אורלי שושן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אורלי שושן
לידה 23 ביולי 1974 (בת 49)
תל אביב-יפו
מדינה ישראל
תקופת הפעילות מ-2002
עיסוק שחקנית, דוגמנית
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אורלי שושן (נולדה ב-23 ביולי 1974), היא שחקנית קולנוע ישראלית הידועה בעיקר בזכות הופעתה כמאסטר הג'די Shaak Ti בטרילוגיית הפריקוול של מלחמת הכוכבים בשנים 1999 עד 2005. על פי ההערכות, מומחיותה של Shaak Ti בלוחמה היא במחווה לשושן, שהייתה חיילת בצה"ל ואמנית קרב פנים אל פנים ונשק ידני (אנ').

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אורלי שושן נולדה וגדלה בתל אביב-יפו, ישראל. בגיל 18 היא התגייסה לצבא ההגנה לישראל, שם היא שירתה במשך שנתיים. לאחר שהיא סיימה את השירות הצבאי שלה, היא החלה לעבוד בחברת התעופה אל-על. מה שגרם לה להגיע לארצות הברית ולאחר מכן לשיקגו, אילינוי, שם היא מתגוררת כיום. שושן חיבבה בעיקר את העם האוסטרלי ואת אורח החיים, ומסיבה זאת, היא החליטה לעבור לסידני, אוסטרליה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסידני, היא החלה את קריירת הדוגמנות המצליחה שלה ונהנתה מעבודות דפוס במגזינים ובקטלוגים, ולאחר מכן השתתפה בפרסומות טלוויזיה רבות. כל זה הגיע בסופו של דבר לשיאה בתפקיד המשחק שלה בזיכיון המדע הבדיוני הפופולרי "מלחמת הכוכבים". שושן גילמה את מאסטר הג'די האקזוטי של Shaak Ti בסרטי אופרת החלל של מלחמת הכוכבים, היא השתתפה במלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים ובמלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית'. שאק טי היא דמות פעולה פופולרית, כמו הרבה דמויות בזיכיון, וניתן למצוא אותה על סטים של לגו, חוברות קומיקס ומשחקי וידאו. כשהייתה באוסטרליה, היא הייתה עובדת על תוכניות טלוויזיה מרכזיות אחרות כמו גלגל המזל (אנ') המציגה פרסים ותוכנית אימונים וכושר.

שושן היא גם מעצבת אופנה. בזמן שהותה באוסטרליה, היא יצרה קו בגדים לבגדי ספורט לנשים בשם "אורלי". קו זה היה מאוד מוצלח והציג בגדי ספורט מזדמנים. "אורלי" נמכר בבוטיקים יוקרתיים ובמכוני כושר ברחבי אוסטרליה. לאחר מספר שנים, היא עברה מאוסטרליה ליפן כדי לקדם את קריירת הדוגמנות שלה. החיים ביפן היו תקופה מאוד מעניינת וייחודית עבור שושן, בה היא הייתה אורחת בכנס מלחמת הכוכבים הראשון שלה.

לאחר שנים רבות שבהם אורלי טיילה בעולם, אורלי חזרה לשורשים שלה ועברה לישראל ללמוד בבית הספר היוקרתי למשחק הסטודיו של יובל כרמי. לאחר שסיימה את בית הספר למשחק, היא החליטה להתחיל קו אופנה שני, הפעם להלבשה תחתונה בשם Mia Luce.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שושן מתגוררת כיום בשיקגו, אילינוי.[1] היא נשואה ואם לשתי בנות. היא לקחה חופש מקריירת הדוגמנות והמשחק שלה כדי לגדל את ילדיה.[1] מאוחר יותר היא חידשה את שתי הקריירות שלה והשתתפה בכנסי מדע בדיוני רבים ברחבי העולם.[2] היא עובדת כעת בבימוי בית ובעיצוב פנים.[3] שושן פתחה את האתר שלה על הלייבל שלה בשם O Designs By Orli Shoshan, LLC והיא עובדת גם כסוכנת נדל"ן.[4] שושן עובדת עם הצלמת האישית שלה, לין פיטרס[5] (Lynne Peters Photography) אשר מתגוררת גם היא בשיקגו, אילינוי ומספקת צילום מקצועי בארצות הברית ובעולם עבור מפורסמים, אירועים וחתונות.[6]

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה כותרת תפקיד הערה
2002 מלחמת הכוכבים - פרק 2: מתקפת המשובטים Shaak Ti ללא קרדיט
2005 מלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית' Shaak Ti ללא קרדיט

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא אורלי שושן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 The force still with Chicago's Orli Shoshan, Daily Herald, ‏2011-08-10 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Conventions, Orli Shoshan
  3. ^ ODesigns by Orli Shoshan, web.archive.org, ‏2018-08-29
  4. ^ Chicago Real Estate Agents | Chicago Realtors At Dream Town Realty, www.dreamtown.com
  5. ^ Shaak Ti - Orli Shoshan - Star Wars - A Peek Inside the Woman, not the actress, Lynne Peters Photography, Chicago IL, California, NY... the world (באנגלית אמריקאית)
  6. ^ Photographers Near Me: Find the Perfect Photographer for Any Event, PhotoBooker