אודי סמליין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אודי סמליין
Eudy Simelane
מידע אישי
לידה 11 במרץ 1977
קוות'מה שבדרום אפריקה
פטירה 28 באפריל 2008 (בגיל 31)
קוות'מה, דרום אפריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
שם מלא Eudy Simelane
עמדה קשר עריכת הנתון בוויקינתונים
מועדונים מקצועיים כשחקנית
מועדונים
בויאנה בויאנה
Springs Home Sweepers F.C
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אודי סמלייןאפריקנס: Eudy Simelane;‏ 11 במרץ 1977 - 28 באפריל 2008) הייתה כדורגלנית דרום אפריקנית לסבית מוצהרת ופעילת זכויות להט"ב באפריקה, אשר נרצחה לאחר אונס מְתַקֵּן.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמליין נולדה ב-11 במרץ 1977 בבית החולים הגדול ביותר בעולם בקוות'מה, חאוטנג, דרום אפריקה. בעקבות סיבוכים בלידה, נאלצה סמליין לשהות בבית החולים מספר חודשים לאחר לידתה.

סמליין התגלתה בגיל 21 על ידי ג'וזף מקהונזה, שחקן עבר של קייזר צ'יפס שעסק בפיתוח כדורגל הנשים בדרום אפריקה. מקהונדה הוא המאמן של קבוצת הכדורגל הלאומית של דרום אפריקה לנשים הנקראת גם "בויאנה בויאנה".

סמליין שיחקה גם עבור קבוצת הכדורגל "Springs Home Sweepers F.C"[1] . סמליין גם שימשה כמאמנת של ארבע קבוצות שונות והשתתפה בלימודים כדי להפוך לשופטת כדורגל[2].

הרצח והמשפט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-28 באפריל 2008 נחטפה סמליין, נאנסה ונדקרה כ-25 פעמים בכל חלקי גופה. סמליין מתה מפצעיה וגופתה הושלכה בערוץ נחל בפאתי יוהנסבורג.[3]

ארבעה חשודים במעשה נתפסו והמשפט החל ב-11 בפברואר 2009. אחד מהחשודים הודה במעשה ונידון למאסר של 32 שנים, נאשם אחר נידון למאסר של 35 שנים והשניים הנותרים זוכו מכל אשם[4] . במהלך המשפט לא הועלתה לדיון נטייתה המינית של סמליין, על אף שזו היוותה את המניע לאונס הקבוצתי ולרצח. מקרה הרצח נידון בהרחבה בכלי התקשורת באירופה, בדגש על כך שממשלת דרום אפריקה מנסה להסתיר את התופעה ובמשך זמן רב הצליחה להעלים את הרצח מהתקשורת.

הנצחה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2009, הוקם בעיר מולדתה גשר זעיר לזכרה של סמליין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]