נכנסת דרך הדלת האחורית ושוחטת את כולם במזנון מלבד בּוֹ, שעוצרת את ההתקפה עם אקדח של שוטר. מייזי הפצועה, שחזרה להיות אדם, מתחננת בפני בּוֹ שתהרוג אותה. בּוֹ נותנת לה את האקדח, מייזי מחייכת לפני שהיא יורה בעצמה, ואז בּוֹ מצלמת תצלום של ההתאבדות.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נטפליקס הודיעה כי עונה שישית של "מראה שחורה" נמצאת בפיתוח במאי 2022, כמעט שלוש שנים מאז יצאה העונה הקודמת. התסריטאי של "Mazey Day" היה צ'ארלי ברוקר, והבמאי היה אוטה ברישביץ. אורכו של הפרק 40 דקות, מה שהופך אותו לפרק הקצר ביותר בתוכנית.[1]

התפאורה של תחילת שנות ה-2000 נבחרה מעצם היותה התקופה שלפני ש-"כולם נהיו פפראצי" בעקבות הסמארטפונים, אז היה הרבה יותר קשה לזייף הוכחות מתועדות.[2] הגישה הנוגעת יותר לנושא האימה הגיעה כאשר ברוקר רצה משהו ש-"יתגרש עם התודעה שלי לגבי מה שהתוכנית "נועדה" להיות" והדגיש עד כמה "'בני אדם חלשים' זה הסיפור, ולא 'טכנולוגיה היא רעה'".[3] ברוקר שקל לשים את הפרק תחת התווית "מראה אדומה" שהופיעה בפרק "שד 79", אך לבסוף החליט להימנע בתחושה שהיעדר הפתיחה המסורתית יהווה ספוילר לגבי הכיוון השונה.[4]

אף על פי שההפקה הייתה מודעת לקשר לפני יציאת הפרק, השיר "Supermassive Black Hole" של מיוז לא נבחר כהתייחסות מכוונת לסדרת הסרטים "דמדומים", בה מופיעים אנשי זאב.[2]

ליהוק וצילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

דיווחים ראשונים ביולי 2022 חשפו את הליהוק של זאזי ביטס, קלרה רוגארד ודני רמירז, שנקשרו לפרק "Mazey Day" בחודש שלפני יציאת הסדרה.

הצילומים החלו לכל המאוחר ביוני 2022, כאשר ביטס חשפה שהיא סיימה את חלקה בצילומים.[5]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

באתר הביקורות Rotten Tomatoes, הפרק מחזיק בדירוג חיובי של 55% על סמך 11 ביקורות. ה"אינדפנדנט" דירג אותו בשני כוכבים מתוך חמישה;[6] ה"דיילי טלגרף" דירג אותו בחמישה כוכבים.[7] ה-"BBC" כינה את הפרק "החלש בסדרה".[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • "Mazey Day", במסד הנתונים הקולנועיים IMDb (באנגלית)
  • "Mazey Day", באתר Rotten Tomatoes (באנגלית)
  • D'Addario, Daniel (15 ביוני 2023). "'Black Mirror' Season 6 Is a Refreshingly Uncynical Return to Form: TV Review". Variety. {{cite web}}: (עזרה)
  • Bianculli, David (16 ביוני 2023). "5 new 'Black Mirror' episodes have dropped — and there's not a dud in the bunch". NPR. {{cite web}}: (עזרה)
  • Sepinwall, Alan (15 ביוני 2023). "'Black Mirror' Season Six Takes Aim at Netflix But Feels Stuck in the Past". Rolling Stone. {{cite web}}: (עזרה)
  • Dray, Kayleigh (15 ביוני 2023). "Black Mirror season 6 review: Through the past, darkly". The A.V. Club. {{cite web}}: (עזרה)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Venn, Lydia (15 ביוני 2023). "Netflix's Black Mirror: Mazey Day episode explained". Cosmopolitan. נבדק ב-16 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Flood, Alex (16 ביוני 2023). "'Black Mirror' season six post-watch guide: trivia, set secrets and more". NME. נבדק ב-16 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Stefansky, Emma (15 ביוני 2023). "Black Mirror Season 6: Charlie Brooker Breaks Down Every Episode". Esquire. נבדק ב-17 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Cleal, Sam (16 ביוני 2023). "Here Are 17 Interesting "Black Mirror" Season Six Facts We Learned In Conversation With Charlie Brooker". Buzzfeed News. נבדק ב-18 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ Grobar, Matt (2 באוגוסט 2022). "Zazie Beetz Confirms She Just Finished Filming Her Black Mirror Episode". Deadline Hollywood. Penske Media Corporation. ארכיון מ-15 ביוני 2023. נבדק ב-15 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Hilton, Nick (15 ביוני 2023). "Black Mirror season six review: Charlie Brooker's sci-fi mishmash needs to stop messing with a winning formula". The Independent. נבדק ב-16 ביוני 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ אתר למנויים בלבד Ed Power, ‏Black Mirror, Mazey Day, review: a thrilling snapshot of early Noughties celeb culture, The Telegraph, 15 June 2023
  8. ^ Armstrong, Neil (15 ביוני 2023). "Black Mirror season six review: Charlie Brooker's series is 'a show that revels in its twists'". BBC. {{cite web}}: (עזרה)