Tell It to My Heart

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"Tell It to My Heart"
סינגל בביצוע טיילור דאייני
מתוך האלבום Tell It to My Heart
יצא לאור אוקטובר 1987
פורמט 7 אינץ' סינגל, 12 אינץ' סינגל, קלטת שמע עריכת הנתון בוויקינתונים
הוקלט ינואר 1987
סוגה דאנס-פופ
שפה אנגלית
אורך 3:38
חברת תקליטים אריסטה רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
כתיבה סת' סווירסקי, ארני גולד
הפקה ריק ווייק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Tell It to My Heartעברית: ספר את זה לליבי) הוא סינגל שבוצע על ידי הזמרת היהודייה - אמריקאית טיילור דאייני. השיר יצא כסינגל הראשון שלה מאלבומה הראשון בעל אותו השם. הסינגל יצא לאור באוקטובר 1987.

רקע והצלחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסינגל הוקלט באולפני Cove City Sound שבגלן קוב, לונג איילנד. אביה של דאייני הלווה לה 6,000 דולר ליצירת ההדגמה.

Tell It to My Heart היה מה שחשף את דאייני לראשונה ועד מהרה היא נודעה בזכות המוזיקה והריקוד שלה. השיר נכתב על ידי הפזמונאי סת' סווירסקי וארני גולד. סווירסקי כמעט ולא העביר את השיר למוציא לאור לאחר שחשב שהוא לא מספיק טוב. השיר עלה לראשונה בבילבורד הוט 100 במהלך השבוע של 10 באוקטובר 1987, במקום מספר 92, ונכנס לטופ 40 בשבוע של ה-14 בנובמבר 1987. עשרה שבועות לאחר מכן, במהלך השבוע של ה-23 בינואר 1988, הגיע הסינגל למיקום שיא והגיע למקום השביעי. השיר נכח בבילבורד הוט 100 במשך 25 שבועות. במצעד הסינגלים הבריטי, "Tell It To My Heart" הגיע למקום השלישי. הוא דורג כסינגל ה-23 הנמכר ביותר בשנת 1988 בבריטניה. בשנת 1995, "ספר את זה לליבי" עבר רמיקס ויצא לאור מחדש על מנת לקדם את אלבום הלהיטים הגדולים של דאייני (אנ'). גרסה זו טיפסה למקום 23 במצעד הסינגלים בבריטניה .

דאייני הייתה מועמדת לפרס גראמי לשיר הפופ הטוב ביותר, לאישה, על ביצועה בסינגל זה בשנת 1988. המפיק ריק ווייק אמר בראיון למגזין "וייב" מ-1994 כי "ספר את זה לליבי" "באמת פוצץ אנשים רָחוֹק". בתגובה לקולה של דאייני אמר "הם חשבו שהיא כמו שחורה או איזושהי אתנית".

קליפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

אף על פי שהקליפ תוקצב בתקציב נמוך מאוד, הוא הציג את סגנונה האגרסיבי והסקסי של טיילור, והציג אותה כמוקד המרכזי בקליפ יחד עם שני רקדנים ורקדנית נוספת משני הצדדים על רקע לבן. הסרטון דומה מבחינה סגנונית לעטיפה של האלבום,."Tell It to My Heart".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]