לדלג לתוכן

איינזאצפירונגסקומנדו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמל המשרד

האַיִינְזַאצְפִירוּנְגְסְקוֹמַנְדוֹ, (בגרמנית: Einsatzführungskommando der BundeswehrEinsFüKdoBw‏, "פיקוד המבצעים של הבונדסוור") הוא מטה הבונדסוור האחראי על משימות מבצעיות. הוא כפוף ישירות למשרד הפדרלי להגנה, ומאז ה-1 באפריל 2012 הוא כפוף ישירות לאינספקטור הכללי של הבונדסוור (רמטכ"ל). הוא הוקם בשנת 2001.[1]

תפקיד המשרד

[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיקוד המבצעים של הבונדסוור (EinsFüKdoBw) מתכנן ומוביל למעשה את כל המשימות החוץ-ארציות של הכוחות המזוינים הגרמניים - בין אם בהקשר לאומי או רב-לאומי. בתכנון מתואמות המשימה הצבאית והכוחות והמשאבים הנדרשים לה. הניהול כולל אחריות אחידה על כוח אדם וציוד באזור הפעילות הרלוונטי.

פיקוד המבצעים הוא הפיקוד המבצעי של הבונדסוור והוא היחידה היחידה שמוסרת הנחיות לאומיות למפקדי כוחות המשימה באזורי הפעולה. אלה בדרך כלל מקבלים את פקודותיהם ממפקדות רב-לאומיות. פיקוד המבצעים מבטיח כי פריסת הכוחות הגרמניים מתבצעת בהתאם למנדט וכי הנורמות המשפטיות של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה אינן מופרות. מפקד פיקוד המבצעים אחראי לאינספקטור הכללי של הבונדסוור על הנהגת הכוחות המבצעיים הכפופים לו.

הפיקוד הוקם ב-1 ביולי 2001. צוות הקורפוס הרביעי פורק תחת הנהגת הבריגדיר גנרל ברנד הוגרפה שימש לבנייתו. שבועות ספורים לאחר הקמתו, היה לו את האתגר הגדול הראשון שלו בשל פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר. הפיקוד קיבל את הנהגת הקונטיגנטים הגרמניים של מבצע חופש מתמשך (OEF) וכוח הסיוע הביטחוני הבינלאומי (ISAF). אלמנטים של כוח המשימות המיוחדות נשלחו לאפגניסטן תחת פיקוד כוח משימה K-Bar.

פיקוד מבצעי כוחות מיוחדים (Kommando Führung Operationen von Spezialkräften), שכבר היה מבוסס באתר, שולב במחלקה חדשה של מבצעים מיוחדים באפריל 2012 והוקצה למפקד פיקוד המבצעים.

ב-11 במאי 2017 פורק גדוד המטה והתקשורת. משימותיו ואנשיו נלקחו חלקית על ידי המטה שהוקם לאחרונה.

פיקוד הטריטוריאלי של הבונדסוור מוביל את הפעולות הפנימיות מאז ספטמבר 2022.

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ Einsätze, www.bundeswehr.de, ‏2024-08-06 (בגרמנית)