Miss Thang

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Miss Thang
אלבום אולפן מאת מוניקה
יצא לאור 18 ביולי 1995
הוקלט 1993–1995
סוגה R&Bהיפ-הופ-סול
שפה אנגלית
אורך 69:33
חברת תקליטים רוודיאריסטה
הפקה מפיקים שונים[1]
כרונולוגיית אלבומים של מוניקה
Miss Thang
(1995)
The Boy Is Mine
(1998)
סינגלים מ-Miss Thang
  1. "Don't Take It Personal (Just One of Dem Days)"
    תאריך יציאה: 10 באפריל 1995
  2. "Before You Walk Out of My Life"
    תאריך יציאה: 3 באוגוסט 1995
  3. "Like This and Like That"
    תאריך יציאה: 13 בפברואר 1996
  4. "Why I Love You So Much"
    תאריך יציאה: 21 במאי 1996

Miss Thangעברית: גברת ת'אנג) הוא אלבום הבכורה של הזמרת מוניקה, אשר יצא לאור ב-18 ביולי 1995 על ידי רוודי רקורדס ואריסטה רקרודס בארצות הברית. האלבום הוקלט עוד שמוניקה הייתה נערה בהדרכתו וליויו של המפיק דאלס אוסטין ששימש עבורה כמנטור וגם כאחד המפיקים של האלבום. האלבום מכיל מגוון של ז'אנרים ביניהם היפ-הופ-נשמה, R&B עכשווי, פופ ומוזיקה עכשווית לבוגרים. באלבום היו מעורבים מספר מפיקים אותם גייס אוסטין בעצמו ביניהם צמד המפיקים טים ובוב, דארלי סימונס, צמד המפיקים סולשוק וקרלין וכו'...

עם שחרורו האלבום קיבל ביקורות שנעו בין מעורבות לחיוביות אשר החמיאו לרב-גוניות של מוניקה, לסאונד הבוגר של האלבום ולמספר השירים האקלקטי של האלבום. בנוסף לביקורות החיוביות האלבום גם זכה להצלחה מסחרית כאשר מכר 3 מיליון עותקים בארצות הברית ובכך היה זכאי למעמד פלטינה משולשת. אם כי הצלחת האלבום בהתחלה הייתה פושרת כאשר האלבום הגיע למקום ה-36 במדינה אך הוא הצליח להגיע לעשירייה הפותחת במצעד אלבומי ה-R&B וההיפ-הופ. בנוסף האלבום הגיע גם למעמד זהב בקנדה שם מכר 50 אלף עותקים והגיע למקום ה-20 במדינה. בניו זילנד האלבום הגיע למקום הכי גבוה כאשר הגיע למקום ה-9 והיה לאלבום שלה שהגיע למיקום הכי גבוה במדינה עד 2018.

מתוך האלבום יצאו לאור 4 סינגלים ביניהם השיר "Don't Take It Personal (Just One of Dem Days)" שהיה לסינגל הראשון מהאלבום ולאחריו גם יצא לאור השיר "Before You Walk Out of My Life" ובכך מוניקה שברה שיא כאשר הפכה לאמן הצעיר ביותר שהצליח להכניס יותר משיר אחד למקום הראשון במצעד ה-R&B האמריקאי. בנוסף השירים גם הגיעו לעשירייה הפותחת בניו זילנד. בנוסף יצאו עוד שני סינגלים מהאלבום: "Like This and Like That" ו-"Why I Love You So Much" אשר הגיעו גם הם לשלישייה הראשונה במצעד שירי ה-R&B האמריקאי. במצעד האמריקאי הרשמי כל ארבעת הסינגלים הצליחו להגיע לעשירייה הפותחת ובכך מוניקה הפכה לבין האמנים הבודדים שהצליחו לעשות זאת. בעקבות הצלחת האלבום מוניקה ביססה את מעמדה כאחת מזמרות ה-R&B המצליחות ביותר של אותה תקופה. בעקבות יציאת האלבום היא גם גרפה 4 מועמדויות בטקס פרסי הנשמה ואף הייתה מועמדת גם לפרס AMA וזכתה בפרס בילבורד.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ דאלאס אוסטין, טים ובוב, ארנולד הנינגס, דארלי סימונס, סולשוק וקרלין, קולין וולף